Vinterföräldrar 22/23

Kallt och dåligt väder - vem vill byta all inclusive mot det? 🤣
Det är ju vad jag misstänker också. Hoppas dock att ingen skvallrat för vår bebis att vi vaknade med 14 grader inomhus nu när det var som kallast (för då lär denna graviditeten dra ut på tiden).
 
Heja alla er som väntar på bebisar, hoppas de vill komma ut snart!

Vår bebis var hos bvc idag och hade gått upp 140 g sen i fredags. Totalt 200 g över födelsevikten nu. Fick även påbörjat en antibiotikabehandling eftersom hon verkar ha fått en inflammation i ena bröstet. Men hon verkar må bra i alla fall och äter som hon ska. Så vi hoppas att behandlingen funkar, utan att ställa till det för magen. Ger magdroppar i förebyggande syfte.
 
Jagade upp familjen imorse kl 05.30 pga kraftig ihållande smärta och värkar med 3 minuters mellanrum som höll i sig ca 1 minut. Riktigt jobbigt var det. Lagom till vi kört in till stan 30 minuter bort så hade det dött ut. Knappt en värk sedan dess.
41+0 idag, minst 4 cm öppen, blöder och slemproppen släppt men ingen bebis i sikte. Jag håller på att bli knäpp!
 
Nu gick vattnet iaf, så först äta middag sedan åka till stan och lämna treåringen hos svärföräldrarna (för typ 3e gången denna vecka...). Sedan blir det antingen åka in för kontroll eller så har värkarna kommit igång så jag äntligen får ut denna inneboende 😎
 
Nu gick vattnet iaf, så först äta middag sedan åka till stan och lämna treåringen hos svärföräldrarna (för typ 3e gången denna vecka...). Sedan blir det antingen åka in för kontroll eller så har värkarna kommit igång så jag äntligen får ut denna inneboende 😎
Hejja hejja!
 
Nu gick vattnet iaf, så först äta middag sedan åka till stan och lämna treåringen hos svärföräldrarna (för typ 3e gången denna vecka...). Sedan blir det antingen åka in för kontroll eller så har värkarna kommit igång så jag äntligen får ut denna inneboende 😎
Ja, KOM IGEN nu bebis!!! (Det ska ju bli plusgrader och allt 😂.) Hejar på er!
 
(Och bara för att alla vinterbebisar verkar vara så långsamma så tänker jag inte börja packa någon bb-väska förrän precis innan vi sätter oss i bilen till förlossningen 🙄.)

Det gjorde jag. Packade väskan med värkar mitt i natten innan vi åkte in i v 37+4. Och tänkte att det nog bara var lite gaser (som kom i regelbundna vågor och som jag var tvungen att andas mig igenom... 😂). Min vinterbebis hade med andra ord lite mer bråttom ut.

Inga värkar men fått checka in på förlossningen pga vattenavgång och högt blodtryck. Händer inget i natt blir det igångsättning imorgon. Tänk att man kan längta efter smärta 🤣🤣

Heja! Nu blir det bebis!
 
Haha, alltså Försäkringskassan 😆 . Fin hemsida, men jag fattar cirka ingenting av det som har med föräldrapenningen att göra. Och hur får man in medföräldern på banan när man inte sitter ihop för att man är gifta? Nej, det blir ett telefonsamtal dit imorgon så kanske det klarnar. Blir skitnervös över allas uppmaningar om att snåla och spara på dagarna också. Det går liksom inte att ha svart bälte i planering som man inte har någon aning om hur den fungerar. Hatar att inte ha koll och undrar om jag varit smartare ifall jag inte haft BF om två veckor...:confused:
 
Haha, alltså Försäkringskassan 😆 . Fin hemsida, men jag fattar cirka ingenting av det som har med föräldrapenningen att göra. Och hur får man in medföräldern på banan när man inte sitter ihop för att man är gifta? Nej, det blir ett telefonsamtal dit imorgon så kanske det klarnar. Blir skitnervös över allas uppmaningar om att snåla och spara på dagarna också. Det går liksom inte att ha svart bälte i planering som man inte har någon aning om hur den fungerar. Hatar att inte ha koll och undrar om jag varit smartare ifall jag inte haft BF om två veckor...:confused:

Snålade som bara den med dagar till dottern...

Enda anledningen till att inte ca hälften av dagarna kommer brinna inne nu när hon fyller 4 i maj är att vi nu kommer ta ut dagar för henne när vi är hemma tillsammans med bägge barnen, hade vi inte lyckats få till den här graviditeten hade det brunnit inne. Så jag säger kör på och plocka ut så många dagar som du behöver! Påverkar dessutom inte SGIn under första året så då kan man hinna testa sig fram bäst man vill.
 
Stort grattis @Waco !! :love:

KL
Här har vi börjat landa, äntligen. Allt är fint med vår flicka men vi hade några jobbiga dygn på BB och familje-BB då de ville observera henne extra pga graviditeten. Dessutom hade hon svalt mycket fostervatten som hon spydde upp över några dagar, vilket upplevdes av oss om att hon höll på att kvävas om och om igen..!
Amningen har jag gett upp, det funkade inte riktigt och hon gick ner över 10% första veckan, vilket inte gjorde att amningen funkade bättre.. försökte pumpa ett tag men nu kör vi ersättning fullt ut vilket känns väldigt skönt.

Just nu känns det som att Ärtan kommer bli ensambarn - jag har aldrig varit så sliten och stressad som jag är nu, och då verkar vi ändå ha fått en väldigt enkel bebis 😅 Men nu börjar det värsta lugna sig iaf, jag sov inte alls under de första tre dygnen för jag har rädd att hon skulle sluta andas.. såna grejer har blivit bättre.
De stunder när jag inte är sönderstressad och livrädd så är hon det absolut bästa som hänt mig :heart
 
Stort grattis @Waco !! :love:

KL
Här har vi börjat landa, äntligen. Allt är fint med vår flicka men vi hade några jobbiga dygn på BB och familje-BB då de ville observera henne extra pga graviditeten. Dessutom hade hon svalt mycket fostervatten som hon spydde upp över några dagar, vilket upplevdes av oss om att hon höll på att kvävas om och om igen..!
Amningen har jag gett upp, det funkade inte riktigt och hon gick ner över 10% första veckan, vilket inte gjorde att amningen funkade bättre.. försökte pumpa ett tag men nu kör vi ersättning fullt ut vilket känns väldigt skönt.

Just nu känns det som att Ärtan kommer bli ensambarn - jag har aldrig varit så sliten och stressad som jag är nu, och då verkar vi ändå ha fått en väldigt enkel bebis 😅 Men nu börjar det värsta lugna sig iaf, jag sov inte alls under de första tre dygnen för jag har rädd att hon skulle sluta andas.. såna grejer har blivit bättre.
De stunder när jag inte är sönderstressad och livrädd så är hon det absolut bästa som hänt mig :heart

Gav också upp amning och pumpning med min första efter 2 veckor. Vilken lättnad det var! Hittills fungerar det löjligt bra och enkelt med lillebror dock, tänk så olika det kan vara. Jag hoppas att jag kommer kunna pumpa och ge flaska vid behov framöver dock för att få den frihet jag önskar.

Så jobbigt med allt fostervatten. Lillebror svalde också en väldans massa som kom upp första dygnen. Mannen vågade inte sova när jag sov pga det.

Räknar nu med att de första veckorna kommer vara slitiga med två barn, gård och hästar att rodda runt. Men sova kan väl göra i ett annat liv?🤣
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 927
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 834
Senast: Heulwen
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 280
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på vad ni anser. Min cykel är på 28 dagar, men kan variera från 28-30 dagar. Men 10 av 12 gånger så är den på 28...
Svar
19
· Visningar
2 889
Senast: Dorro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp