Bukefalos 28 år!

Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Jag ser slutet på min tröja, jag har suktat efter Järbos Gryten ett tag och när jobbet kändes överjävligt i våras köpte jag garn och när jag gick på semester la jag upp de första maskorna. Nu är jag på slutet upp mot halsen och det går fortare och fortare. :)
Jag tror min gryten tog 1,5 år och när den var klar var den för stor för både mig och maken. Oops. Vill egentligen ha den men vill inte sticka den 😅
 
Present levererad, mössa och vantar i Lovikkagarn och även deras mönster.
20230625_075907.jpg
 
Jag har bestämt mig för att lära mig virka.. och har redan fyra projekt på gång, såhär ett par dagar in. En väska, en vågig filt, en pokemonmössa med öron och ansikte och ett gosedjur. Och nä, jag kan inte virka. Total nybörjare 😅 Jag skulle gärna gå en kurs men kan inte hitta någon, så jag ska till biblioteket och se om jag kan hitta någon bok istället.

Idag försöker jag förstå mig på hur man får till det där vågiga mönstret. Jag har slitit med ett mönster som jag har haft svårt att förstå och få till, där jag får till en böj men sen blir resten bara rakt. Provade ett annat och då blev det lite bättre iallafall, så jag ska prova att gå tillbaka till det första igen och se om jag fattar lite mer nu :D Jag tränar med ett bandgarn för jag tycker att det är så himla svårt att se maskorna med vanligt garn 😅

IMG_20230813_202744.jpg
 
Jag har bestämt mig för att lära mig virka.. och har redan fyra projekt på gång, såhär ett par dagar in. En väska, en vågig filt, en pokemonmössa med öron och ansikte och ett gosedjur. Och nä, jag kan inte virka. Total nybörjare 😅 Jag skulle gärna gå en kurs men kan inte hitta någon, så jag ska till biblioteket och se om jag kan hitta någon bok istället.

Idag försöker jag förstå mig på hur man får till det där vågiga mönstret. Jag har slitit med ett mönster som jag har haft svårt att förstå och få till, där jag får till en böj men sen blir resten bara rakt. Provade ett annat och då blev det lite bättre iallafall, så jag ska prova att gå tillbaka till det första igen och se om jag fattar lite mer nu :D Jag tränar med ett bandgarn för jag tycker att det är så himla svårt att se maskorna med vanligt garn 😅

Visa bifogad fil 125724
Jag började virka förra senhösten och köpte då boken "Du kommer kunna virka när du är klar med den här boken" av Zoe Bateman. Den förklarade the basics väldigt bra, tycker jag. Har dock bara testat ett av alla mönster som fanns i boken, då jag var ivrig med att få börja på amigurumis. 😁 Men bra info och illustrationer, tycker jag, så den kan jag rekommendera!
 
Jag började virka förra senhösten och köpte då boken "Du kommer kunna virka när du är klar med den här boken" av Zoe Bateman. Den förklarade the basics väldigt bra, tycker jag. Har dock bara testat ett av alla mönster som fanns i boken, då jag var ivrig med att få börja på amigurumis. 😁 Men bra info och illustrationer, tycker jag, så den kan jag rekommendera!
Tack, jag ska se om biblioteket har den!
 
Jag fick verkligen inte till det med filten så jag bestämde mig för att byta mönster och helt enkelt skita i att träna och bara låta det bli som det blir. Det behöver inte bli helt perfekt när det är det första jag någonsin virkar, utan jag gör en till filt senare istället när jag har lärt mig mer hur man gör :)

Jag har precis gjort mitt första färgbyte! Dock har jag ingen aning om hur man fäster tråden så det får bli ett framtida bekymmer :laugh:

IMG_20230826_101954.jpg
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 748
Senast: Lobelia
·
Svar
1 592
· Visningar
86 295
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
2 369
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 065
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp