Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

*knappen*


Pallrade mig iväg på inskrivning idag som var inbokad i alla fall. Visade sig att jag hade +1 i protein i urinen och +2 på det som mäter att kroppen börjat bryta ner protein istället för socker. Hade toklågt blodtryck (83/50 eller nåt sånt) och svimmade vid blodprovet...

Ska tillbaka om en vecka och har det inte blivit bättre då så lutade åt sjukan och dropp... :grin:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Men fy vad otäckt trazel, hur mår du nu? Kräks du väldigt mycket? Mitt blodtryck var också lågt, men inte SÅ lågt och även jag hade ketoner i urinen. I mitt fall handlar det enbart om att jag slarvat rejält med att dricka vatten. Nu försöker jag dricka ordentligt, men det kan ju vara svårt för dig om inget stannar kvar. :(

Ska du byta till "min" MVC föresten? :D (jag är sååå nyfiken på vem du är, våra hålor är ju inte stora och jag har ett gäng vänner från din så att säga ;))
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag mår väl... Illa. Men annars känns det överkomligt. :) Jag kräks ju ett par gånger (läs 4-5...) om dagen i alla fall, så det är inte så mycket jag lyckas behålla.

Jag är ju som sagt inflyttad till KAK, kommer från Hallsta från början. Jag känner nog ingen här känns det som :D

Jag ska nog byta, men är inte lika säker längre. Dels är det skönt att inte behöva köra till Köping när jag inte mår bra, och BM här plockade några pluspoäng idag. Väntar till efter besöket nästa vecka med att bestämma mig. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

kl
Här är en till som ska få bebis i mitten av januari. Det känns nästan hädiskt att säga, då bebisen är mycket efterlängdad, men att vara gravid är inte min grej, illa mående, luktkänslig, hormonell osv kroppsligt mår jag bra men psykiskt är jag ett vrak. Har fått träffa kurator på kvinnokliniken, vilket inte gav så mycket men det var skönt att få gråta och höra att man inte är ensam om att må dåligt under graviditet. Har en son sedan tidigare och hade då en jobbig graviditet med illa mående och kräkningar hela tiden. Hoppas verkligen det släpper den här gången för det är ett elände att må illa hela tiden.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Grattis! :)

Det är verkligen hemskt att må så illa! Får du behålla något i alla fall? Kag mådde också dåligt hela förra graviditeten, men det lättade vid vecka 20 eller nåt sånt. Jag kräktes inte ens varje dag efter det...

Hoppas du får må bättre den här gången!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag har bara kräkts en gång denna graviditet, förra kräktes jag allt från 5 gånger om dagen till 3 gånger per vecka. Då mådde jag illa hela tiden ingen lindring alls. Jag har provat postafen och förra veckan vid inskrivningen fick jag träffa läkare som skrev ut legrigan comp, vilket hjälper lite, men inte mycket.

För mig är graviditet bara förknippat med illa mående och jag blir oerhört provocerad när jag ser lyckliga gravida, troligtvis avundsjuk, hemskt men sant. Jag vill också vara lycklig och stolt över magen och inte bara illa mående och bitter. Jag tror jag kommer hålla en rättså låg profil i denna tråd och mest läsa så jag inte förpestar den alltför mycketmed min bitterhet känner jag.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Det finns ju annat mot illamåendet att få, kan du inte prata med läkaren igen som skrev ut det?

Jag har provat Lergigan, Lergigan Comp och Primperan. Inget av de hjälper mot kräkningarna och ger mig biverkningar jag inte klarar av. Det som fubkat bäst för mig var vanliga Lergigan. De blev jag så trött av och sov hela tiden och då mådde jag inte illa i alla fall. Men det funkar ju inte riktigt när man har en 15-månaders hemma också... ;)

Även om det är riktigt jobbigt att vara gravid så tycker jag det känns bättre den här gången än förra. Nu vet man att det är så värt att må så dåligt för belöningen man får till slut. :love:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag ska prata med läkaren och se om jag kan få prova något annat. Jag var naivare vid min förra graviditet och trodde hela tiden att det skulle gå över och det saknar jag vid denna graviditet för jag tror att det skulle kännas lättare om jag hade ett hopp och inte bara såg illa mående till bebisen kommer. Jag vet att det kan gå över och det är inte lika illa som förra gång. Det är väl en av sakerna jag pratade med kuratorn om att inte tro att jag ska må illa hela tiden så det blir en själv uppfyllande profetsia. En annan sak är att jag klarar av hormonerna väldigt dåligt och blir oerhört nedstämd av dessa. I vanliga fall är jag gladlynt och unnar andra människor deras framgång, nu är jag nedstämd, letar konflikter och bitter personlighetsdrag jag absolut inte uppskattar. jag känner helt enkelt inte igen mig själv. Under förra graviditeten blev jag nästa osams med barnmorskan som hade föräldragruppen då jag upplevde henne som klämkäck sektledare. När jag träffde henne efter graviditeten var hon som vilken människa som helst.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Tänk på att flera av medicinerna mot illamående ofta har depression som biverkning.


Ja, jag är helt besatt av att läsa biverkningar när jag stoppar i mig nåt...
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Stackars dig som mår så illa:(

KL

Jag har fått tid till UL nu! Så skönt, nu ska man bara vara orolig över att det ska vara något "fel" på bebis :p
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Härligt med tid för UL! Ska nog ta mig för och ringa imorgon och boka det. :)


*fortsätter på samma knapp*

Jag var överlycklig över att ha fått behålla en korv med bröd idag! Lyckan blev kortvarig eftersom min mage inte verkar vara van vid att ta emot så mycket mat på en gång. Efter en halvtimme så fick jag akut magknip istället som kändes som de värsta värkarna (okej, så illa var det nog inte, men nästan..);)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

*Kl*
Jag är i v7-8, skall ta mig i kragen och ringa MVC imorgon, det kanske är så dags nu:angel:
Förra graviditeten kände jag ingenting, mådde hur bra som helst. De verkar jag få fan för nu.. Illamående, åksjuk, tröttheten är hemsk, är död efter en promenix med 1 hund (av 4).. Ömmande bröst, som har blivit gigantiska känns de som. Puuh, hur ska de är sluta???
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Med en gosig bebis i famnen? :D Grattis till graviditeten!

*kl*
Jag lider med er som mår illa och kräks! Det är en sådan humörsänkare - hoppas det går över snart för er.

Grejen är den att alla andra verkar ha mer problem med mitt illamående än vad jag har. :angel: Klart att det inte är roligt någonstans, men för mig är det en trygghet. När jag var gravid som slutade med MF så mådde jag aldrig illa, någon av gångerna. Men när jag var gravid med sonen mådde jag riktigt illa. Inbillad trygghet är det väl visserligen, men likväl en trygghet.

Jag tycker väl egentligen mest synd om sambon som får dra jättelasset hemma och sen synd om vår son, fast han förstår nog inte riktigt än och är nöjd och glad oavsett vem som busar, nattar eller ger honom mat. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Skönt ändå att du kan se något positivt i illamåendet :)


Själv var jag på återbesök för cerklaget nu i veckan, och fick diverse riktlinjer - som att inte lyfta/bära med magen. Lätt när man redan har en unge på utsidan att jaga efter :crazy:. Men jag gör mitt bästa, och har till och med sagt till sambon att vi får köpa en "dramaten" om jag ska kunna handla något framöver ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vad jag fick läsa det där "dramaten" många gånger innan jag fattade! :D Jag var helt inne på teatern Dramaten och kunde inte fatta alls vad du skulle med en sån till! :D



Idag var faktiskt första gången jag hade det riktigt jobbigt av illamåendet. Kan nog bero på att jag inte fått behålla något what so ever på hela dagen igår... Det underlättar ju inte nästkommande dag direkt. Helt slut, sonen sov som en kratta (dessvärre i vanlig ordning), en väldigt sliten sambo och så mitt mående på det.

Nej, nu längtar jag bara att tiden ska gå fortare så det blir januari snart! :love:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Lite frågor till alla:

-Kommer ni att ta reda på bebisens kön vid ultraljudet?

-Ni som redan har barn, vad har ni för tips angående barnvagn? Favoritmärke?

-Är ni redan köpsugna på bebissaker eller väntar ni in i det sista?

Jag tror att vi kommer ta reda på könet, mest för att jag är så nyfiken :p Sambon hade nog kunnat låta bli, men börjar längta efter att få veta han också! Om det går att se alltså, det vet man ju inte.

Jag har fått en del barnvagnstips. Många verkar gilla Urban jungle/ Mountain Buggy, förutom att det inte går att vända sittdelen mot sig. Och det verkar råda skilda meningar ang hur viktigt det är. Min kompis har en Teutonia som hon vill sälja (med alla tillbehör man kan tänka sig). Men hon gillade inte att sittdelen endast har 3 lägen för ryggen. Annars var hon jättenöjd med den.

Min sambo köpte två bodies och en dregelduk(?) på Sweden rock, ni kan ju själv lista ut motiven :p Annars vill jag gärna vänta till efter ultraljudet innan jag vågar känna mig säker på att livet i magen är en frisk liten bebis :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Vi har faktiskt inte pratat om vi ska ta reda på könet. OM vi gör det så tänker jag se till att vi behåller det för oss själva tror jag. Om det är en tjej vill jag inte ha spetsklänningar och rosa hyshpysh som det skulle kunna bli från viss släkt och vänner. Det kommer väl kanske ändå i och för sig... Äsch, jag har inte funderat på det och än mindre har vi diskuterat det. :)

Till sonen har vi en Emmaljunga Duo Edge som vi varit väldigt nöjda med. Har även kompletterat vagnparken med en Emmaljunga Scooter S när han blev lite större. Jag gillar Emmaljunga, svensk kvalitet! Det lutar nog åt att vi kommer köpa en Emmalunga Twin Nitro och komplettera med en quadrolift när bebis kommer.

Köpsug och köpsug... Vi har allt kvar från sonen, vi visste inte kön på honom så vi har kläder och så som är neturala. Spjälsängen är bara att skruva ihop igen, skötbordet står där det står... Kläder och sängkläder finns. Det är väl egentligen bara en syskonvagn som saknas. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Helt ny här och väntar första barnet 1 december! Får jag vara med :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Självklart! Alla som har bebis beräknad december -12 till februari -13 är välkomna! :)

Du måste ju vara först ut i sånna fall, har du hunnit med RUL än? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 404
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 548
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 050
Senast: Meibla
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
51 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp