Vinterföräldrar 2020/2021

Igår på julaftons förmiddag födde jag fram en liten pojke! En dag tidigt kom han alltså. 49 cm och 2965 gram.
Vi fick åka till Ystad lasarett för förlossningen i såväl Malmö som Lund (och Hbg) var full. Trodde det var smärtsamma förvärkar igen så var 10 cm öppen när jag kom in och blev undersökt.. Ystad var jättebra, sambon fick stanna med oss hela dagen på förlossningen och nu har jag sovit en natt på BB. Nu väntar vi på läkarundersökning och sedan bli hämtade.
 
Igår på julaftons förmiddag födde jag fram en liten pojke! En dag tidigt kom han alltså. 49 cm och 2965 gram.
Vi fick åka till Ystad lasarett för förlossningen i såväl Malmö som Lund (och Hbg) var full. Trodde det var smärtsamma förvärkar igen så var 10 cm öppen när jag kom in och blev undersökt.. Ystad var jättebra, sambon fick stanna med oss hela dagen på förlossningen och nu har jag sovit en natt på BB. Nu väntar vi på läkarundersökning och sedan bli hämtade.
Stort grattis ❤ hoppas ni alla mår bra.
Vilken fin julklapp (och tur ni har många förlossningar inom rese avstånd 😳)

Ta hand om er
 
Igår på julaftons förmiddag födde jag fram en liten pojke! En dag tidigt kom han alltså. 49 cm och 2965 gram.
Vi fick åka till Ystad lasarett för förlossningen i såväl Malmö som Lund (och Hbg) var full. Trodde det var smärtsamma förvärkar igen så var 10 cm öppen när jag kom in och blev undersökt.. Ystad var jättebra, sambon fick stanna med oss hela dagen på förlossningen och nu har jag sovit en natt på BB. Nu väntar vi på läkarundersökning och sedan bli hämtade.
Bästa julklappen! :heart

Ystad är bra (eller var iaf), min mor hade alla sina förlossningar där :)
 
Igår på julaftons förmiddag födde jag fram en liten pojke! En dag tidigt kom han alltså. 49 cm och 2965 gram.
Vi fick åka till Ystad lasarett för förlossningen i såväl Malmö som Lund (och Hbg) var full. Trodde det var smärtsamma förvärkar igen så var 10 cm öppen när jag kom in och blev undersökt.. Ystad var jättebra, sambon fick stanna med oss hela dagen på förlossningen och nu har jag sovit en natt på BB. Nu väntar vi på läkarundersökning och sedan bli hämtade.
Grattis :love:
 
Bästa julklappen! :heart

Ystad är bra (eller var iaf), min mor hade alla sina förlossningar där :)
Verkligen 🥰
Vi är jättenöjda hittills! Sambon fick stanna kvar i tio timmar efter födelsen. Stort rum med en dubbelsäng som vi alla kunde mysa i, och mat fick även han vid alla måltider. SÅ skönt eftersom ett av mina orosmoment var att han skulle bli hemskickad prick 3h efter förlossningen.

Har en kompis som är läkare på Ystad förlossning (hon jobbade tyvärr inget nu i julhelgen) och hon har berättat mycket om verksamheten som låtit toppen. Fint att få uppleva det även om vi inte hade tänkt föda här från början :)
 
Igår på julaftons förmiddag födde jag fram en liten pojke! En dag tidigt kom han alltså. 49 cm och 2965 gram.
Vi fick åka till Ystad lasarett för förlossningen i såväl Malmö som Lund (och Hbg) var full. Trodde det var smärtsamma förvärkar igen så var 10 cm öppen när jag kom in och blev undersökt.. Ystad var jättebra, sambon fick stanna med oss hela dagen på förlossningen och nu har jag sovit en natt på BB. Nu väntar vi på läkarundersökning och sedan bli hämtade.

Grattis till julbebisen!
Skönt att ni fick tid tillsammans :)
 
Igår på julaftons förmiddag födde jag fram en liten pojke! En dag tidigt kom han alltså. 49 cm och 2965 gram.
Vi fick åka till Ystad lasarett för förlossningen i såväl Malmö som Lund (och Hbg) var full. Trodde det var smärtsamma förvärkar igen så var 10 cm öppen när jag kom in och blev undersökt.. Ystad var jättebra, sambon fick stanna med oss hela dagen på förlossningen och nu har jag sovit en natt på BB. Nu väntar vi på läkarundersökning och sedan bli hämtade.
Grattis😍
 
Igår på julaftons förmiddag födde jag fram en liten pojke! En dag tidigt kom han alltså. 49 cm och 2965 gram.
Vi fick åka till Ystad lasarett för förlossningen i såväl Malmö som Lund (och Hbg) var full. Trodde det var smärtsamma förvärkar igen så var 10 cm öppen när jag kom in och blev undersökt.. Ystad var jättebra, sambon fick stanna med oss hela dagen på förlossningen och nu har jag sovit en natt på BB. Nu väntar vi på läkarundersökning och sedan bli hämtade.
Grattis! ❤❤❤
 
Grattis till julbebisen!
Skönt att ni fick tid tillsammans :)
Tack! Under rådande omständigheter var det toppen verkligen.
Tack!
Grattis! ❤❤❤
Tack!
grattis @VLMF Vilken fantastisk julklapp och vad skönt att sambon fick stanna så länge när det var julafton och allt :)
Ja guld värt!!


Kan också meddela att epiduralen tog bort all foglossningssmärta! :D
 
Tack! Under rådande omständigheter var det toppen verkligen.

Tack!

Tack!

Ja guld värt!!


Kan också meddela att epiduralen tog bort all foglossningssmärta! :D
Men du han alltså med epidural trots att di va 10 cm öppen när du kom in?
 
Men du han alltså med epidural trots att di va 10 cm öppen när du kom in?
Ja jag var också helt i chock när de erbjöd det! Men bebisen stod i nivå med spinae-taggarna så det var inte krystdags än på ett tag. Hann få epidural och sedan släckte de ner och jag fick vila två timmar och ta värkar under bedövning (och påfyllning av EDAn :love: ) i lugn och ro. Det blev en väldigt lugn och kontrollerad aktiv/utdrivningsfas trots helt öppen vid ankomst. Mycket nöjd med det! Och bebisen mådde finfint hela tiden. Vattnet gick inte förrän sent heller. Krystningen gick sedan på ca 15-20 min och jag födde stående/hängandes över ett gåbord :D De la först upp bebisen på min rygg (ville ha hud-mot-hud direkt, innan jag hann byta till förlossningsbritsen efter) så sambon fick se honom först dessutom 🥰
 
Ja jag var också helt i chock när de erbjöd det! Men bebisen stod i nivå med spinae-taggarna så det var inte krystdags än på ett tag. Hann få epidural och sedan släckte de ner och jag fick vila två timmar och ta värkar under bedövning (och påfyllning av EDAn :love: ) i lugn och ro. Det blev en väldigt lugn och kontrollerad aktiv/utdrivningsfas trots helt öppen vid ankomst. Mycket nöjd med det! Och bebisen mådde finfint hela tiden. Vattnet gick inte förrän sent heller. Krystningen gick sedan på ca 15-20 min och jag födde stående/hängandes över ett gåbord :D De la först upp bebisen på min rygg (ville ha hud-mot-hud direkt, innan jag hann byta till förlossningsbritsen efter) så sambon fick se honom först dessutom 🥰
Åh vad härligt att höra att du är nöjd med din förlossning.
(Och härligt att du kunde få den bedövning du ville ha)
 
Ja jag var också helt i chock när de erbjöd det! Men bebisen stod i nivå med spinae-taggarna så det var inte krystdags än på ett tag. Hann få epidural och sedan släckte de ner och jag fick vila två timmar och ta värkar under bedövning (och påfyllning av EDAn :love: ) i lugn och ro. Det blev en väldigt lugn och kontrollerad aktiv/utdrivningsfas trots helt öppen vid ankomst. Mycket nöjd med det! Och bebisen mådde finfint hela tiden. Vattnet gick inte förrän sent heller. Krystningen gick sedan på ca 15-20 min och jag födde stående/hängandes över ett gåbord :D De la först upp bebisen på min rygg (ville ha hud-mot-hud direkt, innan jag hann byta till förlossningsbritsen efter) så sambon fick se honom först dessutom 🥰

Skönt o läsa att du verkar nöjd med förlossningen🥰 o att du fick den bedövning som du önskade! Tror aldrig jag hört om någon som fått eda vid 10 cm öppen så hade det inte ens i tanken att du fått det☺️ Njut nu av er första tid tillsammans! 🥰
 
Var inne hos spec.mvc en sväng idag och kollade upp så bebis mådde bra. Märkte både igår och idag under förmiddagen att bebis rörde sig mycket mindre samt svagare än normalt (kände däremot rörelser) så ringde till förlossningen. De tyckte jag skulle komma in o kolla upp det så fick en tid 35 min senare☺️ Mitt största problem då var hur jag skulle hinna dit😳 dottern låg o sov så kunde inte be maken köra mig o ville inte köra själv då det är så ont om parkering där. Fick som gud va tag på en taxi👌

Väl inne fick jag ligga med ctg o allt såg fint ut som tur är🥰 så tacksam för vården och vad de kan göra för oss trots situationen i samhället!

Hoppas ni alla haft en fin jul!🥰
 
Skönt o läsa att du verkar nöjd med förlossningen🥰 o att du fick den bedövning som du önskade! Tror aldrig jag hört om någon som fått eda vid 10 cm öppen så hade det inte ens i tanken att du fått det☺️ Njut nu av er första tid tillsammans! 🥰
Det trodde jag med! Men bebisen måste dessutom ha roterat ner tillräckligt långt för att det ska vara försent för eda, lärde jag mig där och då. Vet dock inte hur vanligt det är att det inte inträffat samtidigt.
 
Det trodde jag med! Men bebisen måste dessutom ha roterat ner tillräckligt långt för att det ska vara försent för eda, lärde jag mig där och då. Vet dock inte hur vanligt det är att det inte inträffat samtidigt.
Ja vet att dom sa till mig att bebis låg väldigt långt upp under min förra förlossning när jag jag va helt öppen men krystvärkarna satte igång iallafall- då frågade dom om jag verkligen hade behov av att krysta (ungefär som att man kan miss ta sig på det 😅 men somsagt vattnet hade ju heller inte gått).
Så kroppen och bebis kanske kan vara lite osynkade i det skedet 😄
 
Idag har jag äntligen letat fram lite bebis kläder så.att jag åtminstone kan packa en förlossningsväska. Sjukt vad kläder jag har från sonen. Fattar inte att man hunnit använt ens hälften av det åtminstone det i de minsta storlekarna.
Känns tidigt att packa väskan egentligen men har mycket sammandragningar och eftersom bebis är stor känns det lika bra att vara beredd. Nästa ultraljud är satt till den 12e
 

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 659
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 758
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 249
Senast: Fille
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 248
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp