Ringde kliniken, blir ultraljud imorgon för att kolla att det inte är utomkveds. Tror oavsett att det har skitit sig.
Håller såklart tummarna för dig jag också, och du vet vart vi finns om du behöver prata, oavsett besked
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ringde kliniken, blir ultraljud imorgon för att kolla att det inte är utomkveds. Tror oavsett att det har skitit sig.
Det kan ju bli som för oss också. Bra resultat på sannolikhet för trisomierna, men något annat som upptäcks. Vår graviditet höll ju på att gå åt helvete, så med facit i hand borde vi ju rent krasst inte gjort kubDet var exakt så vi resonerade, jag hade liksom inte velat gå vidare med fler test om det inte var jättehög sannolikhet för avvikelser - och skulle inte göra abort vid downs oavsett, utan då skulle det ju vara vid nån av de andra, där sannolikheten är ännu lägre som jag förstått det. Så då hade ett ”halvdåligt” resultat antagligen bara resulterat i oro.
Jo exakt, det är ju det som skulle vara grejen i så fall, och det är klart man helst skulle upptäcka det så tidigt som möjligt… Men i och med att risken är så extremt låg ändå så känner jag att risken för oro i onödan ändå är högre än risken för något allvarligt fel. Så väljer att förutsätta att allt är bra och njuta av sommaren.Det kan ju bli som för oss också. Bra resultat på sannolikhet för trisomierna, men något annat som upptäcks. Vår graviditet höll ju på att gå åt helvete, så med facit i hand borde vi ju rent krasst inte gjort kub
Men en kollega hade en där de upptäckte att bebisen hade Trisomi 13, och var glada att de upptäckte det så pass "tidigt" ändå (typ v16 blev det väl när allt var utrett), och där hade iaf jag velat avbryta så snart som möjligt.
Så himla svårt att veta hur man ska göra, och tänka.
Så länge ens eget beslut känns bra så är det rätt tänker jag![]()
Alltså... idag hände ungefär det sista jag hade kunnat ana. Min partner slängde helt oprovocerat ur sig ett flicknamn ur en bok som han just läst, och det råkar ligga på min mentala topp 4-lista (som jag inte hade delat med mig av till honom). Så vi har nu redan ett alternativ till namn till en flicka som vi båda verkligen gillarNamndiskussion är annars något jag tänkt skjuta upp ett bra tag till för jag vet att vi kommer ha väldigt svårt att komma överens, så det här var en riktig chock. Sen tror jag att vi kommer få en pojke, så då har vi ändå lite kamp framför oss
![]()
Håller alla tummar idag, väntan är sååå jobbigKub om några timmar och börjar bli nervös! Jag vet ju med tanke på mitt blodprov där beta hcg är förhöjt att det kommer försämra sannolikhetssiffrorna. Jag hoppas bara att nackspalten ser bra ut så det inte blir några jättedåliga siffror.
Ångrar efter allt jag läst om kub och sannolikhet hit och dit att jag inte bara gjorde NIPT direkt denna gången också! Har faktiskt bokat tid för NIPT imorgon beroende på vad för sannolikhet jag får, blir det sämre än 1:200 får jag NIPT erbjudet idag, annars åker jag och gör det privat imorgon.
Kub om några timmar och börjar bli nervös! Jag vet ju med tanke på mitt blodprov där beta hcg är förhöjt att det kommer försämra sannolikhetssiffrorna. Jag hoppas bara att nackspalten ser bra ut så det inte blir några jättedåliga siffror.
Ångrar efter allt jag läst om kub och sannolikhet hit och dit att jag inte bara gjorde NIPT direkt denna gången också! Har faktiskt bokat tid för NIPT imorgon beroende på vad för sannolikhet jag får, blir det sämre än 1:200 får jag NIPT erbjudet idag, annars åker jag och gör det privat imorgon.
Förstår att du är nervös, men hoppas allt kommer se super utVi kommer också köra KUB först och eventuellt NIPT efter det.
Är också nervös idag. Sitter i väntrummet för ett första UL.
Kub om några timmar och börjar bli nervös! Jag vet ju med tanke på mitt blodprov där beta hcg är förhöjt att det kommer försämra sannolikhetssiffrorna. Jag hoppas bara att nackspalten ser bra ut så det inte blir några jättedåliga siffror.
Förstår att du är nervös, men hoppas allt kommer se super utVi kommer också köra KUB först och eventuellt NIPT efter det.
Är också nervös idag. Sitter i väntrummet för ett första UL.
Det slår en litet hjärta där inneFostret är 1,7 cm långt och bör enligt kalendern vara 2 cm, men läkaren säger att allt ser bra ut och att det förmodligen beror på att befruktningsdagen varit lite senare än vad man estimerat med kalendern.
Min var också lite mindre när jag gjorde privat ul i v. 9+ och sen har jag flyttats totalt fem dagar![]()
Har bokat inskrivningssamtal nu. Var min gamla barnmorska som svarade, blir nostalgisk bara man prata med henne(kanske lite gravidhormoner också).
Sa att jag väldigt gärna ville gå hos henne, men hon skulle börja jobba i en annan stad ett tag. Men skulle få komma på inskrivningssamtal hos henne iaf. Nu blir det svåra att hitta någon som kan ha dottern, eftersom man måste komma ensam nu i covidtider. Och försöka komma på en orsak vad man ska göra. Jag är så dålig på att ljuga
![]()
Men ja, att jag inte tänkte på detTandläkaren?![]()
Men ja, att jag inte tänkte på det. Det hade ju varit det enklaste. Nu skrev jag vårdcentralen till svärmor, men eftersom jag har pollenallergi kan jag säga nått om det om hon frågar. Eller typ blodtryckskontroll pga förnya recept på p-piller. Ska absolut använda tandläkaren som orsak inför ev en nästa gång, så tack för tipset
.
Inget klart besked, men sannolikt missfall. Ska lämna nytt blodprov på fredag för att se hur hcg utvecklas. Börjar få ont och blöder.