Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2020/2021

Glukosbelastning godkänd! Tyckte drickan var rätt äcklig, och särskilt luktade pecka. Och sen blev jag jätteyr, så dom fick hitta ett rum där jag kunde ligga i 2 timmar och sen var dom väldigt försiktiga med att låta mig ge mig iväg hemåt :crazy::o
Var så glad att maken kunde vara med i början idag, så han kunde sitta bredvid när jag mådde som värst :heart
Oj läskigt! Men skönt att det är över. Och fint att maken var med :heart
Gick mag-mätningen bra med?
 
Oj läskigt! Men skönt att det är över. Och fint att maken var med :heart
Gick mag-mätningen bra med?
Ja, det var rätt obehagligt, var väldigt glad dom fixade så jag kunde ligga ner, dom är verkligen fantastiskt snälla barnmorskorna :heart

Ja, växt 3 cm sen sist, så barnmorskan var nöjd :)
Bebis var däremot inte nöjd, tyckte magmätning, lyssna på hjärtat, konstig sockerdricka och ingen frukost var höjden av kränkning och protesterade tydligt. Har aldrig känt så många sparkar på morgonen förr, brukar vara mer kvällsaktivitet här :rofl:
 
Glukosbelastning godkänd! Tyckte drickan var rätt äcklig, och särskilt luktade pecka. Och sen blev jag jätteyr, så dom fick hitta ett rum där jag kunde ligga i 2 timmar och sen var dom väldigt försiktiga med att låta mig ge mig iväg hemåt :crazy::o
Var så glad att maken kunde vara med i början idag, så han kunde sitta bredvid när jag mådde som värst :heart
Men varför blev du så yr?
Härligt att belastningen blev godkänd ändå
 
Men varför blev du så yr?
Härligt att belastningen blev godkänd ändå
För att min kropp har väldigt bestämda åsikter om att få frukost, och tyckte inte det var en bra idé att ersätta det med 2,5 dl sockerlag? Tydligen händer det vissa och då brukar det vara dom som måste vara väldigt noga med frukost för att klara dagen tydligen.

Efteråt fick jag en banan från personalrummet och dom lät mig inte gå hem förrens dom sett att jag mådde okej efter att ha suttit upp ett tag. Och sen mådde jag snabbt precis som vanligt efter frukost :)
 
För att min kropp har väldigt bestämda åsikter om att få frukost, och tyckte inte det var en bra idé att ersätta det med 2,5 dl sockerlag? Tydligen händer det vissa och då brukar det vara dom som måste vara väldigt noga med frukost för att klara dagen tydligen.

Efteråt fick jag en banan från personalrummet och dom lät mig inte gå hem förrens dom sett att jag mådde okej efter att ha suttit upp ett tag. Och sen mådde jag snabbt precis som vanligt efter frukost :)
Ah då är jag med. Men förstår att det kändes bra att ha sambon med.
 
Glukosbelastning godkänd! Tyckte drickan var rätt äcklig, och särskilt luktade pecka. Och sen blev jag jätteyr, så dom fick hitta ett rum där jag kunde ligga i 2 timmar och sen var dom väldigt försiktiga med att låta mig ge mig iväg hemåt :crazy::o
Var så glad att maken kunde vara med i början idag, så han kunde sitta bredvid när jag mådde som värst :heart

Usch vilken tråkig och jobbig upplevelse! Inte nog med att behöva göra själva belastningen utan också ditt mående efter😕 blev det bättre senare under dagen? Förstår att det kändes skönt o ha med sig din man!
 
Usch vilken tråkig och jobbig upplevelse! Inte nog med att behöva göra själva belastningen utan också ditt mående efter😕 blev det bättre senare under dagen? Förstår att det kändes skönt o ha med sig din man!
Ja, det var värst första timmen och sedan blev det bättre, och så fort jag fått i mig frukost var jag ok, sen var det enda jobbiga att mitt matschema för dagen var rubbat så magen gnällde.
Kanske är för jag länge haft problem med lågt blodtryck och därför ofta behövt hantera yrsel och lite svimningskänslor, men jag tar mycket hellre yrseln jag hade igår än att jag skulle bli illamående och kräkas av glukosbelastningen :angel:
 
Nu är jag vaccinerad mot influensan också. Barnmorskan påminde om det igår, vilket var tur för det var just idag som min vårdcentral hade vaccinering för riskgrupper födda min födelsemånad :)
 
Ja, det var värst första timmen och sedan blev det bättre, och så fort jag fått i mig frukost var jag ok, sen var det enda jobbiga att mitt matschema för dagen var rubbat så magen gnällde.
Kanske är för jag länge haft problem med lågt blodtryck och därför ofta behövt hantera yrsel och lite svimningskänslor, men jag tar mycket hellre yrseln jag hade igår än att jag skulle bli illamående och kräkas av glukosbelastningen :angel:

Låter inte roligt alls! Usch! Skönt att det gick bra iaf🙌
 
Nu är jag vaccinerad mot influensan också. Barnmorskan påminde om det igår, vilket var tur för det var just idag som min vårdcentral hade vaccinering för riskgrupper födda min födelsemånad :)

Åh ja just det! Har tänkt på det för ett tag sedan men helt glömt bort det. Bör väl kolla upp det, känns som någonting man ska göra!😬
 
På tal om milstolpe då nådde vi idag 99 dagar kvar, så himla gött🙌

Har dock senaste veckan börjat må lite illa på morgonen/förmiddagen igen😐 långt ifrån jättejobbigt men ändå så jag känner av det. Sover också så otroligt dåligt på nätterna och är väldigt tacksam för hemarbete så jag kan sova på lunchen:angel:
 
På tal om milstolpe då nådde vi idag 99 dagar kvar, så himla gött🙌

Har dock senaste veckan börjat må lite illa på morgonen/förmiddagen igen😐 långt ifrån jättejobbigt men ändå så jag känner av det. Sover också så otroligt dåligt på nätterna och är väldigt tacksam för hemarbete så jag kan sova på lunchen:angel:
Jobbigt med illamåendet, hoppas det lättar igen! Känner igen mig i att vilja sova på lunchen :D
Uppdatering, nu har jag bokat tid för vaccination! Bra @Madalitso att du tog upp det🙏
Toppen! Jag tänker att särskilt i år är det bra att skydda sig mot det man kan :)
 
Jag bokade tid för vaccination så fort de släppte tiderna på min vårdcentral, känns väldigt värt att få vaccineras i år. Tack sjukvården! Sambon är i riskgrupp och ska också vaccinera sig.

Snart i vecka 34 här, fått magen mätt och sådant hos MVC. Magen följer tydligen sin kurva :up: och jag får fortfarande igen den vanliga vinterjackan :D Men nu känns det verkligen att magen växer och blir större för varje vecka. Dock är det foglossningen som är begränsande för mig fortfarande.
 
Jag bokade tid för vaccination så fort de släppte tiderna på min vårdcentral, känns väldigt värt att få vaccineras i år. Tack sjukvården! Sambon är i riskgrupp och ska också vaccinera sig.

Snart i vecka 34 här, fått magen mätt och sådant hos MVC. Magen följer tydligen sin kurva :up: och jag får fortfarande igen den vanliga vinterjackan :D Men nu känns det verkligen att magen växer och blir större för varje vecka. Dock är det foglossningen som är begränsande för mig fortfarande.
Börjar verkligen närma sig sluttampen för dig nu :)
Skönt att allt ser bra ut hos barnmorskan, men jobbigt med foglossningen. Hoppas den kan hålla sig från att bli värre i alla fall!

@Dessy hur går det för dig? Du är ju först ut i denna tråden :)
 
Åh
Jag bokade tid för vaccination så fort de släppte tiderna på min vårdcentral, känns väldigt värt att få vaccineras i år. Tack sjukvården! Sambon är i riskgrupp och ska också vaccinera sig.

Snart i vecka 34 här, fått magen mätt och sådant hos MVC. Magen följer tydligen sin kurva :up: och jag får fortfarande igen den vanliga vinterjackan :D Men nu känns det verkligen att magen växer och blir större för varje vecka. Dock är det foglossningen som är begränsande för mig fortfarande.

Åh va långt ni kommit!:o V.34 redan! De är jag vid jul:angel: börjar faktiskt tycka att det går lite långsamt nu och det trodde jag inte att jag skulle säga. Men gissar att det blir en kombo av mörkare ute, tråkigare väder och ettjust nu ganska tråkigt jobb. Jag längtar till advent! Älskar julen och ser så fram emot att få börja julpynta här hemma😍

På tal om foglossning, hur går det för dig med den? Påverkar det dig mycket i vardagen?
 
@Dessy hur går det för dig? Du är ju först ut i denna tråden :)
Jag är så trött 😴😅
Har gått på graviditetspenning och inte jobbat på nästan 3 veckor. Hade tänkt ha en massa energi för att göra roliga saker, men det går inte så bra 😂

Vi har flyttat också så den lilla energi som funnits har gått till det. Och det finns fortfarande kartonger att packa upp, men orkar bara inte.

Har börjat få mer och mer sammandragningar, men inte onda iaf.

Dessutom har lillskiten lovat att ploppa ut 28 november 🥳 Jag var så less en dag på tröttheten så jag höll ett långt tal och beordrade han att komma ut tidigare. Jag avslutade mitt tal med att fråga om han kunde lova att komma ut 28 november och att han skulle sparka 1 gång för ja och 2 gånger för nej. Det blev 1 spark, så nu är det bäst han håller sitt löfte 😁
 
Åh


Åh va långt ni kommit!:o V.34 redan! De är jag vid jul:angel: börjar faktiskt tycka att det går lite långsamt nu och det trodde jag inte att jag skulle säga. Men gissar att det blir en kombo av mörkare ute, tråkigare väder och ettjust nu ganska tråkigt jobb. Jag längtar till advent! Älskar julen och ser så fram emot att få börja julpynta här hemma😍

På tal om foglossning, hur går det för dig med den? Påverkar det dig mycket i vardagen?
Längtar också massor till advent! Jag fyller dessutom år vid första advent så det är starkt förknippat med mycket mys för min del :love:

Jo den påverkar vardagen markant. Jag är bara helt smärtfri när jag ligger ned på sidan med kuddar mellan knän och fötter. Haltar/vaggar runt i lägenheten mest. Jag har inte kunnat träna sedan tidigt i graviditeten och längsta "promenaderna" jag gör nu är på 500 meter innan jag får för ont. Kondisen är inte vad den har varit så att säga :p Min sjukgymnast säger att det inte är så mycket jag kan göra åt det, en del får värre än andra, och att jag inte ska räkna med att det går bort direkt efter förlossningen utan det kan ta några veckor till :down:
Men annars har jag mått himla bra i graviditeten faktiskt.
 
Det slog mig häromdagen att det har blivit så mycket vardag för mig med nya tekniker (pga foglossningssmärtan) för att vända mig om i sängen, sätta/ställa mig upp från sittande, klä på mig sittande osv att jag inte riktigt minns hur jag gjorde innan :o
 
Jag är så trött 😴😅
Har gått på graviditetspenning och inte jobbat på nästan 3 veckor. Hade tänkt ha en massa energi för att göra roliga saker, men det går inte så bra 😂

Vi har flyttat också så den lilla energi som funnits har gått till det. Och det finns fortfarande kartonger att packa upp, men orkar bara inte.

Har börjat få mer och mer sammandragningar, men inte onda iaf.

Dessutom har lillskiten lovat att ploppa ut 28 november 🥳 Jag var så less en dag på tröttheten så jag höll ett långt tal och beordrade han att komma ut tidigare. Jag avslutade mitt tal med att fråga om han kunde lova att komma ut 28 november och att han skulle sparka 1 gång för ja och 2 gånger för nej. Det blev 1 spark, så nu är det bäst han håller sitt löfte 😁
Förstår det där med tröttheten man tänker man ska göra så mycket och sen kommer man inte ens halvvägs :o

Hoppas ni känner att ni hinner få redo för bebis även med flytt och att allt gått bra!

Du har en lydigare bebis än mig om det går att beställa datum, min går inte ens med på saker som "kan du sparka en gång när pappa har handen magen också" :rofl:
 

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 915
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 412
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 390
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
900
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp