Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Åh, vilken härlig färg! Vad är det för garn?
Dahlia cakegarn från hobbii. De är helt ljuvliga allihop 🤩 kan hända jag köpte 2 färger till när jag ändå var i farten 🙈
16805479890373329990434370503446.jpg
 
Jag har ett mönster till en tshirt i storlek medium med nr3 stickor men jag behöver iaf storlek L.
Hur hade ni förstorat mönstret?

(Mitt första stick projekt var denna men jag använde nr 4.5 stickor (enda jag hade då) och garn som skulle ha nr 4 stickor egentligen.
den blev iaf superduper stor och klumpig 😅. Men funderar över om 3.5 eller 4 stickor och tunnare garn kan ge mig en bättre storlek
 
A4A66625-4781-4A72-A604-E4B72E83A632.jpeg

En sån dag då en inte kommer upp ur sängen, utan sitter i täcket med tabletter och värmedyna och slutför "fotbollssjalen". Sista hålvarven och i-cordavmaskning på typ 360 maskor.

Har iom det hunnit se Aston Villa kväsa Newcastle i Premier League, och hunnit över till tyskland för att se Köln - Mainz i Bundesliga. Eftersom det här möget tar tid på sig att stickas klart.
 
CBD1A486-FAA9-48C3-AC14-5CC728A777BA.JPG

Sådärja. Fotbollssjalen aka Järbos "Löjtnantshjärta" är blockad och fotad.
Fotbollssjal pga garnet skulle vara till strumpor, men fick höra att bambu håller dåligt till strumpor åt så oförsiktiga som jag själv - fotgarn blev sjalgarn. Och för att den är blå (ville egentligen sticka rosa sjal) samtidigt som det himmelsblå Gefle IF fotboll skickat upp sin herrtrupp i Superettan, en hjärtefråga så att säga. Och sjalen har snudd på uteslutande stickats till fotbollsmatcher i 4-5 olika ligor. Samt att en i norrlands kustland ofta fryser ordentligt när en ser fotboll på arenan. Sjaltyg might come in handy.
 
Exakt hur knivigt är det att sticka flerfärg i slätstickning fram och tillbaka?
Alltså att en sticka aviga maskor på avigan, med två trådar i handen.
 
Knivigt!
Jag undviker det in i det längsta.
Jag med. Men nu har jag en idé som inte riktigt ger sig in the round. Men det kanske ger mig grå hår och vanvett istället.
Kanske bäst att låta bli... Strukturmönster är ju också kul. Typ. Ett självrandande garn kanske lyfter några spirits också.

Jag värnar nog min mentala hälsa och suger på den karamellen en stund till. 🤔
 
Jag med. Men nu har jag en idé som inte riktigt ger sig in the round. Men det kanske ger mig grå hår och vanvett istället.
Kanske bäst att låta bli... Strukturmönster är ju också kul. Typ. Ett självrandande garn kanske lyfter några spirits också.

Jag värnar nog min mentala hälsa och suger på den karamellen en stund till. 🤔
Jag tänker alltid att det ska vara roligt att sticka. Och jag tycker ofta det är riktigt roligt med flerfärgsstickning, men då runt. Det är inte roligt att bråka med avigsidan. 😅
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 478
Senast: Lobelia
·
Svar
790
· Visningar
41 653
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 001
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp