Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2020/2021

Var hos BM idag, mätte magen, lyssnade på hjärtat och tog blodtryck. Allt såg fint ut! Nu har jag två eller tre besök kvar beroende på om den kommer efter andra eller inte😳 känns så sjukt! Men blir lite lurad då jul och nyår kommer emellan och därför blir det lite längre till nästa besök😆 men ändå!

I januari ska vi ta tag i o inreda den sista garderoben som än så länge bara varit ett bra utrymme o förvara skit i! O plocka fram bebissakerna, installera isofixen i bilen, packa väskan o ja allt som man ska göra☺️ Längtar också efter o sluta jobba🙏
Här blir det ingen paus i besöken bara för jul och nyår, jag har ett besök imorgon och sen är nästa 29/12 O_o
 
Jag hare också den inställningen till min första förlossning. Tänkte att jag inte skulle utesluta viss smärtlindring innan utan istället vara öppen för olika vid behov och det dunkade fint för mig☺️ Sen hr jag full respekt för att vissa absolut inte vill ta viss smärtlindring☺️ Jag kommer ha samma inställning denna med och lite på att vården vet vad de gör!
Fint att det funkade bra för dig med! Skönt att få lite input från er som gjort resan en gång ☺️
 
Ja men jag tycker det känns bra så, dom är ju utbildade och har ju lite mer erfarenhet än vad jag har :)
Sist hade jag TENS vilket inte fungerade alls, så det kommer jag nog inte använda. Bada gjorde jag också och det var skönt ett tag men det dom fungerade bäst var helt klart epidural och i senare skedde även lustgasen. Jag fick så väldigt ont som ett bälte runt nedre delen av ryggen och magen, så då hjälpte epiduralen jättemycket. När jag sedan fick krysta så var lustgasen fullt tillräcklig :)
Tack för att du delar! Låter som en bra kombination, epidural och lustgas.

Undrar om epidural tar bort foglossningssmärta..🤔
 
Smyger in från hösttråden igen.

Hade lustgas och eda, kände inte av foglossningen ett dugg under förlossningen.
Åh det låter LJUVLIGT! :love: har funderat lite på foglossnings-vänliga födelseställningar, allt utom sidoliggande med kudde mellan knäna gör ont på mig..
 
Läste precis att region Skåne stoppat besök på samtliga sjukhus samt även medföljande vid kejsarsnitt. Hoppas verkligen inte det blir värre! 😕 vill verkligen inte vara själv under en förlossning😕 tycker redan det är lite jobbigt o hantera att mannen eventuellt inte kan vara med om hon skulle var sjuk, vem ska då va med?😟
 
Läste precis att region Skåne stoppat besök på samtliga sjukhus samt även medföljande vid kejsarsnitt. Hoppas verkligen inte det blir värre! 😕 vill verkligen inte vara själv under en förlossning😕 tycker redan det är lite jobbigt o hantera att mannen eventuellt inte kan vara med om hon skulle var sjuk, vem ska då va med?😟
När jag läste idag så får de fortfarande vara med på förlossningen, och på kejsarsnitt får dem inte vara med i op-salen, men får vara i ett annat rum så man kan vara lite med dem efteråt, har de ändrat nu ikväll?
 
När jag läste idag så får de fortfarande vara med på förlossningen, och på kejsarsnitt får dem inte vara med i op-salen, men får vara i ett annat rum så man kan vara lite med dem efteråt, har de ändrat

Det är nog samma fortfarande! Eller iaf står det så på 1177 så antar att det gäller ☺️ Men blir mest nervös för att det ska bli värre😟

kommer ni kunna isolera er en tid innan förlossningen? Eller har ni/er partner jobb/sysselsättning som innebär möte med andra människor?

Jag kan i princip isolera mig med undantag för förskolan men min man jobbar som naprapat och träffar ju människor varje dag. Håller verkligen tummarna att vi inte blir sjuka🙏
 
Det är nog samma fortfarande! Eller iaf står det så på 1177 så antar att det gäller ☺️ Men blir mest nervös för att det ska bli värre😟

kommer ni kunna isolera er en tid innan förlossningen? Eller har ni/er partner jobb/sysselsättning som innebär möte med andra människor?

Jag kan i princip isolera mig med undantag för förskolan men min man jobbar som naprapat och träffar ju människor varje dag. Håller verkligen tummarna att vi inte blir sjuka🙏
Jag kommer vara helt isolerad i januari (vi tänkte börja köpa mat så vi bara hämtar ut kassar). Maken jobbar två dagar i veckan och tyvärr har hans jobb inte fattat att de borde jobba hemifrån, men de är iaf ett väldigt litet företag.
 
Hos barnmorskan idag. Jag fick godkänt, men bevis kände att den måste visa att man inte alls lyssnar på mamma och slutade göra kullerbyttor i förra veckan och lade sig med vad jag misstänkte var rumpan ner. Det misstänkte barnmorskan också, så nu går det remiss till ultraljud för lägeskontroll, och sen blir det väl vändningsförsök om ungen ligger i sätesbjudning :grin:
Att bebisarna inte bara kan göra som man säger till dom :p:D
 
Jag kommer vara helt isolerad i januari (vi tänkte börja köpa mat så vi bara hämtar ut kassar). Maken jobbar två dagar i veckan och tyvärr har hans jobb inte fattat att de borde jobba hemifrån, men de är iaf ett väldigt litet företag.

Så tråkigt med arbetsgivare som inte förstår det där med att jobba hemifrån om man har arbetsuppgifter där det fungerar 😑 vår arbetsgivare har innan covid kom varit stenhårda på att alla ska jobba från kontoret och det har varit i yttersta undantagsfall som vi fått jobba hemifrån (statligt anställd). Nu har de vänt helt och informerat om att vi inte kommer gå tillbaka det till det som varit när allt lugnt sig utan att vi kommer ha mycket större möjligheter till att jobba hemifrån ☺️ Väldigt positivt!

men skönt att det iaf är ett litet företag och att ni har möjlighet att isolera er så bra i övrigt! Håller tummar o tår för oss alla att vi klarar oss och att får ha med den person som man önskat mest under förlossningen🙏
 
Hos barnmorskan idag. Jag fick godkänt, men bevis kände att den måste visa att man inte alls lyssnar på mamma och slutade göra kullerbyttor i förra veckan och lade sig med vad jag misstänkte var rumpan ner. Det misstänkte barnmorskan också, så nu går det remiss till ultraljud för lägeskontroll, och sen blir det väl vändningsförsök om ungen ligger i sätesbjudning :grin:
Att bebisarna inte bara kan göra som man säger till dom :p:D

Haha😂 bebisar i ett nötskal:D hoppas den vänder sig själv så du slipper vändningsförsök! Min låg åt rätt håll på kontrollen igår men jag har ju ganska långt kvar så den har fortfarande både plats och tid att snurra ett tag till.
 
Så tråkigt med arbetsgivare som inte förstår det där med att jobba hemifrån om man har arbetsuppgifter där det fungerar 😑 vår arbetsgivare har innan covid kom varit stenhårda på att alla ska jobba från kontoret och det har varit i yttersta undantagsfall som vi fått jobba hemifrån (statligt anställd). Nu har de vänt helt och informerat om att vi inte kommer gå tillbaka det till det som varit när allt lugnt sig utan att vi kommer ha mycket större möjligheter till att jobba hemifrån ☺️ Väldigt positivt!

men skönt att det iaf är ett litet företag och att ni har möjlighet att isolera er så bra i övrigt! Håller tummar o tår för oss alla att vi klarar oss och att får ha med den person som man önskat mest under förlossningen🙏
Ja, vi har varit måttligt imponerade, i juni (!) kom de på att dom bara skulle sitta vid vartannat skrivbord så det var mer avstånd mellan, och det är på eget initiativ som maken ser till att bara äta lunch när det är tomt i lunchsalen, istället för när alla andra äter...

Haha😂 bebisar i ett nötskal:D hoppas den vänder sig själv så du slipper vändningsförsök! Min låg åt rätt håll på kontrollen igår men jag har ju ganska långt kvar så den har fortfarande både plats och tid att snurra ett tag till.
Vändningsförsök är väl inte hela världen, mest hade jag kunnat slippa extra grejer just kring jul och nyår. Det har är väl straffet för att jag så strängt sagt att bebis är förbjuden att titta ut under helgerna :rofl:
 
Var och gjorde UL igår för att kontrollera moderkakan och den hade växt uppåt så det är ingen fara med vaginal förlossning. Känns skönt med tanke på dom nya direktiven om att partner inte får vara med vid kejsarsnitt. Jag hade nog inte haft jätteproblem med att ligga där inne själv men hade känts tråkigt att sambon bara fått sitta i ett annat rum och vänta. Nu hoppas jag att vi håller oss friska bara och att allt går bra på förlossningen så vi kan få tidigt hemgång istället :)
 
Tänker på det ni skriver om foglossningsvänliga ställningar.. Alltså det är klart olika men jag som ändå hade ordentligt mycket foglossningar hade inte en tanke på dem under själva förlossningen. Ställningen fick liksom anpassas till vad som va minst smärtsamt i sammandragningar och krystvärkar. Foglossningar är ju en fis i rymden och inget jag hade en tanke på just då 😅

Jag va nöjd med lustgas. Tanken på att få en nål i ryggen känns för mig väldigt skrämmande så hade bestämt redan innan att jag ville prova utan men att jag ändå ville bli erbjuden EP. Fick aldrig något erbjudande då dom inte riktigt trodde på mig att bebis va på G (fostervattet gick aldrig) först dom insåg att jag va helt öppen 😅

Men somsagt kändes bra att klara av det med bara lustgas som jag hade önskat.

I morgon jobbar jag iaf sista dagen. Känns bra då kroppen håller på att ge upp helt. Så nu går jag på julledighet och sedan havandeskapspenning.
 
Hos barnmorskan idag. Jag fick godkänt, men bevis kände att den måste visa att man inte alls lyssnar på mamma och slutade göra kullerbyttor i förra veckan och lade sig med vad jag misstänkte var rumpan ner. Det misstänkte barnmorskan också, så nu går det remiss till ultraljud för lägeskontroll, och sen blir det väl vändningsförsök om ungen ligger i sätesbjudning :grin:
Att bebisarna inte bara kan göra som man säger till dom :p:D
Är lite avis på ultraljudet, mysigt att få se bebisen igen! :love: Får din sambo följa med nu?
 
Var och gjorde UL igår för att kontrollera moderkakan och den hade växt uppåt så det är ingen fara med vaginal förlossning. Känns skönt med tanke på dom nya direktiven om att partner inte får vara med vid kejsarsnitt. Jag hade nog inte haft jätteproblem med att ligga där inne själv men hade känts tråkigt att sambon bara fått sitta i ett annat rum och vänta. Nu hoppas jag att vi håller oss friska bara och att allt går bra på förlossningen så vi kan få tidigt hemgång istället :)
Vad skönt att den flyttat sig! :)
 
Tänker på det ni skriver om foglossningsvänliga ställningar.. Alltså det är klart olika men jag som ändå hade ordentligt mycket foglossningar hade inte en tanke på dem under själva förlossningen. Ställningen fick liksom anpassas till vad som va minst smärtsamt i sammandragningar och krystvärkar. Foglossningar är ju en fis i rymden och inget jag hade en tanke på just då 😅

Jag va nöjd med lustgas. Tanken på att få en nål i ryggen känns för mig väldigt skrämmande så hade bestämt redan innan att jag ville prova utan men att jag ändå ville bli erbjuden EP. Fick aldrig något erbjudande då dom inte riktigt trodde på mig att bebis va på G (fostervattet gick aldrig) först dom insåg att jag va helt öppen 😅

Men somsagt kändes bra att klara av det med bara lustgas som jag hade önskat.

I morgon jobbar jag iaf sista dagen. Känns bra då kroppen håller på att ge upp helt. Så nu går jag på julledighet och sedan havandeskapspenning.
Det låter ju jättebra! Jag har lidit av foglossning ända sedan vecka 13, och enda gångerna jag är helt smärtfri är när jag ligger ner på sidan med kuddar mellan benen. Börjar bli riktigt jäkla trött på smärtan och minns liksom inte hur det känns att röra sig utan den, så det är väl därför jag funderat lite på hur det blir under förlossningen. Särskilt om det blir ett långdraget öppningsskede.. :cautious: och det här att man ska gå runt mycket, och byta ställning ofta. Ta sig ur och in i en vårdsäng, eller upp och ner i stolar, in och ut ur duschar/bad. Aaaahhjj. Men ser typ fram emot annan smärta just nu haha!
 
Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Is

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 875
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 286
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 342
Senast: Fille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp