Vinterföräldrar 2020/2021

Jag skulle ändå ringt och rådfråga om jag va du. Är allt annat normalt kommer dom nog bara säga att du ska vänta men bättre att ringa en gång för mycket tänker jag.
Ja, det börjar luta åt att jag ringer snart. Det kommer mer vatten... 😅 Ska bara packa klart väskan först... 😇😁
 
Ultraljudet var tydligen bara för att se att bebis fortfarande ligger med huvudet ner.
Fick dock lämna urinprov som ev kanske kunde visa spår av äggvita (har jag för mig att hon sa), det var så pass lite och eftersom blodtrycket gått ner till 135/87 så skulle hag bara vara uppmärksam på om jag skulle börja känna mig sjuk och då ringa förlossningen direkt. Annars avvakta till onsdag då jag har extrakontroll hos BM.

Inatt har jag dock haft lite mer sammandragningar och läckt lite fostervatten tror jag. Mitt under frukosten så kände jag hur något lossnade där nere och gick på toa. Det var en tjock rosaaktig flytning (slemproppen kanske enligt google?) Har ännu mer sammandragningar nu som känns lite ondare. Inte ont, men mensvärksaktigt. Funderar på om jag borde ringa förlossningen, men det känns onödigt. Funderar mest bara för att alla andra verkar tycka att man ska ringa för minsta lilla förändring...
Tycker absolut du ska ringa om du misstänker fostervatten. Slemproppen enbart kan ju lossna och tillbakabildas har jag läst men just fostervatten kan de vilja ha in dig på en koll för.
 
Ja, det börjar luta åt att jag ringer snart. Det kommer mer vatten... 😅 Ska bara packa klart väskan först... 😇😁
Tycker också det låter mycket som att du ska ringa, jag fick redan i vecka 24 att om jag misstänkte att det rann fostervatten skulle jag ringa direkt till förlossningen.

(så går det när du ber bebis komma tidigt :angel:;))
 
Jag är på förlossningen nu, sitter fast i CTG-sladdarna och bebis verkar inte gilla det för han sparkar mer än någonsin. Lite kul att se sparkarna på skärmen 😂 😁
 
Bra beslut att ta kontakt. Hoppas allt är ok
Det är vattnet... När jag drog ner byxorna för att ge barnmorskan bindan som hon ville kolla lät det splash och blev en pöl på golvet... Hon behövde inte ens kolla med prov i bindan utan sa att det är till 110% fostervatten 😅 Väntar på läkare nu, blir eventuellt kvar här ett bra tag...
 
Det är vattnet... När jag drog ner byxorna för att ge barnmorskan bindan som hon ville kolla lät det splash och blev en pöl på golvet... Hon behövde inte ens kolla med prov i bindan utan sa att det är till 110% fostervatten 😅 Väntar på läkare nu, blir eventuellt kvar här ett bra tag...
Spännande! Vilken vecka är du i nu?
 
Åh det närmar sig🙌 När hade du BF? Så skönt att du klarar dig utan järn! Hoppas det håller i sig så😃

vet du vad som händer om den inte flyttat sig? Planeras det för snitt då?
I början på februari :)
Om den fortfarande ligger lågt så blir det snitt antar jag. När jag gjorde RUL så trodde dom dock att den skulle växa uppåt så vi får väl se :)
 
Det är vattnet... När jag drog ner byxorna för att ge barnmorskan bindan som hon ville kolla lät det splash och blev en pöl på golvet... Hon behövde inte ens kolla med prov i bindan utan sa att det är till 110% fostervatten 😅 Väntar på läkare nu, blir eventuellt kvar här ett bra tag...
Hoppas allt går bra! Vilken vecka är du i?
 
Det är vattnet... När jag drog ner byxorna för att ge barnmorskan bindan som hon ville kolla lät det splash och blev en pöl på golvet... Hon behövde inte ens kolla med prov i bindan utan sa att det är till 110% fostervatten 😅 Väntar på läkare nu, blir eventuellt kvar här ett bra tag...
Bra du åkte in. Hoppas allt går bra med dig och bebis!
 
Det är vattnet... När jag drog ner byxorna för att ge barnmorskan bindan som hon ville kolla lät det splash och blev en pöl på golvet... Hon behövde inte ens kolla med prov i bindan utan sa att det är till 110% fostervatten 😅 Väntar på läkare nu, blir eventuellt kvar här ett bra tag...
Oj spännande. Håller tummarna och tår att allt går bra.
 
Spännande! Vilken vecka är du i nu?
Hoppas allt går bra! Vilken vecka är du i?
35+2 🙂
Så de gör inget för att stoppa en förlossning nu, men det blir antibiotika morgon och kväll i 10 dagar. Och om tempen går över 37,5 ska jag ringa förlossningen direkt, så också om vattnet ändrar färg. Jag får alltså åka hem snart, väntar bara på lite provsvar.

Och bebis är lite liten sa läkaren, det visste jag ju redan sedan TUL, men hon ville nämna det och att det kan bli att de vill plocka ut han tidigare om han inte växer mer. Men iom att det har försvunnit vatten så kan det vara svårare att mäta rätt så han kan vara större än hon tror 😅
 
35+2 🙂
Så de gör inget för att stoppa en förlossning nu, men det blir antibiotika morgon och kväll i 10 dagar. Och om tempen går över 37,5 ska jag ringa förlossningen direkt, så också om vattnet ändrar färg. Jag får alltså åka hem snart, väntar bara på lite provsvar.

Och bebis är lite liten sa läkaren, det visste jag ju redan sedan TUL, men hon ville nämna det och att det kan bli att de vill plocka ut han tidigare om han inte växer mer. Men iom att det har försvunnit vatten så kan det vara svårare att mäta rätt så han kan vara större än hon tror 😅
Är man inte orolig när det gått så mycket vatten?
 
Nä, det finns gott om vatten kvar och bildas hela tiden nytt. Och flödet i navelsträngen var superbra, så de går på det (om jag kommer ihåg rätt). Det de är mest oroliga för är en ev infektion.
Ah just det. Ah men va skönt att dom kollat allt så noga ❤
 
Nä, det finns gott om vatten kvar och bildas hela tiden nytt. Och flödet i navelsträngen var superbra, så de går på det (om jag kommer ihåg rätt). Det de är mest oroliga för är en ev infektion.
Skönt att höra! Och fint att läkare kollat flödet och att bebisen mår bra. Hoppas antibiotikan hjälper och den får stanna inne ett tag till!
 
Tänk att man kan få så mycket information och ändå inte bli något klokare... 😂
Nåja, är iaf hemma nu och ska tillbaka för nytt CKG kl 9 imorgon. Måste komma ihåg urinprov också... och kolla tempen några gånger ikväll också och imorgon bitti...
Sedan är planen att jag ska hinna hem till tvättstugetiden kl 11, det tycker jag bebis kan samarbeta till. Sedan får han göra som han vill, när tvättstugetiden är slut 😁
 
Hoppsan... 😅😅😅 Jag uppdaterar sedan 😁😁😁
 

Bifogade filer

  • 16055072009902276566661407115998.jpg
    16055072009902276566661407115998.jpg
    169,5 KB · Visningar: 39

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 744
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 808
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 254
Senast: Fille
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 270
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp