Vinterridbyxor

Beställde precis ett par teddyfodrade från zaczess, hittade en rabattkod så kom under 1000 kronor i alla fall. Hoppas de är normala i storleken som det står, har deras andra vinterridbyxor och de är TAJTA, men de vanliga är perfekta i storlek...
Jag ligger mellan storlekar och valde den mindre, de passade bra
 
Beställde precis ett par teddyfodrade från zaczess, hittade en rabattkod så kom under 1000 kronor i alla fall. Hoppas de är normala i storleken som det står, har deras andra vinterridbyxor och de är TAJTA, men de vanliga är perfekta i storlek...

Kan man få den? :angel:
 
Jag har nu både ett par teddytights och ett par fleecefodrade byxor från Zaczess. Gillar nog byxorna bäst!
 
Ni som testat både Maya Delorez och Zaczess, hur är silikonet i Zaczess jämfört med MD? Jag älskar att silikonet är så klistrigt på Maya Delorez men samtidigt lovordar många Zaczess för övrigt?
 
Ni som testat både Maya Delorez och Zaczess, hur är silikonet i Zaczess jämfört med MD? Jag älskar att silikonet är så klistrigt på Maya Delorez men samtidigt lovordar många Zaczess för övrigt?
Jag har bara ett par zaczess deras tunna ridbyxa med gylf. De är några år så jag vet inte om silikonet är samma.
MD är enligt mig onödigt klistrigt, jag blir vansinnig på framförallt nyare byxor som låter som sugproppar när man rider lätt😅
Zaczess vill jag minnas har lite mindre klistrig skoning. Men verkligen inte oklistriga.
 
Mina ridbyxor kom idag. Känns lite små, får se hur de känns efter tvätt… Skulle kanske tagit XXL ändå, men jag har ju L på mayadelorez.

De kändes dock sjukt varma och den del som inte var teddy var den del jag alltid måste vika upp pga korta ben, så det funkade bra.

Premiär för dem på fredag i stallet. :)
 
Nu har jag tillbringat fem timmar i stallet. Älskar byxorna. :love: Jag är varm och glad. Förvisso är det sju grader varmt ute, men jag tror ändå att de kommer funka bra tills det är tillräckligt kallt för overall.

Däremot var de hopplöst dåliga att rida i. Kunde knappt komma upp i sadeln för silikonet sög sig fast. :( Så jag skulle önska mig oskodda teddybyxor… Får se om jag hittar nåt liknande på Intersport istället.
 
Efter att ha ridit i mina tjocka ZacZess några gånger nu så har jag ändrat mig från älska till sälja. Blir galen på att de glider ner i grenen, men främst är det för benslutet. Det är för tjockt för att kunna ha stövlar och har man ridskor blir det kallt om vristen där det inte är fodrat.

Tradera nästa!
 
Efter att ha ridit i mina tjocka ZacZess några gånger nu så har jag ändrat mig från älska till sälja. Blir galen på att de glider ner i grenen, men främst är det för benslutet. Det är för tjockt för att kunna ha stövlar och har man ridskor blir det kallt om vristen där det inte är fodrat.

Tradera nästa!
Jag fortsätter att älska mina, men rider inte i ridstövlar när det är kallt, för frusen för det
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp