Vinterföräldrar 2019/2020

Idag blev det en tur till förlossningen för kontroll. Legat hemma två dagar pga högt blodtryck och i natt kom huvudvärk som vägrar släppa. Bebis mår bra, blodtrycket ngt lägre än i måndags, urin ok. Läkaren gjorde TUL som visade - 22,5% så han ville ta lite blodprover också. De ringde nu sent på kvällen och sa att värdena var bra. Återbesök måndag med läkare på spec MV. Fortfarande huvudvärk dock, klart irriterande. Alvedon hjälper inte.

Att bebis är liten är nog ingen fara, de andra var helt normalstora fast jag gick över 2v med alla.
Jobbigt med högt blodtryck och huvudvärk, får du någon medicin mot blodtrycket eller tror de att det håller sig ok ändå? Hoppas huvudvärken ger med sig.
Värdena från TUL kan vara lite luriga tycker jag, min låg ju på -17% i v33 och sedan +3% i v35.
 
Jobbigt med högt blodtryck och huvudvärk, får du någon medicin mot blodtrycket eller tror de att det håller sig ok ändå? Hoppas huvudvärken ger med sig.
Värdena från TUL kan vara lite luriga tycker jag, min låg ju på -17% i v33 och sedan +3% i v35.
Ingen medicin vilket gör min mor mycket upprörd. Men sist gick trycket ner av sig själv.
 
@Madick Är man orolig för havandeskapsförgiftning när blodtrycket blir för högt? Hoppas oavsett att läget stabiliserar sig snart.
 
@Madick Är man orolig för havandeskapsförgiftning när blodtrycket blir för högt? Hoppas oavsett att läget stabiliserar sig snart.
Ja, men så länge både blod och urin är ok så är det "bara" högt blodtryck. Nu har jag medicin och sjukskrivning resten av tiden. Det känns konstigt... Tidigare har jag ju jobbat in i det sista. Var in en sväng på jobbet och städade upp och överlämnade det absolut mest akuta, resten får de lösa ändå.
 
Nu känns allting lite mer verkligt här. Eller framför allt; jag känner mig gravid och inte sjuk. Tänk att det typ skulle ta 28 veckor för att känslan av sjukdom skulle försvinna..

Är fortsatt sjukskriven 50% terminen ut, vilket behövs. Om inte annat för att hinna med att gå på alla möten jag har inbokade med alla olika vårdkontakter.. minst 3 möten i veckan är det nu, året ut i stort sett. Då räknar jag med föräldragruppen i det också, iof. Men det är typ det och att sova som jag gör på min fritid nu känns det som.

Börjar känna mig mer och mer "obekväm" med min kropp; alltså att det är svårt att stå/gå/sitta på ett bekvämt sätt. Det stramar och drar och trycker och ömmar lite överallt. Och då är det ändå 10 veckor kvar nästan.. 😵😄
 
@HotrodKitten Skönt att sjukdomskänslan är borta till slut! Hoppas det kan hålla i sig nu. Angående obekvämheten i kroppen så tycker jag att det har gått lite upp och ner. För några veckor sen kände jag exakt som du, men nu känns det bättre igen (vecka 33). Kanske ksn det bli så för dig med så du kan få njuta lite 😊
 
Och så sitter jag här på Förlossningen för kontroll igen. Blev sju resor sämre en timma efter första blodtryckstabletten. När jag skulle ta andra undrade sambon om jag inte skulle ringa och kolla först och jag tyckte att nej, då får jag bara åka in... vilket genererade en menande min från karlsloken. Och jo då, in skulle jag. Kurva bra, trycket bättre, urinen fortfarande ren. Väntar på läkare nu sen 1,5h och är rätt less på att sitta här.
 
@Madick Fy! Hur har det gått för dig nu? Var det huvudvärken som blev värre eller?
Huvudvärken värre, illamående, skakig, frös trots att vi eldade. Blev inlagd över natten! Väntar på frukost och fler provtagningar. Man har nya direktiv på havandeskapsförgiftning, nu behövs inte äggvita i urinen utan symtomen räcker.
 
Huvudvärken värre, illamående, skakig, frös trots att vi eldade. Blev inlagd över natten! Väntar på frukost och fler provtagningar. Man har nya direktiv på havandeskapsförgiftning, nu behövs inte äggvita i urinen utan symtomen räcker.
Fy så jobbigt att symtomen blivit värre :( Bra ändå att du blev inlagd så de kan ha lite koll på dig. Hoppas det ger med sig:heart
 
På måndag blir det bebis. Inlagd sen igår och får inte åka hem. Snittet tidigarelagt. Jahapp, november bebis istället för december. Lite snopet, mina föräldrar hinner inte hem och det blir fler dagar borta från 5 åringen.
 
På måndag blir det bebis. Inlagd sen igår och får inte åka hem. Snittet tidigarelagt. Jahapp, november bebis istället för december. Lite snopet, mina föräldrar hinner inte hem och det blir fler dagar borta från 5 åringen.
Skönt ändå att få snittet tidigarelagt, förhoppningsvis mår du bättre sedan och får dessutom träffa bebis :love:
Men förstår att det är jobbigt att vara inlagd och vara ifrån familjen. Hoppas ni får åka hem ganska snabbt sedan.
 
På måndag blir det bebis. Inlagd sen igår och får inte åka hem. Snittet tidigarelagt. Jahapp, november bebis istället för december. Lite snopet, mina föräldrar hinner inte hem och det blir fler dagar borta från 5 åringen.

Vad jobbigt att det inte blev som tänkt och planerat. Svårt att ställa om ibland tycker jag, särskilt vid plötsligt förändringar. Men tänk, så snart du får träffa bebis! Du blir först ut i vintertråden 😊 Hoppas du får må okej tills snittet blir av.
 
Alltså känns som magen typ exploderat senaste veckan. Urk! Går in i vecka 34 i helgen. Foglossningen fortfarande under kontroll. Känner mig överlag ganska pigg och tillfreds (peppar peppar).

Insåg plötsligt att det typ bara är 6-7 veckor kvar som jag och sambon är själva. Vi har levt själva ihop i 13,5 år så det kommer bli en stor omställning. Fick lite smått panik och känner att vi måste ta tillvara på sista tiden ihop bara han och jag!
 
@Lia_ @Tonks @LionQueen Hur går det för er? Länge sen man hörde nåt från er i tråden 😊
Jag läser tråden, men är inte så bra på att skriva... Senaste veckan har jag börjat få problem med höften/ena benet, känns lite som att något kommer i kläm när jag sitter. Så det har varit jobbigt, hoppas verkligen slippa leva med detta tills bebis är ute. Roligare är det däremot att jag börjat känna av bebis alltmer :) Förstår att det kan vara jobbigt när bebis sparkar och så, men för min del ser jag ändå fram emot det. Har oroat mig så mycket för att något är fel när jag inte känner något.
 
@Lia_ Låter som att det skulle kunna vara nåt foglossningsrelaterat? Hoppas det går över j alla fall. Förstår att det är mysigt att börja känna av bebis. Jag tycker också det är supermysigt! Vilken vecka är det du är i nu? 😊
 
@Mirach tråkigt att det inte blev som förväntat men jag hoppas tiden går fort i helgen för dig.

V.29 idag och nu är både profylaxkurs och studiebesök på förlossningen inbokad de tre första veckorna i december. Bebis roar sig med att snurra runt i magen och sparkarna kommer i alla väderstreck :p pga pissväder och extra möten har ponnyn vilat hela veckan så det var så härligt att ge sig ut på en skogstur idag :D
 
Fick inte åka hem på permis idag då bebis hjärtljud låg lägre än vanligt. Min 5 åring fick komma och vara här med mig 4h istället och oj så bra hon kan sköta sig. Inte lätt att vara utan mamma så länge som det blir nu.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 542
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 307
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 070
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 023
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp