Bukefalos 28 år!

Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Testade att göra en buff i sockifine med mönster. Jag vet inte om jag är så himla nöjd. Kan ni gissa/se vad det föreställer?
 

Bifogade filer

  • IMG_2952.png
    IMG_2952.png
    669,5 KB · Visningar: 121
IMG_7832.jpeg
Jag lärde mig virka efter semestern, med hjälp av youtube. Det blev en grytlapp för att öva innan jag gav mig på projektet filt av mormorsrutor. Känns lite lagom att virka nån lite då och då, men jäklar vad rutor jag behöver göra innan det blir en filt. Nu har jag väl rutor för en filt lagom till katten. 😻
 
Ännu en filt klar. Denna gång är den till mitt barnbarn som också valt färger. Kan man gissa att blått är favoritfärgen tro?
DSC_0102.JPG

Filten mäter 150x150 så sista varvet var 6 meter långt...

Jag deltar i Hobbiis tävling om kläder/accessoarer till halloween med mitt svarta döskalleparasoll (inlägg #293) så om någon vill rösta på mig blir jag jätteglad!
 
Ännu en filt klar. Denna gång är den till mitt barnbarn som också valt färger. Kan man gissa att blått är favoritfärgen tro?
Visa bifogad fil 129806
Filten mäter 150x150 så sista varvet var 6 meter långt...

Jag deltar i Hobbiis tävling om kläder/accessoarer till halloween med mitt svarta döskalleparasoll (inlägg #293) så om någon vill rösta på mig blir jag jätteglad!
Jättefint! (parasollet med!)
 
Har återupptagit virkning efter 23 år men känner mig osäker på att läsa mönster. Kan någon snälla förklara hur jag ska tänka. T.ex. första raden- ska jag göra 268 luftmaskor och sedan stolpar på den?
Någon som har tips på sida eller filmer som går igenom sådant? Tekniken för de olika maskorna finns det massvis av men inget om att följa ett mönster.
 

Bifogade filer

  • 1625034661_dream-and-shine-trklde-se-1.pdf
    2 MB · Visningar: 16
Har återupptagit virkning efter 23 år men känner mig osäker på att läsa mönster. Kan någon snälla förklara hur jag ska tänka. T.ex. första raden- ska jag göra 268 luftmaskor och sedan stolpar på den?
Någon som har tips på sida eller filmer som går igenom sådant? Tekniken för de olika maskorna finns det massvis av men inget om att följa ett mönster.
Ja, du ska virka 268 luftmaskor i en lååång kedja, vända och sedan en stolpe i varje luftmaska. Ett tips är att virka luftmaskkedjan med en ett nummer större virkkrok och att använda maskmarkörer. Sätt t.ex. en maskmarkör i var 20:e maska så du lätt kan hålla koll på antal maskor du har.
 
Ja, du ska virka 268 luftmaskor i en lååång kedja, vända och sedan en stolpe i varje luftmaska. Ett tips är att virka luftmaskkedjan med en ett nummer större virkkrok och att använda maskmarkörer. Sätt t.ex. en maskmarkör i var 20:e maska så du lätt kan hålla koll på antal maskor du har.
Tack för tips om större virkkrok och markörer 🙏. Då har jag förstått rätt I starten.
 
Jag har hunnit igenom nästan en hel vante och först nu har jag fattat att mönstret ska läsas höger till vänster och inte vänster till höger. Är ju HELT ologiskt att läsa åt fel håll. 😂

Jag vägrar ta upp vanten då jag redan gjort det flera gånger. Är det helt borttappat att försöka få ihop den? Borde väl inte spela någon större roll så länge man fortsätter på samma sätt?
 
Jag har hunnit igenom nästan en hel vante och först nu har jag fattat att mönstret ska läsas höger till vänster och inte vänster till höger. Är ju HELT ologiskt att läsa åt fel håll. 😂

Jag vägrar ta upp vanten då jag redan gjort det flera gånger. Är det helt borttappat att försöka få ihop den? Borde väl inte spela någon större roll så länge man fortsätter på samma sätt?
Det borde väl bli spegelvänt motför vad möntserskaparen har tänkt, så det borde väl fungera jättebra så länge det inte ska stå typ sallad 😅
 
Det borde väl bli spegelvänt motför vad möntserskaparen har tänkt, så det borde väl fungera jättebra så länge det inte ska stå typ sallad 😅

Haha nej ingen text! Får bara fortsätta likadant på nästa vante 😂

Är alla mönster så att man läser från höger? Hehe mvh novis
 
Jag laddade ner ett monster som nagon har hade hittat ... men jag forstar ingenting. Det var rena grekiskan, sa nu har jag ett annat monster, men pa Engelska den har gangen. Det har dock nagra grejor som jag aldrig gjort forut ... faktiskt aldrig hort talas om. Sa lange sedan jag stickade ar det.:D Det kan handa att jag far fraga om hjalp har nar jag last igenom det igen och faktiskt fatt garnet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 751
Senast: Lobelia
·
Svar
1 690
· Visningar
89 951
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
2 686
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 075
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp