Vinterföräldrar 22/23

KL.

Idag är det min bokade dag för igångsättning. När de i telefonen lät som om de kanske behövde flytta någon till en senare dag sade jag att inget är akut för oss. Jag mår bra och har gjort det hela graviditeten. Är varken enorm om fruktansvärt less eller egentligen begränsad på något annat vis.

Vi ska in och ta prover och göra undersökning och eventuellt göra en hinnsvepning om inget konstigt framkommer i prover eller koll. Sedan får vi se.

Lycka till! :heart

KL. Min BM ringde och tydligen var mitt blodsocker för högt på gårdagens prov, så nu ska jag in och glukosbelsta nästa vecka, känns lite nervöst :nailbiting: Hittils har värdena ser superfina ut, så det var lite oväntat.
 
Lycka till! :heart

KL. Min BM ringde och tydligen var mitt blodsocker för högt på gårdagens prov, så nu ska jag in och glukosbelsta nästa vecka, känns lite nervöst :nailbiting: Hittils har värdena ser superfina ut, så det var lite oväntat.
Bra att de har koll! Hur länge har du kvar?
 
Lycka till! :heart

KL. Min BM ringde och tydligen var mitt blodsocker för högt på gårdagens prov, så nu ska jag in och glukosbelsta nästa vecka, känns lite nervöst :nailbiting: Hittils har värdena ser superfina ut, så det var lite oväntat.
Ånej vad trist! Hoppas verkligen inte värdarna är bra!

Har också en månad drygt kvar, och känner verkligen att jag kan föda nu, särskilt när det nu börjar komma bebisar i tråden! :heart
 
Vi har varit hemma i tre dagar nu och fick besök av BVC idag. Bubblan har gått upp 100 g i vikt sen vi skrevs ut i tisdags, så min amning fick godkänt. 🙂

I övrigt försöker vi förstå oss på varandra, det är inte helt lätt. Tjejen sover en hel del, jag måste väcka henne för att det inte ska gå för långt mellan mätningarna. Tyvärr tycker hon inte det är så kul att bli väckt, så det blir en del gråt innan hon kommer till ro vid bröstet. Och givetvis sover hon som tyngst på dagen och har inga problem att vara vaken 2-3 timmar i sträck mitt i natten. Jag har inte kommit in i att sova på dagen när hon gör det, så det behöver jag träna på. Känns bara så elakt att lägga henne i sängen/vagnen på dagen också, då vill man ju erbjuda närhet och hålla henne nära.
 
KL.

Idag är det min bokade dag för igångsättning. När de i telefonen lät som om de kanske behövde flytta någon till en senare dag sade jag att inget är akut för oss. Jag mår bra och har gjort det hela graviditeten. Är varken enorm om fruktansvärt less eller egentligen begränsad på något annat vis.

Vi ska in och ta prover och göra undersökning och eventuellt göra en hinnsvepning om inget konstigt framkommer i prover eller koll. Sedan får vi se.

Efter att ha väntat rätt mycket på provtagning och på ett rum för koll på bebisen samt kämpat med att få till en okej ctgregistrering på en bebis som bara ålar omkring och gömmer sig fick vi åka hem för att återkomma för igångsättning imorgon.
 
Efter att ha väntat rätt mycket på provtagning och på ett rum för koll på bebisen samt kämpat med att få till en okej ctgregistrering på en bebis som bara ålar omkring och gömmer sig fick vi åka hem för att återkomma för igångsättning imorgon.

Segt att få vänta... Men snart har ni bebis här!
 
Ånej vad trist! Hoppas verkligen inte värdarna är bra!

Har också en månad drygt kvar, och känner verkligen att jag kan föda nu, särskilt när det nu börjar komma bebisar i tråden! :heart

Så kände jag också, fram tills att jag lite oväntat fick värkar igårkväll, nu är jag helt inne på att hon måste vänta lite till igen! :nailbiting:

Det höll i sig hela kvällen, var verkligen något annat än sammandragningarna jag haft rätt mycket av hittils, och jag var på g att ringa förlossningen innan det äntligen lättade och nu har avtagit helt tack och lov.

Vi ska åtminstone på en weekendtrip nästa helg innan hon får dyka upp! :stop: :p

Men visst blir man lite avundsjuk med alla bebisar! :heart
 
Någon av er som hamnat i lokaltidningen med "årets första bebis" än @Våfflan & @Waco ? :laugh:

Jag fick lite bråttom med att börja boa efter min scare med förvärkar häromdagen, så idag har jag storstädat badrummet på nivån "dra fram badkaret och skura bakom det", börjat montera bebis möbler och rotat fram skötväskan att packa inför förlossningen, så bra gick det med att ta det lugnt... Inga fler värkar än trots det dock tack och lov! :o:up:
 
Igår trodde både jag och BM att det var dags i samband med att jag var där. 3 cm öppen och rejäla värkar regelbundet på ca 10 min emellan. Hinnsvepte. En timme senare var allt dött igen.
Har nu sammandragningar ganska regelbundet var 10e minut men inga värkar. Öppen 4 cm idag och ny svepning men fixade inte så mycket av det då jag tycker det gör för ont. Blöder och slemproppen släppt. Kan lika väl bli bäbis i natt som nästa vecka.

Jag är så rastlös och frustrerad över att inte komma i mål 🤣
 
Igår trodde både jag och BM att det var dags i samband med att jag var där. 3 cm öppen och rejäla värkar regelbundet på ca 10 min emellan. Hinnsvepte. En timme senare var allt dött igen.
Har nu sammandragningar ganska regelbundet var 10e minut men inga värkar. Öppen 4 cm idag och ny svepning men fixade inte så mycket av det då jag tycker det gör för ont. Blöder och slemproppen släppt. Kan lika väl bli bäbis i natt som nästa vecka.

Jag är så rastlös och frustrerad över att inte komma i mål 🤣

Men vad är det med dessa vinterbebisar?! Majoriteten av alla jag vet med BF i december har gått över tiden och eller blivit igångsatta. Ingen har verkat vilja vara tidig eller komma ut självmant. Gissar att min egen som beräknas den 21/1 inte kommer att vara ett undantag.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 922
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 831
Senast: Heulwen
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 280
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på vad ni anser. Min cykel är på 28 dagar, men kan variera från 28-30 dagar. Men 10 av 12 gånger så är den på 28...
Svar
19
· Visningar
2 889
Senast: Dorro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp