Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2
Nu har det väll blivit lite fel i listan! Inte var väll Escade beräknad i Mars inte...

Btw,kanon att du hålller ordning med listan,kul att du skriver både bf och när bebis faktist kom!
Här går allt bra,är lite orolig att jag har för lite mjölk bara...

Jag ger fortfarande lite ersättning,just in case,för det känns inte som om Milton får i sig tillräckligt av att bara amma...

Han suger bara lite,sen slummrar han till,sen vaknar han och suger lite till,sen somnar han. Tar en evighet att amma honom,och endå så känner jag som sagt att det inte blir tillräckligt.
Han fick ju enbart ersättning i början då min mjölk inte alls hade kommit igång,så funderar på om han är för bortskämd med att få mat så lätt? Att amma kräver ju lite jobb,att äta från flaska ger ju mat på en gång. Detta har blivit till en ond cirkel då jag som sagt inte tror han får mat så det räcker,så då ger jag ersättning igen. Kan man öka mjölkproduktionen om man låter han suga mer/oftare? Kanske man kan börja pumpa lite mellan gångerna för att få igång det mer? Då kanske han äter mer/längre stunder utan att tröttna...
Jag har aldrig kännt att brösten känns fulla/tunga,så jag tror inte jag har mycket mjölk alls...
Jag önskar att jag i princip kunde helamma bara,ev bara ge lite extra på natten,är det ett omöjligt mål när man i princip inte har tillräckligt,trots att det gått 2 veckor?