Bukefalos 28 år!

Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Jag deltar i Hobbiis tävling om kläder/accessoarer till halloween med mitt svarta döskalleparasoll (inlägg #293) så om någon vill rösta på mig blir jag jätteglad!
Jag kom tvåa i tävlingen så vinsten på garn för 900 kr gick till en annan sjukt snygg kreation. Men lite nytt garn har ändå hittat hit...
PhotoCollage_20231111_110422100.jpg
158 nystan bomullsgarn 8/4 så jag kan fortsätta virka filtar! Jag känner mig rik.
 
Min systerdotter fick ett nåltovningskit i födelsedagspresent. Det såg så kul ut att jag också vill testa!
Tips på vad man som total nybörjare ska kolla efter? Vill gärna göra nåt i 3D.
 
Stickning har blivit ett helt nytt tidsfördriv istället för att scrolla på TikTok. Sitter i soffan med kaffe framför tvn. Mina allra två första alster 😁 faktiskt lite stolt över att jag lärt mig själv från youtube. Mitt yttersta mål är att sticka en Isländsk tröja 😍
 

Bifogade filer

  • IMG_9156.jpeg
    IMG_9156.jpeg
    160,4 KB · Visningar: 46
Kan man blanda olika garnsorter? Är hemma i sjukstuga och är precis klar med ett projekt och vill påbörja nästa men kan inte åka ut och inhandla garner. 🙈

Jag har däremot ett Sandnes alpacka (100% alpacka) och ett Sandnes sisu (80% ull och 20% nylon Superwash). Kan man sticka vantar av de två?

Har också ett Drops Nord (45% alpacka, 30% polyamid, 25% ull) om det hade varit bättre till alpackan men är inte helt förtjust i att sticka med det så tar hellre alpacka + sisu.
 
Kan man blanda olika garnsorter? Är hemma i sjukstuga och är precis klar med ett projekt och vill påbörja nästa men kan inte åka ut och inhandla garner. 🙈

Jag har däremot ett Sandnes alpacka (100% alpacka) och ett Sandnes sisu (80% ull och 20% nylon Superwash). Kan man sticka vantar av de två?

Har också ett Drops Nord (45% alpacka, 30% polyamid, 25% ull) om det hade varit bättre till alpackan men är inte helt förtjust i att sticka med det så tar hellre alpacka + sisu.
Är de ungefär lika tjocka så är det bara att köra!
 
Så var nästa filt klar. Mönstret heter Revelation och är komponerat av Helen Shrimpton.
DSC_0172.JPG

Det här mönstret har varit kul att virka. En del helt nya kombinationer av stygn vilket alltid är kul att lära sig. Den här filten kommer att skickas till min kompis i Australien så hon kan mysa ner sig i soffan kommande vinter.
 
Jag fattar inte. Försökt sticka en vante med strumpstickor två gånger. Resåren blir ut och in. Alltså fina sidan är inåt och en ful sida syns utåt. Fortsatt med räta efter resåren. Då hamnar fina sidan på rätt sida. Vad gör jag för fel. Är jag helt dum i huvudet 😂
 
Jag fattar inte. Försökt sticka en vante med strumpstickor två gånger. Resåren blir ut och in. Alltså fina sidan är inåt och en ful sida syns utåt. Fortsatt med räta efter resåren. Då hamnar fina sidan på rätt sida. Vad gör jag för fel. Är jag helt dum i huvudet 😂
Hänger inte med, är fina sidan = rätsidan eller? Är det två räta och två aviga, eller någon annan resår? Du har inte råkat vänt stickningen ut och in, så du stickar åt fel håll?
 
Jag fattar inte. Försökt sticka en vante med strumpstickor två gånger. Resåren blir ut och in. Alltså fina sidan är inåt och en ful sida syns utåt. Fortsatt med räta efter resåren. Då hamnar fina sidan på rätt sida. Vad gör jag för fel. Är jag helt dum i huvudet 😂
Det låter som att du inte stickar resår alls. Resår blir likadan på båda sidor.
 
Är på gymmet nu men ska skicka bild så ska ni se hur det blir. Jag har stickat resår innan med rundstickor helt utan problem. Men det är helt klart skillnad nu på vanten på båda sidor. Insidan ser ut som vanlig resår men utsidan är mer hej kom och hjälp mig 😂
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 732
Senast: Lobelia
·
Svar
1 482
· Visningar
79 515
Senast: Lilla
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 010
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 046
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp