Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Bukefalos 30 år!

Virkat en filt åt en vän som fyllde år idag 😊 vanlig mormorsruta, väldigt härligt chenillegarn, i perfekta färger för att representera transflaggan 😊 ca 85x85 cm blev den på 7 nystan.
IMG_20260419_201139.webp

En liten fråga till er som hållit på längre än mig: vors beställer ni garn från? (Om ni handlar online)

Har hittils vara handlat på coop och beställt från Hobbii. Nu är Hobbii på tapeten för deras syns på AI så diskuteras av de virk-youtubers jag tittar på/reddit.
Varit nöjd med de 3 garner jag köpt därifrån, och är nog inte så att jag kommer bojkotta dom lr nått, men insåg att jag inte har koll på vors annars jag ska leta 🤔 typ om nått är slut och jag villhöver just då. Ohlssons har typ inge garn, och då har jag slut på irl-butiker 😅

Så, vilka butiker har bra produkter och vettiga priser? 😁 känns alltid bättre att fråga faktiska personer än bara googla 😗

En liten fråga till er som hållit på längre än mig: vors beställer ni garn från? (Om ni handlar online)

Har hittils vara handlat på coop och beställt från Hobbii. Nu är Hobbii på tapeten för deras syns på AI så diskuteras av de virk-youtubers jag tittar på/reddit.
Varit nöjd med de 3 garner jag köpt därifrån, och är nog inte så att jag kommer bojkotta dom lr nått, men insåg att jag inte har koll på vors annars jag ska leta 🤔 typ om nått är slut och jag villhöver just då. Ohlssons har typ inge garn, och då har jag slut på irl-butiker 😅

Så, vilka butiker har bra produkter och vettiga priser? 😁 känns alltid bättre att fråga faktiska personer än bara googla 😗
Jag har handlat här https://garnr.se/

Tack!
Ser ut att va mer stickfokus på allt, så ska komma ihåg att tipsa modern 😁 (vi kunde ju ha fastnar för samma grej, men nejnej. Va lika med språk 🙈)
Det kan nog stämma, jag köper ullgarn på härva. Läste för fort och tänkte inte på att det var virkning du skulle ha det till. :o

Jag virkar och köper oftast från garnius eller linde hobby helt enkelt för att de brukar ha bäst pris på de garn jag vill ha. Båda har dock sökfunktion som lämnar övrigt att önska tycker jag. Går tex inte att söka på garntjocklek hos garnius men den funktionen finns hos Linde hobby (efter stickstorlek men det går ju hyfsat att översätta till nålstorlek). Även köpt från yllochtyll och nystanhemma när de haft bra pris på vad jag söker.

Jag virkar mest filtar i bomullsgarn och köper numera allt garn från mayflower.se. Bra kvalite, snabba leveranser och vettiga priser.

Jag handlar lite överallt, jag letar oftast upp specifika garner som jag vill ha och köper där det finns i de färger och former jag vill ha. Jag återvänder ofta till Yll och Tyll som är duktiga och har ett bra utbud på garner i ull och lin.

Handlar från Hobbii eller favoritgarner (deras Fika-garn). Virkar bara.

Tusen tack för alla svar, nu känner jag mig lite mer bevandrad i butiksdjungeln iaf 😁
(Hittils så har hobbii nog bäst sökfunktion 😅)

Vad använder ni för garn till virkade sommarplagg? Man vill ju att de ska andas, kännas luftiga, mjuka och behagliga när det är varmt.

Hittills har jag bara virkat sjalar och filt som ska vara varma och har använt merino/bomull (sjalarna) och ull/akryl (filten).

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka