Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Känner mig som världens sämsta mamma idag. Är sjuk och såklart är À lite extra gnällig idag. Använder youtube flitigt idag kan jag säga, fast att jag vill hålla nere det så mycket som möjligt. Har inte ork att stimulera idag :(

Jag hade en sådan period igår. YouTube på paddan och honvar nöjd medan jag kunde sätta mig och dricka mitt kaffe i lugn och ro, samt plocka undan lite i kaoset.
 
Känner mig som världens sämsta mamma idag. Är sjuk och såklart är À lite extra gnällig idag. Använder youtube flitigt idag kan jag säga, fast att jag vill hålla nere det så mycket som möjligt. Har inte ork att stimulera idag :(
Man måste få ha sådana dagar ibland. Det är inte hela världen. Krya på dig och hoppas att Adrian slipper dina baciller.
 
Lilla gumman är så mammig nu att det är helt makalöst. Hon vill bli buren typ jämt och blir jätteledsen när pappa tar henne för att gå och lägga henne. Vi har pratat lite om hur vi ska lösa det men har ingen bra lösning än.

Tidigare hade jag ju häst och var iväg där några timmar per dag, flera dagar i veckan. Då fick de ju automatiskt klara sig själva. Nu, utan häst, är jag hemma mycket mer och vi gör mer alla tillsammans.
 
Om allt går som det ska så ska Adrian bli storebror i Maj. Det är väldigt tidigt men eftersom jag är så pass anonym här så använder jag er till att prata av mig. Plussade idag och det kändes heeelt oväntat faktiskt. Vi har ju försökt lite halvhjärtat men tänkte att vi skulle lägga försöken på hyllan ett tag och så helt plötsligt så uteblev mensen! Jag är fortfarande i chock..
 
Om allt går som det ska så ska Adrian bli storebror i Maj. Det är väldigt tidigt men eftersom jag är så pass anonym här så använder jag er till att prata av mig. Plussade idag och det kändes heeelt oväntat faktiskt. Vi har ju försökt lite halvhjärtat men tänkte att vi skulle lägga försöken på hyllan ett tag och så helt plötsligt så uteblev mensen! Jag är fortfarande i chock..
Grattis! Vi håller tummarna för att det går vägen nu då:)
 
Om allt går som det ska så ska Adrian bli storebror i Maj. Det är väldigt tidigt men eftersom jag är så pass anonym här så använder jag er till att prata av mig. Plussade idag och det kändes heeelt oväntat faktiskt. Vi har ju försökt lite halvhjärtat men tänkte att vi skulle lägga försöken på hyllan ett tag och så helt plötsligt så uteblev mensen! Jag är fortfarande i chock..

Grattis!
Vi tänkte också försöka få till ett syskon nästa år om det går. Vi får se om det går. Dels tog Albin rätt god tid på sig att bli till och dels har jag inte ens fått tillbaka mensen än. Håller på att dra ner på amningen nu dock så den kanske hoppar igång snart. Inte för att vi hinner få till det så ofta men vi använder inget skydd. När vi ändå vill ha syskon tätt och jag uppenbarligen inte har superlätt att bli gravid känns det bara dumt.
 
Har ingen häst längre. Hästen blev utdömd pga en skada som (såhär sett i backspegeln) spökat till och från i stort sett hela vår tid tillsammans. Har inte köpt någon ny och vet inte om jag kommer att göra det heller. Att bara hålla på att rehabilitera efter skada på skada på skada är ett rätt effektivt sätt att döda hästintresset. Tid är ju inte precis något jag har i överflöd längre.

Beklagar. Nä tid är ju inget man har överdrivet gott om... Inte pengar heller. Hade gärna haft en gammal skogsmulle annars att komma ut på ridturer med 3-4 gånger i veckan. Har börjat rida lektion en gång i veckan, och det är kul att kunna hålla igång ridningen men inte alls samma sak när man haft egen häst mer än halva livet.
 
Beklagar. Nä tid är ju inget man har överdrivet gott om... Inte pengar heller. Hade gärna haft en gammal skogsmulle annars att komma ut på ridturer med 3-4 gånger i veckan. Har börjat rida lektion en gång i veckan, och det är kul att kunna hålla igång ridningen men inte alls samma sak när man haft egen häst mer än halva livet.
Jag har blivit medryttare istället. Då får jag ju vara mer delaktig än på ridskola och denna hästen är välriden och fin. Plus att det blir mer än ett pass i veckan som det ofta blir på ridskola.
 
Jag har blivit medryttare istället. Då får jag ju vara mer delaktig än på ridskola och denna hästen är välriden och fin. Plus att det blir mer än ett pass i veckan som det ofta blir på ridskola.

Jag tittade lite efter en medryttarhäst i våras/somras, men det verkade inte finnas så mycket intressant häromkring. Kanske lättare nu under hösten. Men men. Bor granne med en ridskola så började rida där för att åtminstone hålla igång ridningen och få sniffa häst.
 
Om allt går som det ska så ska Adrian bli storebror i Maj. Det är väldigt tidigt men eftersom jag är så pass anonym här så använder jag er till att prata av mig. Plussade idag och det kändes heeelt oväntat faktiskt. Vi har ju försökt lite halvhjärtat men tänkte att vi skulle lägga försöken på hyllan ett tag och så helt plötsligt så uteblev mensen! Jag är fortfarande i chock..
Så roligt, grattis!
 
Om allt går som det ska så ska Adrian bli storebror i Maj. Det är väldigt tidigt men eftersom jag är så pass anonym här så använder jag er till att prata av mig. Plussade idag och det kändes heeelt oväntat faktiskt. Vi har ju försökt lite halvhjärtat men tänkte att vi skulle lägga försöken på hyllan ett tag och så helt plötsligt så uteblev mensen! Jag är fortfarande i chock..

Grattis! Håller alla tummar för att allt går vägen!
Vi är lite slapphänta med skydd, men har sagt att försöken ska bli mer seriösa efter 8/7 nästa sommar. Blir det innan, så blir det. Men jag tänker då inte gifta mig höggravid :p
 
Jag tittade lite efter en medryttarhäst i våras/somras, men det verkade inte finnas så mycket intressant häromkring. Kanske lättare nu under hösten. Men men. Bor granne med en ridskola så började rida där för att åtminstone hålla igång ridningen och få sniffa häst.

Jag började också på ridskola, ska jag vara ärligt så passar det in ganska bra i mitt liv just nu. och jag har hamnat i en bra grupp där ridläraren ser dig som individ och ger tips därefter. Samt att jag ska starta KM i vinter på en häst som är helt ny på ridskolan :eek::D
 
Jag har tagit något ägglossningstest då och då, framför allt för att vara lite förberedd på mensen. Var lite testoman innan graviditeten så har haft en del stickor kvar :D Det har hela tiden varit tokblankt, bara kontrollstrecket har synts men resten har varit kritvitt. Senaste veckan har vi minskat amningen en hel del, och idag syntes ett litet streck! Så nu verkar det som kroppen kanske tänker hoppa igång igen.
 
Grattis @Lilltess! :) Håller tummarna att allt går bra!


Här har hästen (hästarna) fått stå tillbaka. Jag jobbar heltid och när jag är ledig vill jag vara med Edvin. Men jag har jobbat mer än heltid det senaste då det varit massor på jobbet så jag har helt enkelt prioriterat Edvin och sen har det inte funnits energi för hästarna. Så nu när det lugnar sig på jobbet hoppas jag få ork för både och igen.

Magen spökar fortfarande för lillen, hårt och svårt att bajsa. Har blivit ganska flitigt microlax-användande. :( Ska prata med bvc igen imorrn. De nämnde laktulos förut så ska höra mig för lite mer. Ska prova byta d-droppar igen. Det var i samband med att vi bytte från vattenbaserade till oljebaserade som det blev mer problem...

Annars rullar det på. Vi var och hälsade på ett par kompisar med en son som är en månad äldre som äntligen flyttat tillbaka hit. Den lilla grabben kröp hur bra som helst och stod på knä, drog sig upp osv. Edvin som hatat att ligga på mage fick tydligt inspiration när W kröp förbi honom och började genast sprattla! Sen dess har han försökt även här hemma! Han snurrar och åker bakåt men inte framåt än. ;)
 
Grattis @Lilltess! :) Håller tummarna att allt går bra!


Här har hästen (hästarna) fått stå tillbaka. Jag jobbar heltid och när jag är ledig vill jag vara med Edvin. Men jag har jobbat mer än heltid det senaste då det varit massor på jobbet så jag har helt enkelt prioriterat Edvin och sen har det inte funnits energi för hästarna. Så nu när det lugnar sig på jobbet hoppas jag få ork för både och igen.

Magen spökar fortfarande för lillen, hårt och svårt att bajsa. Har blivit ganska flitigt microlax-användande. :( Ska prata med bvc igen imorrn. De nämnde laktulos förut så ska höra mig för lite mer. Ska prova byta d-droppar igen. Det var i samband med att vi bytte från vattenbaserade till oljebaserade som det blev mer problem...

Annars rullar det på. Vi var och hälsade på ett par kompisar med en son som är en månad äldre som äntligen flyttat tillbaka hit. Den lilla grabben kröp hur bra som helst och stod på knä, drog sig upp osv. Edvin som hatat att ligga på mage fick tydligt inspiration när W kröp förbi honom och började genast sprattla! Sen dess har han försökt även här hemma! Han snurrar och åker bakåt men inte framåt än. ;)
En mamma i vår föräldragrupp hoppades också på inspiration när vi sågs i veckan. Alla utom hennes bebis kröp och de äldsta (ett år och en vecka) tom gick helt utan stöd. Hennes barn är yngst av tre så där har de äldre syskonen nog servat en del med leksaker och annat.

Hon hade hoppats att min tös var i ungefär samma läge iom att hon borde varit född efter hennes bebis, men här har det ju krupits ett tag nu.

Har förresten träffat en nyfödd nyligen. Har så svårt att tro att min lilla varit såå liten. Då var ändå den lilla nykomlingen både längre och tyngre än vad min var när hon föddes. Inte klokt vad man glömmer fort. Men visst, när hon var alldeles ny tyckte vi att kläder i strl 68 och 74 var enorma, nu är vi där.
 
Min knodd är väl nästan yngst i tråden, men här är vi uppe på storlek 80! 74 går fortfarande, men 68 är alldeles för litet. Ålar gör han lite grann och snurrar runt som en visp på golvet.
Idag har han fått en egen gunga i trädgården, det var roligt :D
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 974
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 228
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 112
Senast: Rie
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp