Virkning, Stickning, NĂ„lbindning. Del 2

Det dÀr ser ut som en helt korrekt 1r1a resÄrstickning. Maskorna blir dÄ ofta lite "luftiga" och det kan se lite rörigt ut. Om du drar isÀr stickningen lite sÄ kommer du att se de aviga maskorna mellan raderna av rÀta maskor.
Jag föredrar att sticka 2r2a, ger oftast ett jÀmnare uttryck tycker jag. :)
Tack!
Har nog bara gjort som du innan 😁 varit lite orolig nu nĂ€r det Ă€r första gĂ„ngen med strumpstickor. Men Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r dĂ„ den enda katastrofen nĂ€r jag ut fel sticka 💀
 
Det dÀr ser ut som en helt korrekt 1r1a resÄrstickning. Maskorna blir dÄ ofta lite "luftiga" och det kan se lite rörigt ut. Om du drar isÀr stickningen lite sÄ kommer du att se de aviga maskorna mellan raderna av rÀta maskor.
Jag föredrar att sticka 2r2a, ger oftast ett jÀmnare uttryck tycker jag. :)
Jag brukar sticka den rÀta maskan i bakre maskbÄgen dÄ blir det en tightare resÄr. Ett halvt nr mindre stickor ger ocksÄ en tightare resÄr.
 
IMG_9280.jpeg
Första vanten klar 😁
 
IMG_6400.jpeg

En julklapp Ă€ven till systersonens mamma till vĂ„rens maratonsatsning inom SL. AlltsĂ„ att betrĂ€da vissa stationer inom vissa premisser (inte att springa 4 mil), inklusive skĂ€rgĂ„rdstrafiken i lĂ„gsĂ€song. Till sjöss blĂ„ser det och Untra, Åttersta och vanligajĂ€vlasockor kan komma till pass. Raggi, svensk ull och en alpacka lace hĂ„ller vĂ€rmen uppe.
 
Stickar vantar efter ett nytt mönster. 28,5 cm lÄnga vantar, det kÀnns som översÀttaren har omvandlat inches till cm fel? Ska jag verkligen sticka sÄ arbetet Àr 23 cm?
 

Bifogade filer

  • IMG_9512.jpeg
    IMG_9512.jpeg
    166,7 KB · Visningar: 41
Stickar vantar efter ett nytt mönster. 28,5 cm lÄnga vantar, det kÀnns som översÀttaren har omvandlat inches till cm fel? Ska jag verkligen sticka sÄ arbetet Àr 23 cm?
Jag skulle nog ta fasta pÄ "5,5 cm kortare Àn önskad lÀngd" i det fallet, 28 cm gÄr mig nÀstan till armbÄgen :cautious:
 

Liknande trÄdar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfÀllen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i nÄgot Àmne. Jag kan lite av varje, men Àr...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 642
Senast: Lobelia
·
Svar
1 172
· Visningar
63 901
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dĂ„lig pĂ„ detta o aldrig sĂ„lt eller köpt bostad innan. (en gĂ„ng bara sĂ„klart pĂ„ nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
531
Senast: gullviva
·
Mat Förra trĂ„den Ă€r lĂ„st, sĂ„ vi fortsĂ€tter vĂ€l hĂ€r :) Jag har bakat en jĂ€kla massa kletcha (kaka? Bakverk? FrĂ„n Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
553

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp