Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

IMG_8327.jpeg


Jag har repat tre pågående projekt(Vaila-flerfärgsstickad kofta, Yule- flerfärgsstickad tröja, Effie- flerfärgsstickad vante, kan ana ett tema möjligen??) och lagt upp ett nytt, en Moby sweater till sambon. Smart att börja med en 5XL herrtröja när man inte stickat flätor sedan 2018 💀 men so far so good, idag har jag bokstavligen bara pausat stickningen för att äta så det blev en rätt bra bit gjord. Och Rauma Fivel är ju skitnajs! Ny bekantskap för mig. Funkar förmodligen kanon till flerfärgsstickning också men det tänker jag inte testa på ett tag tror jag:laugh:
 
Visa bifogad fil 136354

Jag har repat tre pågående projekt(Vaila-flerfärgsstickad kofta, Yule- flerfärgsstickad tröja, Effie- flerfärgsstickad vante, kan ana ett tema möjligen??) och lagt upp ett nytt, en Moby sweater till sambon. Smart att börja med en 5XL herrtröja när man inte stickat flätor sedan 2018 💀 men so far so good, idag har jag bokstavligen bara pausat stickningen för att äta så det blev en rätt bra bit gjord. Och Rauma Fivel är ju skitnajs! Ny bekantskap för mig. Funkar förmodligen kanon till flerfärgsstickning också men det tänker jag inte testa på ett tag tror jag:laugh:
Stickar en Islender i Fivel just nu! Riktigt nice garn. :D
 
Jag skulle nog ta fasta på "5,5 cm kortare än önskad längd" i det fallet, 28 cm går mig nästan till armbågen :cautious:
Det jag gjorde. Men börjat om igen. Aldrig balanserat tre trådar innan så blev lite kris i kapernaum och skrik och panik av det hela.
Såg nu att resåren ska stickas i bakre maskbågen så det håller jag på att underhåller mig med 😂
 
Visa bifogad fil 136450
Nu jävlar - här ska valkas!
Järbos alpe möter grönsåpa och en nyfiken och vettvillig novis på området.
IMG_6436.jpeg

Jamen nuså!
Tog en evighet längre än jag tänkt mig, men nu ligger de där på tork. Uppstoppade med ett par sidor av Dagens Nyheter. Till nästa kylsväng är de redo för provrunda.

EDIT:
får nog erkänna att jag nog sträckt en muskel, möjligtvis två. kan komma att mynna ut i en massiv träningsvärk i överkroppen. snacka om husmorsgymnastik!
 
Glömde ju bild på skapelsen. :)

Tror dock att jag ska repa upp mudden och förlänga tröjan en bit. Jag är stor och lång och tycker att den blev gränsfall till för kort. Så hellre lägga det extra jobbet tror jag. 😊
 

Bifogade filer

  • 5FB0E42D-0579-4F20-A287-59FC73119938.jpeg
    5FB0E42D-0579-4F20-A287-59FC73119938.jpeg
    664,1 KB · Visningar: 69
Så var filt nummer två av mönstret Revelation klar. Tycker nog den här tvåfärgade är snyggare än den i olika blå toner.
Visa bifogad fil 136723
Har påbörjat nästa projekt som är en Charlottes Universe av designern Dedri Uys.
Svarar mig själv :). Tog en bild på båda filtarna bredvid varann. Mönstret framträder betydligt bättre i tvåfärgad jmf med femfärgad filt.
DSC_1481.JPG

Har lagt upp ännu ett projekt i kön på Ravelry.... Vilka de två färgerna blir är ännu oklart och inget garn inköpt. Ska nog köra slut på åtminstone 5 kg garn innan ny beställning får göras.
 
Någon i tråden som stickar med magic loop? Har stickat några par vantar så är helt klart på nybörjarnivå, tänkte ge mig på sockar snart. Vill gärna prova magic loop, verkar smidigt för att kunna sticka två samtidigt när man lärt sig tekniken!

Ska man köpa något set? Vilket är bra? Vad ska man undvika? Hur lång behöver själva loopen vara?
 
Någon i tråden som stickar med magic loop? Har stickat några par vantar så är helt klart på nybörjarnivå, tänkte ge mig på sockar snart. Vill gärna prova magic loop, verkar smidigt för att kunna sticka två samtidigt när man lärt sig tekniken!

Ska man köpa något set? Vilket är bra? Vad ska man undvika? Hur lång behöver själva loopen vara?
Minst 100 cm, annars tänker jag att det inte är någon skillnad på att sticka vantar eller sockor på loop😊 Jag har inget set, men hade gärna haft ett från addi som är mitt favoritmärke.
 
Minst 100 cm, annars tänker jag att det inte är någon skillnad på att sticka vantar eller sockor på loop😊 Jag har inget set, men hade gärna haft ett från addi som är mitt favoritmärke.

Tack! Beställde två st nu med 80 cm från knitpro, hade inte tålamod att vänta på svar. :D Men jag tänker att jag kommer börja sticka en och en så jag begriper tekniken innan jag ger mig på att höra två. :)
 
Tack! Beställde två st nu med 80 cm från knitpro, hade inte tålamod att vänta på svar. :D Men jag tänker att jag kommer börja sticka en och en så jag begriper tekniken innan jag ger mig på att höra två. :)
Förstår! Jag brukar sticka en i taget med, men det verkar helt klart ha sina fördelar att sticka två på en gång. Lite avskräckande med alla nystan bara 😅
 
Jag stickar oftast bara en i taget, jag borde sticka två samtidigt för mina blir aldrig likadana, men tycker det är så drygt med trasslet som så lätt blir.. Jag kör på Chiaogoo och oftast 80 cm på strumpor å vantar. Längre om jag ska sticka 2 samtidigt :)
 
Jag stickar också bara en i taget, och då är 80 cm ganska lagom. Har provat att sticka två på en gång, men tyckte det var drygt med trasslet och tog längre tid än att göra en i taget.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 641
Senast: Lobelia
·
Svar
1 163
· Visningar
63 145
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
529
Senast: gullviva
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
549
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp