Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

Det här med karpaltunneloperation mitt i tvåårstrotsen kändes iiiinte så värst lyckat inatt...och ännu dummare kände jag mig när Knoddrik slocknade direkt efter flaskan, som maken tryckte in i munnen på henne efter en timmes till-och-från-gnäll... Jag skyller på att hon gnällde hela kvällen igår, om allt. På eftermiddagen vet jag att det var trots, men kvällen kan ha varit blandat med magont och trötthet...och natten vet jag inte alls. Har ju varit några jobbiga nätter den senaste tiden. Bättre blir det ju inte av att jag bara kan använda en hand.


Hon bajsade halvlöst på morgonen sen. Och har ätit bra hela dagen (!). Somnade jättelätt, som hon gör i normala fall numera. Hoppas natten fortsätter bra. Har dock laddat upp med 4 flaskor, ifall att...
 
I morgon ska jag träffa en psykolog för framtida behandling av min ptsd. Lite nervös men det ska bli skönt att starta igång.

E får vara hos mormor medans vi är där. Hon har det bättre där i och med att hon är förkyld än att släpas med till Karlstad. Sitta i bil är fortfarande inte riktigt hennes grej, inte längre turer.

Vi tänkte dessutom kolla efter tapeter och färg till huset. Kan vara skönt att göra det i lugn och ro. Mamma blir så glad att få ha sitt älskade barnbarn :love: och E har tjatat om mormor sen sist hon var där :laugh:
 
I morgon ska jag träffa en psykolog för framtida behandling av min ptsd. Lite nervös men det ska bli skönt att starta igång.

E får vara hos mormor medans vi är där. Hon har det bättre där i och med att hon är förkyld än att släpas med till Karlstad. Sitta i bil är fortfarande inte riktigt hennes grej, inte längre turer.

Vi tänkte dessutom kolla efter tapeter och färg till huset. Kan vara skönt att göra det i lugn och ro. Mamma blir så glad att få ha sitt älskade barnbarn :love: och E har tjatat om mormor sen sist hon var där :laugh:
Hur gick det?
 

Det gick jätte bra. Fick träffa en nyexaminerade psykolog. Hon verkade jätte bra verkligen och jag kände att jag kunde prata om allt med henne.

Jag har ju komplex ptsd som är liite klurigare att behandlas då det är flera traumatiska händelser som jag måste gå igenom. Hade nära till tårar ett par gånger men jag lyckades behärska mig. Det är rätt så jobbigt att prata om min mor och våran speciella relation. Men annars är det rätt så lugnt ändå att berätta vad jag gått igenom.

Kommer nog bli bra till slut. Är taggad på att bli frisk.
 
Det gick jätte bra. Fick träffa en nyexaminerade psykolog. Hon verkade jätte bra verkligen och jag kände att jag kunde prata om allt med henne.

Jag har ju komplex ptsd som är liite klurigare att behandlas då det är flera traumatiska händelser som jag måste gå igenom. Hade nära till tårar ett par gånger men jag lyckades behärska mig. Det är rätt så jobbigt att prata om min mor och våran speciella relation. Men annars är det rätt så lugnt ändå att berätta vad jag gått igenom.

Kommer nog bli bra till slut. Är taggad på att bli frisk.
Kram ❤ och vet du, det är okej att gråta. :)
 
Jag vet men jag avskyr att gråta framför folk jag inte känner. Hänt både hos bvc psykologen och hos första psykologen där jag är nu. Jag känner mig så otroligt liten när jag gråter.
Jag förstår det. Ville bara ge en vänlig påminnelse om att man inte alltid måste vara stark. ☺🤗
 
Vet ni hur jäkla skönt det är att bolla tankar och idéer med en psykolog som förstår, lyssnar och är mån om hur jag mår hela mötet. Idag gick vi igenom (dock lite lyddigt och jag spånade iväg lite emellanåt) om mina vänskapliga relationer, hur jag tagit mig igenom sömnproblem på egen hand, hur jag ska stänga ute dömande personer som inte har en aning om mitt liv, lite allt möjligt liksom. Jag gillar redan min behandlare väldigt mycket och litar väldigt mycket på henne redan.

Vi andades i fyrkant när jag behövde pauser och hon lät mig flyta iväg lite någon annan stans som jag kan göra när det blir mycket. Det känns så bra!

Sen fick vi också mycket handlat. Fina tapeter, planerade nytt golv till huset, köpte målarfärg till Es rum, lite onödigt krims krams på rusta :angel: och åt på max. E var med och alltså hon är så enkel när hon är med på sånt här men jösses så gnällig hon är hemma. Men det går väl över.
 
Stygnen ska av på fredag. LÄNGTAR. Hoppas på att kunna börja göra lite mer vsrdagsgrejer efter det, så att Knoddrik inte behöver vara så väldigt mammig hela tiden. Hon protesterar högljutt mot allt jag inte kan göra p g a handen.
 
Tidigare i veckan kom frasen "dom är mina". Jättegulligt. :love:






Just nu sitter hon i matrummet och spottar på golvet. Jag står i köket och vet inte vad jag ska göra. Hon bara skrattar åt mig, hur jag än gör, och slår mot mig när jag ber henne titta mig i ögonen. Hjälp.
 
Tidigare i veckan kom frasen "dom är mina". Jättegulligt. :love:






Just nu sitter hon i matrummet och spottar på golvet. Jag står i köket och vet inte vad jag ska göra. Hon bara skrattar åt mig, hur jag än gör, och slår mot mig när jag ber henne titta mig i ögonen. Hjälp.

När min unge häller ut grejer eller så säger jag bara att "ojdå, nu blev det stökigt, då måste vi städa" och så får hon en trasa eller något så städar vi. Och försöker att förekomma henne med avledning om jag märker att hon är på bushumör. Varför ska hon titta dig i ögonen?
 
När min unge häller ut grejer eller så säger jag bara att "ojdå, nu blev det stökigt, då måste vi städa" och så får hon en trasa eller något så städar vi. Och försöker att förekomma henne med avledning om jag märker att hon är på bushumör. Varför ska hon titta dig i ögonen?
Mindre allvarliga saker, som att råka spilla t ex, gör vi likadant. Men när hon slår eller spottar eller t ex gör fel mot katterna, vill vi markera att hon gått över en viktig gräns.

Jag har börjat med att hon ska titta på mig för att hon annars bara flamsar bort det. Typ för att markera, eftersom hon inte tar till sig det verbala. Och jag kan vara helt fel ute, men jag upplever det som att hon behöver hjälp att förstå när det är något annat än trams.
 
Mindre allvarliga saker, som att råka spilla t ex, gör vi likadant. Men när hon slår eller spottar eller t ex gör fel mot katterna, vill vi markera att hon gått över en viktig gräns.

Jag har börjat med att hon ska titta på mig för att hon annars bara flamsar bort det. Typ för att markera, eftersom hon inte tar till sig det verbala. Och jag kan vara helt fel ute, men jag upplever det som att hon behöver hjälp att förstå när det är något annat än trams.
Att flamsa/skratta bort saker kan vara ett sätt för barn barn att hantera saker som uppfattas jobbigt eller obekvämt. Man får också tänka att våra är små och inte har konsekvenstänk ännu även om de egentligen vet att något är fel.

Om I gör något mot ett djur så lyfter jag snabbt bort och säger att så gör man absolut inte, man klappar snällt. Hon vet hur man klappar snällt nu men innan visade vi på tex handen.
 
Att flamsa/skratta bort saker kan vara ett sätt för barn barn att hantera saker som uppfattas jobbigt eller obekvämt. Man får också tänka att våra är små och inte har konsekvenstänk ännu även om de egentligen vet att något är fel.

Om I gör något mot ett djur så lyfter jag snabbt bort och säger att så gör man absolut inte, man klappar snällt. Hon vet hur man klappar snällt nu men innan visade vi på tex handen.
Hur gör ni om hon slår er eller spottar på er? Eller biter?

Jag är medveten om flamsandet. Och ja, de är små. Men när "ska" man börja visa gränserna?
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 942
Senast: zassoo
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 906
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 766
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 925
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp