Vinterföräldrar 22/23

Ni som har/hade graviditetspenning, de där elva dagarna som ska vara mellan graviditetspennings slut och BF, har ni tagit föräldradagar då?
 
Första natten med enbart sondmatning och amning. Mycket tacksamt eftersom alla andra nätter inneburit någon typ av bakslag. (Har det inte varit låga blodsocker så har det varit avvikande prover eller krånglande infarter.) Får se vad dagen har att erbjuda vår lilla grabb. Fortfarande på neo men i de bästa av händer.
 
Grattis till bebisarna! 🥰



Åh kvällen innan återgång till jobbet för mannen jobbar och förskola för storasyster så blir vi förkylda! 😩 Snacka om att falla på målsnöret. Här har vi hållt oss hemma i nästan två månader för att minska risken för sjukdom. Tackolov så verkar lillebror vara den enda som inte är påverkad, än...

Igår vaknade storasyster med orden "Ska vi åka till förskolan nu?" 💔

Storasyster är redan bättre, bara lite snuvig och enstaka hosta. Idag får hon åka till förskolan. Jag och mannen är visserligen feberfria men mår som om tåget kört över oss.
 
Grattis @Nordthor och @nejlica :heart

Här har vi fått första jobbiga nätterna med biverkningar från rotavaccinet. Visserligen ”bara” uppvak var 90 minut för gnäll-matning och en massa grymtande i sömnen men när man vant sig vid att sova ostört 3-4h i stöten så tar energin och hjärnan slut fort 😅
Men jag försöker ändå ha närvaro att vara tacksam för att detta räknas som jobbigt för oss - för många andra skulle detta räknas som bra nätter och dagar, misstänker jag. Vi har trots allt aldrig (hittills, peppar peppar) tex haft en otröstlig bebis som skriker sig till sömns eller tvingats köra rundor med bilen mitt i natten.
 
Det känns lite som att det inte gjorde någonting att jag inte längtade. Nu får han massor av kärlek och är så välkommen till vårt liv. Mycket på min "nej till barn"-lista kan jag bara stryka nu.
Jag trodde inte det innan jag fick barn men det ligger mycket bakom uttrycket ”egna barn och andras ungar” 🙈
 
Grattis @Nordthor och @nejlica :heart

Här har vi fått första jobbiga nätterna med biverkningar från rotavaccinet. Visserligen ”bara” uppvak var 90 minut för gnäll-matning och en massa grymtande i sömnen men när man vant sig vid att sova ostört 3-4h i stöten så tar energin och hjärnan slut fort 😅
Men jag försöker ändå ha närvaro att vara tacksam för att detta räknas som jobbigt för oss - för många andra skulle detta räknas som bra nätter och dagar, misstänker jag. Vi har trots allt aldrig (hittills, peppar peppar) tex haft en otröstlig bebis som skriker sig till sömns eller tvingats köra rundor med bilen mitt i natten.

Hoppas ni får tillbaka de längre sovplatser snart!

Vi ska få rotavaccinet imorgon, och jag har inte ens tänkt tanken att det kan ge biverkningar. 😄 Men inser att det nog är smart att vara beredd på någon sorts reaktion.
 
Hoppas ni får tillbaka de längre sovplatser snart!

Vi ska få rotavaccinet imorgon, och jag har inte ens tänkt tanken att det kan ge biverkningar. 😄 Men inser att det nog är smart att vara beredd på någon sorts reaktion.
Samma sak här, rotavaccin imorgon. Räknar väl med att busungen blir lite kinkig i magen och allmänt klängig i några dagar, men vi får väl se.
 
Jag trodde inte det innan jag fick barn men det ligger mycket bakom uttrycket ”egna barn och andras ungar” 🙈
Ja detta upplever jag som väldigt starkt! Nog för att jag jobbar som lärare samt har syskonbarn som jag tycker mycket om, men det är något helt annat nu! Min unge! Känns som jag har fått en bästis, en förlängning av mig själv liksom, som jag vill göra allt ”det där” med. Jag ser till och med fram emot att åka på solsemester på sportloven, bara hon och jag :heart
 
Sista rutin besöket hos MVC idag. Allt var bra men inga tecken på att förlossningen kommer att starta spontant så jag fick order om att ringa och boka in en igångsättning på fredag. Då vet jag att jag har att göra under helgen i alla fall 😅
Så skönt ändå att ha en plan, när var din BF? :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 653
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 643
Senast: Heulwen
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 255
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på vad ni anser. Min cykel är på 28 dagar, men kan variera från 28-30 dagar. Men 10 av 12 gånger så är den på 28...
Svar
19
· Visningar
2 885
Senast: Dorro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp