Vinterföräldrar 21/22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag visste att det inte skulle bli några
1:20 000 för trisomi 21, med tanke på mitt beta HCG men det gick ändå bättre än jag förväntat mig. Jag fick 1:1664 för trisomi 21 (1:20 000 på 13 och 18)
Nackspalten och allt annat såg helt normalt ut. Och jag är glad ändå att jag gjorde KUB, jag trodde bara hon precis skulle mäta nackspalten men hon kollade igenom hela barnet kändes nästan som ett mini RUL.
Känner mig lite lättare nu. Dock ej helt övertygad :sneaky:
Blev flyttad en dag framåt, så nytt BF 6/1.

Senast ändrad:
1:20 000 för trisomi 21, med tanke på mitt beta HCG men det gick ändå bättre än jag förväntat mig. Jag fick 1:1664 för trisomi 21 (1:20 000 på 13 och 18)
Nackspalten och allt annat såg helt normalt ut. Och jag är glad ändå att jag gjorde KUB, jag trodde bara hon precis skulle mäta nackspalten men hon kollade igenom hela barnet kändes nästan som ett mini RUL.
Det är ju väldigt bra siffror :heart Jag fick som sagt tidigare 1:32 och gick vidare med MKP och allt normalt:)

Så skönt!

Inga fler jättesymtom här, är aptrött och så jäkla hungrig, häromdagen fick sambon ställa sig och laga biffstroganoff till frukost :o. Vill ha riktig, lagad mat, hela tiden! Men överlag mår jag oförskämt bra.

Vad skönt, hoppas det håller i sig! Själv är jag både hungrig och illamående samtidigt, så jag äter men då blir jag ännu mer illamående. Känner mig som en hungrig zombie med ömma bröst som tycker att allting luktar illa just nu. Absolut noll pregnancy glow :D

Vad skönt, hoppas det håller i sig! Själv är jag både hungrig och illamående samtidigt, så jag äter men då blir jag ännu mer illamående. Känner mig som en hungrig zombie med ömma bröst som tycker att allting luktar illa just nu. Absolut noll pregnancy glow :D
Känner mig iofs rätt svullen, men tror mer det handlar om den enorma mängd mat jag äter just nu :p

Men du det där är ju faktiskt jättebra siffror. Jag vet precis hur det är att om man får 1:1664 så är det första man tänker att det är mycket sämre än 1:20 000.

Men man får dels försöka tänka att statistiskt ska man föda 1663 barn innan det inträffar. Och dels om ditt nick stämmer med ditt födelseår så är sannolikheten bara utifrån din ålder 1:660. Du har alltså fått ett mycket bättre resultat än genomsnittet för din ålder :)

Men som sagt jag vet hur man tänker. Det här är bara en obligatoriska trådpeppen ;)

Fick tidigt ultraljud under min förra graviditet pga två tidigare missfall med skrapningar och det senaste partiell mola (herregud, det hade jag tom glömt tills jag läste journalen precis) och stor oro. Har skickat förfrågan om jag får komma in på tidigt ultraljud igen, men förhoppningarna är inte så höga eftersom jag haft en fullgången graviditet emellan och vi nu är i semestertider. Men försöka kan man ju alltid.

Men du det där är ju faktiskt jättebra siffror. Jag vet precis hur det är att om man får 1:1664 så är det första man tänker att det är mycket sämre än 1:20 000.

Men man får dels försöka tänka att statistiskt ska man föda 1663 barn innan det inträffar. Och dels om ditt nick stämmer med ditt födelseår så är sannolikheten bara utifrån din ålder 1:660. Du har alltså fått ett mycket bättre resultat än genomsnittet för din ålder :)

Men som sagt jag vet hur man tänker. Det här är bara en obligatoriska trådpeppen ;)

Ja, precis, jag är nöjd med siffrorna som sådana. Min bakgrundsrisk med tanke på ålder skulle vara 1:495, så BM sa att jag skulle vara jättenöjd. Och jag tror jag nöjt mig och inte gått vidare med NIPT såvida jag inte googlat på mitt beta HCG :meh: Det kan bli dyrt att googla, och ska sluta med det hädanefter:angel:

Jag var på ultraljud idag och visst var det ett levande, och piggt foster där. Så absurd känsla att se det på skärmen, och att det var så... levande. Den skuttade runt mest hela tiden. Coolt! Troligen några dagar yngre än vad jag räknat med, så istället för 12+0 som jag utgick från idag så räknar jag nu med 11+3.

Ont, blöder, inte längre illamående. Behöver inget blodprov för att fatta att det är kört. Ledsen, besviken, uppgiven. Det tog nästan två år att få det här plusset, så får vi inte behålla det.

Beklagar verkligen... Ta hand om er och bara säg till ifall du vill ha nån att prata med. ❤

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna... 38 39 40
Svar
787
· Visningar
76 655
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 580
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12... 98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
88 965
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan... 27 28 29
Svar
569
· Visningar
100 748
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31