Åh men den är ju så bra!!!
Ja, såå bra! Vi ska precis börja med säsong 2.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh men den är ju så bra!!!
Har faktiskt inte sett den, och delvis varit tveksam till att se den pga detta. Kanske får vänta lite och se om jag klarar av sådant bättre senareEtt tips, se inte på Handmaids Tale. Också blivit väldigt blödig så fort bebisar är involverade.
Usch vilken jäkla skitdag. Mina föräldrar har varit här idag eftersom jag fyller år. De ville ju som sagt in till stan, och jag bad dom komma tidigt pga värmen. Dagen började med att de såklart var sena, fortsatte med att kotten knappt kunnat sova på hela dagen och nu står jag hemma med en överrtrött och hysterisk bebis som inte kan somna, och jag fulgråter i smyg. Sambon är inte hemma än på en timme och jag måste dessutom åka iväg ikväll eftersom jag lovat vara hästvakt, så ingen vila i sikte. Underbar dag![]()
Jo, det är ju det. Inte speciellt förtjust i att fylla år men det här tar nog priset som den sämsta födelsedagen någonsin. Två timmars sövningsförsök till ingen nytta. Nu är sambon hemma så jag fick lite avlastning iallafall.Men åh nej, stackare! Och så är det din födelsedag till råga på allt?![]()
Usch vilken jäkla skitdag. Mina föräldrar har varit här idag eftersom jag fyller år. De ville ju som sagt in till stan, och jag bad dom komma tidigt pga värmen. Dagen började med att de såklart var sena, fortsatte med att kotten knappt kunnat sova på hela dagen och nu står jag hemma med en överrtrött och hysterisk bebis som inte kan somna, och jag fulgråter i smyg. Sambon är inte hemma än på en timme och jag måste dessutom åka iväg ikväll eftersom jag lovat vara hästvakt, så ingen vila i sikte. Underbar dag![]()
Tycker också det, men de (iaf mamma) tycker ju mest att jag överdriver jämt med bebis. Skrev iaf och berättade hur eftermiddagen blivit men tror inte hon gör kopplingen. Tack iallafallUsch! Tycker de borde kunna tänkt på att det inte är så roligt för bebis i värmen i stan.
Vill ändå önska dig grattis på dagen och hoppas kvällen blir bättre!
Menade bvc-sköterskan att du skulle byta ut mål mot riktig mat redan nu?5 månaders kontroll idag med en annan sköterska än den vi brukar ha. Gillar inte denna, hon tryckte hårt på det där med maten och jag har inte ett dugg bråttom. Han ska få börja sitta med vid matbordet nu så får vi se hur intresset för mat beter sig. Sen om jag helammar till 6 eller 7 månader kvittar. Min ordinarie tycker att han går upp så fint att det är lugnt.
Aja. 70 cm lång o 8190 gram. Börjar använda 74, även i byxor![]()
5 månaders kontroll idag med en annan sköterska än den vi brukar ha. Gillar inte denna, hon tryckte hårt på det där med maten och jag har inte ett dugg bråttom. Han ska få börja sitta med vid matbordet nu så får vi se hur intresset för mat beter sig. Sen om jag helammar till 6 eller 7 månader kvittar. Min ordinarie tycker att han går upp så fint att det är lugnt.
Aja. 70 cm lång o 8190 gram. Börjar använda 74, även i byxor![]()
Jo, det är ju det. Inte speciellt förtjust i att fylla år men det här tar nog priset som den sämsta födelsedagen någonsin. Två timmars sövningsförsök till ingen nytta. Nu är sambon hemma så jag fick lite avlastning iallafall.
Det sa vår också. Två mat och två gröt om dagenMenade bvc-sköterskan att du skulle byta ut mål mot riktig mat redan nu?
Nej men att han borde smaka. Och att han absolut skulle börja vid 6 månader och lite som YaHilweh skriver i sitt inlägg då även byta ut mål och börja trappa ner amningen.Menade bvc-sköterskan att du skulle byta ut mål mot riktig mat redan nu?
Jag tycker att det där med mat är lite 4 månader "det är ingen fara, du behöver inte ge något än". 5 månader "har du inte testat än? ge lite smak ibland men det är ingen stress" 6 månader "har du inte börjat än? NU ska du byta ut MÅNGA av målen, vid 6 månader ska ett barn äta vanlig kost..." hets hets hets..
Gör som du själv känner, du känner dig och ditt barn bäst!
Vi använder redan 74 viMen vi var inte riktigt så långa. Hon har slutat dra iväg så förjodat
![]()
Tycker också det, men de (iaf mamma) tycker ju mest att jag överdriver jämt med bebis. Skrev iaf och berättade hur eftermiddagen blivit men tror inte hon gör kopplingen. Tack iallafall
Nu sover han äntligen, totaldäckade tillslut i sambons famn. Känner mig så himla dålig som inte reder ut situationen, klart han inte somnar med en mamma som storgråter (det där med i smyg höll liksom inte i sig så länge) och tycker synd om sig själv istället för att hjälpa bebis.
Känns också värdelöst att det inte ska gå att göra något utanför rutinerna utan att dagen kollapsar. Efter idag känner jag bara för att låsa in mig i huset och inte åka någonstans på ett par månader![]()