Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Bukefalos 30 år!

Provade tröjan på sonen nu. Den sitter apdåligt :arghh: oket och halsen är enorma..
Kanske blir bättre när han är större? Tröjan är storlek 2-4 år och han är ju bara 1,5 år. Jag hoppas det i varje fall. Annars blir jag ledsen på riktigt.

fresh off the needle. Vantar till mamma i julklapp av restgarn som blev över efter tröjan hon fick när hon fyllde år. 😍 tröjan är mönster Strýta och vantarna är Kári

Bifogade filer

• 969B5A48-00FA-4273-AB0D-AB88722C3A87.webp
    969B5A48-00FA-4273-AB0D-AB88722C3A87.webp
    346,3 KB · Visningar: 113
Projekt 3 2026.
På syfestivalen köpte jag Linne garn från @twistedgreydesign och ett mönster på en poncho ”crazy cat lady”

Det funkade inte för mig att sticka jag fick inte till mönstret och tappade sugen men så strax innan jul fick jag en idé och kombinerade mönstret och ett tröjmönster som jag vet funkar och här är nu min version av crazy cat lady.

Bifogade filer

• IMG_7077.webp
    IMG_7077.webp
    88,6 KB · Visningar: 70
IMG_2226.webp

Inte för att gå helt Fylking på er men ÄNTLIGENNNN fy fan vad den här tröjan har kämpat emot :arghh: provlappen ljög för mig så när jag stickat klart delarna och sytt ihop den var den en decimeter för lång och typ 15 för bred. Klippte av nederdelen, klippte bort det som var för långt, stickade ny resår, och sydde in den i sidorna. Goddamn vad klar jag är nu, vill knappt se den :laugh:

Visa bifogad fil 180649
Inte för att gå helt Fylking på er men ÄNTLIGENNNN fy fan vad den här tröjan har kämpat emot :arghh: provlappen ljög för mig så när jag stickat klart delarna och sytt ihop den var den en decimeter för lång och typ 15 för bred. Klippte av nederdelen, klippte bort det som var för långt, stickade ny resår, och sydde in den i sidorna. Goddamn vad klar jag är nu, vill knappt se den :laugh:
Galet snygg!

Ska försöka sticka en tröja med flätor/kablar. Har aldrig gjort det förut.

Till detta stickas den uppifrån och ner med raglan vilket jag heller aldrig gjort.

Fick repa 11 varv då jag missförstått instruktionen och 'raglanmaskan' (som ökningen skall ske på båda sidor om) är 12 maskor vid, över två flätor.

37D59E32-4295-4540-9BD5-158EB6D4E019.webp

Det är nog det tråkigaste jag nånsin stickat tror jag :laugh: Selmas sovdräkt från PetiteKnit. Tycker knapphålen sitter alldeles för långt in från kanten, det drar in den lite väl mycket tycker jag, men det är så dags nu. Fick nödköpa mer garn två(!!) gånger DEN HÄR VECKAN(💀), varav det senaste köpet gjordes 01:47 i torsdags och låg i lådan igår, helt otroligt. Tack Yllotyll :laugh: Var lite off på varvfastheten vet jag men inte så pass att det ska behövas 200 m extra till 0-3 mån tycker jag... nåja. Bara knappar kvar men det tänker jag skjuta upp tills ongen är vräkt.

Kämpar på med en väst till lilleman. Den var varit 21 cm lång de senaste typ tio centimetrarna :arghh: ska börja maska av för ärmhål vid 22 cm. Gaaaaaaaaaaaaah!!

Blir ju inte lättare av att fingrarna inte vill vara med och låser sig i konstiga vinklar..

Fick en födelsedagspresent igår av bästis. Ett par vantar och en matchande vacker sjal! Jag älskar sjalar men inte att sticka dom och hon gillar att sticka dom men tycker att hon har för många. Det var ju en win-win för mig! Hon var inte riktigt klar så hon hade slagit in den med stickorna i hehe så jag får senare. Blev så rörd :love:

En liten väst. Jag är så besviken på mig själv!
IMG20260406202102.webp
NU upptäckte jag att jag gjort vridna maskor på mitten :banghead::banghead::banghead: funderar på hur jag kan rädda det.

Har redan sytt ihop axlarna och ska bara göra resår runt ärmar och hals. Är lite rädd för halsen, mönster är på norska och jag fattar inte riktigt.

En liten väst. Jag är så besviken på mig själv!
Visa bifogad fil 183654NU upptäckte jag att jag gjort vridna maskor på mitten :banghead::banghead::banghead: funderar på hur jag kan rädda det.

Har redan sytt ihop axlarna och ska bara göra resår runt ärmar och hals. Är lite rädd för halsen, mönster är på norska och jag fattar inte riktigt.
Se det som en feature, en spännande detalj med en bred rand av vridna maskor.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka