Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Min garnkasse är full. Behöver jag sluta köpa garn, eller skaffa en större kasse? 🤔:laugh:

Visa bifogad fil 127013
Helt klart behöver du flera kassar (obs plural!). Man behöver ha lite olika att välja på för projekten. Själv skulle jag virka upp restgarner, det slutade med en beställning på 42 nystan bomullsgarn.

Jag förvarar mina garner i lådor med lock (Tjena 25x35x20 cm från Ikea) som står i en teakhylla inhandlad på loppis. Hyllan sväljer 15 lådor.
 
Jag har stickat en tröja till min brorson (2 år) men tycker att halslinningen är väldigt tight. Behöver testa den på det tilltänkta offret innan jag vågar börja fästa ändar
 
Jag behövde börja om med min filt eftersom jag helt enkelt inte hade förstått en väldigt uppenbar grej. Men skam den som ger sig :D Nu har jag hunnit virka igenom alla färger iallafall och jag vet inte riktigt vad jag tycker om dem. Jag är nöjd med mönstret iallafall, tycker faktiskt att det blir fint!

IMG20230831164126.jpg
 
Idag fick jag en leverans av 67 garnnystan 😅

Jag ska virka en filt till min pojkvän. Först var tanken att vänta någon/några månader, men sen blev det bestämt att han skulle komma relativt snart så då tänkte jag att jag får lägga allt annat åt sidan och satsa på filten, så jag beställde garnet. Men nu visade det sig att han kommer redan om tre veckor och det finns inte en chans att jag hinner klart till dess 😂 Så nu är planen att försöka hinna så långt som möjligt så att jag iallafall kan visa den halvfärdig för honom, så får vi se 😅
 
Jag har en del cederträgrejer i mitt garnlager, mot ohyra alltså.
Skulle nu behöva fräscha upp dem med lite slipning och ny rödcederolja. I vilken typ av butiker kan jag hitta olja att spraya/droppa på?
 
Jag fick en vision att för en gångs skull göra något annat än små figurer. Jag tänkte att en senapsgul mössa skulle bli fint. Köpte garn på nätet som såg senapsgult ut där, men när det kom fram såg det mer orange ut...

Nu är mössan klar och jag är inte nöjd. Jag hoppas att den ser bättre ut på mig i dagsljus. 😔

IMG_20230929_221232.jpg
 
IMG_4661.jpg

Det är obefintlig stickmojo. Tänkte att hela terminen kunde få bli att repetera föreläsningar med en stickning för händers. Men jag har en stoppkloss som ligger i vägen för allt annat. Hur ska jag någonsin kunna bli färdig med vante nummer två av mina blommande kråkklöver utan sällskap? Det var det sista vi gjorde i somras, jag och misse, sticka vantar på balkongen i väntan på slutet.

Förmår liksom inte plocka upp den där vanten, och liksom inte lägga upp för något annat heller förrän den är klar (jag har provat). En jävligt oväntad blockering må jag säga. Hoppas den löser upp sig snart, det har vart vantväder en stund allraredan.
 
Jag fick en vision att för en gångs skull göra något annat än små figurer. Jag tänkte att en senapsgul mössa skulle bli fint. Köpte garn på nätet som såg senapsgult ut där, men när det kom fram såg det mer orange ut...

Nu är mössan klar och jag är inte nöjd. Jag hoppas att den ser bättre ut på mig i dagsljus. 😔

Visa bifogad fil 129006
Särskilt senapsgul är den inte, kanske mer tegelröd men väldigt fin.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 880
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd. Hoppas jag hann först nu ...
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
111 670
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
5 945
Senast: farin
·
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 129
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp