Hur har ni det? Vi är iväg på semester med husvagnen och gör inte mycket alls. Väldigt välbehövligt. Illamåendet är under kontroll. Längtar efter att börja känna fosterröresler, men känner mig fortfarande rätt lugn efter KUB (har lätt för oro och katastroftankar...). Inatt hade jag dock flertalet oroliga drömmar, en att vi fick ett sent missfall och en att jag blev svårt sjuk och fick välja mellan att avsluta graviditeten eller kanske inte överleva självHaft sådana drömmar i tidigare graviditeter också så det är väl något jag måste igenom men kul är det ju inte. Dessutom redan börjat få kramper i vaderna på nätterna och fy tusan va ont det gör!!!
Så, färdiggnällt för denna gång![]()
Är i vecka 15 och hade min sist arbetsdag i fredags, så nu väntar 4 veckors semester, aldrig känt att den varit så välbehövlig som i år faktiskt! Kommer mest bli en del dagsutflykter, har bara planerat en helg i Gbg och gå på Liseberg om två veckor, men annars blir det att ta dagarna lite som dem kommer beroende på väder. Håller även på att bygga uterum.
Förövrigt mår jag sådär, illamåendet är väldigt mycket bättre, ofta knappt eller inte alls illamående dagtid, men kommer tillbaka sena em/kvällar. Fortfarande dåligt med matlust och har svårt för lukter oavsett vad det är egentligen.
Psykiskt är det tungt, har liksom dåligt med ork och motivation. Älskar att hitta på saker, ha projekt i huset osv. Men nu känns det mesta bara jobbigt.
Har fått tid för RUL 18/8 och än så länge får partnern inte följa med. Men det gör inte mig något, sambon tycker dock det är lite trist, men hade nog känts väldigt jobbigt om det varit första barnet.
Väntar på svaret från NIPT fortfarande, gjorde det den 1/7, borde dyka upp när som helst.
Funderar även på om jag ibland börjat känna av rörelser, liksom fladdrar till lite lätt ibland, och ibland känns det som någon petar till snabbt ner mot fiffin liksom. Sist började jag känna rörelser i vecka 18. Dem säger att man kan börja känna tidigare med andra barnet, men samtidigt så i vecka 15 är den ju fortfarande väldigt liten. Kan ju även vara typ nervryckningar eller något