Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 22/23

Blev uppringd typ halv nio av förlossningen, som sa att de hade plats för oss då, så det var bara att pallra sig in till Lund då. Trodde inte de skulle ringa upp så sent, men nu är vi här. CTG ser fint ut, väntar på undersökning och läkare, så får vi se hur vi går vidare. Känns lite sådär att inte få en spontan förlossning, men så skönt att vara övervakad och inte behöva oroa mig för fostervattenmängd, fosterrörelser eller om navelsträngen är klämd... Detta blir spännande!
Heja er och Bubblan!! :love:
 
@Ingela_S hur går det för er? vad var status för det lilla miraklet när ni väl fick komma in? Några packningstips för mig imorgon som man kanske missat sen tidigare när man räknade med att det skulle starta av sig själv?
 
@Ingela_S hur går det för er? vad var status för det lilla miraklet när ni väl fick komma in? Några packningstips för mig imorgon som man kanske missat sen tidigare när man räknade med att det skulle starta av sig själv?

Vi blev undersökta med ctg samt vaginalt när vi kom in. Fick en dos cytotec plus ctg varannan timme under natten och även idag. Nu har de precis gjort en hinnsvepning. Är öppen 2 cm bara, så får se om det ger mer än cytotec.

Haha, tips vet jag inte, men kan vara bra med underhållning/tidsfördriv om det tar tid.
 
Besök hos BM idag. Bebis verkar ligga mer som han ska nu med fötterna på rätt håll så det känns ju lovande 😁👍. Hon trodde att jag kan andas ut över jul då hon inte tyckte magen var "värkredo". Så jag hoppas att hon har rätt för jag föder just nu gärna barn vilken dag som helst UTOM julafton 🤣.

Jag är så trött och sliten av denna vecka när 3åringen är hemma med mig och mannen jobbar (visserligen hemifrån men han jobbar ju ändå). De första veckorna i december har jag ju kunnat sova på dagen när hon varit på förskolan. Ska bli intressant att ta sig genom helgen med två julfiranden 🙈.
 
Vi blev undersökta med ctg samt vaginalt när vi kom in. Fick en dos cytotec plus ctg varannan timme under natten och även idag. Nu har de precis gjort en hinnsvepning. Är öppen 2 cm bara, så får se om det ger mer än cytotec.

Haha, tips vet jag inte, men kan vara bra med underhållning/tidsfördriv om det tar tid.
Skönt att höra att det så sakteligen går framåt iaf, det är ju det viktigaste även om det är drygt.

Haha ja bok, hörlurar och laddare ligger nerpackat sen tidigare just för underhållnings-syften iaf 😁
 
Skönt att höra att det så sakteligen går framåt iaf, det är ju det viktigaste även om det är drygt.

Haha ja bok, hörlurar och laddare ligger nerpackat sen tidigare just för underhållnings-syften iaf 😁
Jag rekommenderar en skarvsladd till laddaren, ifall man inte vill känna sig begränsad när telefonen/plattan/laptopen behöver laddas :D
 
Jaha, då är även vi incheckade på "Hotel Get Out" för igångsättning. Ligger med CTG just nu och i vanlig ordning skulle busungen absolut inte samarbeta så tog ett tag för dom att få rätt på mätvärdena men nu verkar det lite bättre. Inväntar läkarkontrollen för att få igångsättningsmetod bestämd men vet att de kör mestadels Cytotec här så är inställd på det. Bara att vänta och se helt enkelt.
 
Vi blev undersökta med ctg samt vaginalt när vi kom in. Fick en dos cytotec plus ctg varannan timme under natten och även idag. Nu har de precis gjort en hinnsvepning. Är öppen 2 cm bara, så får se om det ger mer än cytotec.

Haha, tips vet jag inte, men kan vara bra med underhållning/tidsfördriv om det tar tid.
Hur går det för dig? :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 805
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 157
Senast: Heulwen
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 295
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på vad ni anser. Min cykel är på 28 dagar, men kan variera från 28-30 dagar. Men 10 av 12 gånger så är den på 28...
Svar
19
· Visningar
2 926
Senast: Dorro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp