VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Lite nya bilder från igår på Gioia, fyllde 9 den 8 aug.
Medverkande även Guinness:laugh:

DSC00917.jpg

DSC00929.jpg

DSC00932.jpg

DSC00935.jpg

DSC00937.jpg

Hmm. Ska du dit? :laugh: Jag kanske borde ställa där med? Nu när Emil bor här uppe så kommer jag ju ändå åka upp då och då. Frågan är bara hur man tar sig dit? :crazy:

Klart du ska ställa! (och vinthundsträff ska vi också ha!)
Det ska tydligen gå att åka dit kommunalt, så det är inga problem. Skulle det inte gå så kan jag fixa någon som kör mig och då plockar vi med dig också.

Klart du ska ställa! (och vinthundsträff ska vi också ha!)
Det ska tydligen gå att åka dit kommunalt, så det är inga problem. Skulle det inte gå så kan jag fixa någon som kör mig och då plockar vi med dig också.

Multitaskar och skriver både här och på msn. ;) Men det vore ju grymt. Spöregnar det är det inte så skoj att åka kommunalt med affe dock. :crazy: Men jag är nog på. Tänkte iofs ställa Växjö med. Och Sjuntorp.

Tack!:love:
Hon får nog behålla sin trivselvikt. :o Har försökt hålla ner kosten, men då drar hon och äter ur sopconteinerna längs vägen:eek:

Multitaskar och skriver både här och på msn. ;) Men det vore ju grymt. Spöregnar det är det inte så skoj att åka kommunalt med affe dock. :crazy: Men jag är nog på. Tänkte iofs ställa Växjö med. Och Sjuntorp.

växjö är ett måste för mig, bor bara 4 mil därifrån.. dock är det ingen bra saluki domare i år.. men jaja, vi får väl se!

någon som funderar på sundsvall? :)

Tack!:love:
Hon får nog behålla sin trivselvikt. :o Har försökt hålla ner kosten, men då drar hon och äter ur sopconteinerna längs vägen:eek:

Vad du kan göra annars är att dels byta till lightfoder, dels låta henne arbeta lite för att komma åt maten (som att lägga det i en pet-flaska eller något sådant) och sedan fylla ut maten med sådant som inte innehåller så mycket energi.
Att låta hunden jobba för maten kan göra att de blir nöjdare och "mättare" när de väl kommer åt maten + att de inte kan kasta i sig maten då. Fyller du ut maten med t.e.x. morötter så får de ju mer i magen och blir mättare, utan att för den sakens skull få i sig mer som gör att de blir tjockare ;)

Jag lagar egen mat:)
Ris, morötter, zucchini, lök, vitlök, olika kött tex, kyckling, grisfärs, lever (kanin, kyckling, nöt).
Kanske ska dra ner riset och lägga till mer morisar då:idea:

Jag ska till Sundsvall=)
Ska du dit med din hund eller?

nja, vet inte.. jag och två kompisar (vilhelmiina och sanna) funderar på att åka på en liten 'mini-semester'.. till gbg och gå på liseberg, shoppa och ha allmänt trevligt :) och sedan åka tåg eller bil (om vi lyckas hitta skjutts) till sundsvall.. men isf blir det nog bara juniorhandling :P

Jag funderar faktiskt på att prova att ställa Glimma i Sundsvall (jag är ju från Sundsvall). Men jag vet inte om jag törs :o Hon är aldrig ställd förut (inte heller utställningstränad, eller särskilt väluppfostrad i folksamlingar för den skull...), och jag har själv aldrig ställt ut nån hund nån gång, så jag har noll koll på hur det går till. Plus att jag inte ens är säker på att jag hinner åka hem den helgen.

Hur stor är eg utställningen i Sundsvall? Har för mig att jag varit på den för en massa år sedan, tyckte den var rätt stor då iaf, men jag kan ju minnas fel.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vab eller inte
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka