Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väderfilt? Färg baserat på dagens väder, sol, regn, grått etc? Själv tänkte jag ta dagens snittemp från smhi. Har gjort en färgskala med 5 graders intervaller.
Visa bifogad fil 43107
Jag har inte bestämt ännu om jag ska följa temperatur eller sol/moln/regn/snö/storm. :D
Tänkte hålla mig till den egna termometern på baksidan i så fall. SMHIs mätningar/statistik stämmer inte riktigt med hur vi har det på riktigt.
 
Jag har inte bestämt ännu om jag ska följa temperatur eller sol/moln/regn/snö/storm. :D
Tänkte hålla mig till den egna termometern på baksidan i så fall. SMHIs mätningar/statistik stämmer inte riktigt med hur vi har det på riktigt.
Jag har varit inne på flera varianter, vindstyrka, himlens färg etc men landade i temperatur. Tror det är den som varierar mest i alla fall så jag får använda många färger. Funderade på "real feel"-temp ett tag, den stämmer ju bättre när man räknar in vindstyrkan men då blir det bara en mätpunkt per dag. Smhi mäter ju trots allt fyra gånger om dagen. Vi har två mätstationer ganska nära, typ mindre än en mil åt vardera hållet så det bör nog stämma rätt ok.

Jag har till och med virkat en provlapp för att kolla hur det blir! Jag pallar nog inte att bara virka fasta maskor utan kör på så kallade V-stich. Blir filten för lång får jag väl göra två och köra halvårsfiltar.
 
Stoff och stil säljer ut grejer. Jag vill handla! Behöver nog nya stickor, de jag har är nog inte bra längre :angel:
Nä, men jag ska inventera förråden och se vad jag har.
 
Stoff och stil säljer ut grejer. Jag vill handla! Behöver nog nya stickor, de jag har är nog inte bra längre :angel:
Nä, men jag ska inventera förråden och se vad jag har.
Jag har alldeles för mkt garn, men saknar mina virknålar (som jag förlagt nånstans), en bra nål till broderi och fler långa rundstickor i rätt storlek...och matchande strumpstickor...

...men jag har köpstopp, så jag får klara mig utan.
 
Jag har alldeles för mkt garn, men saknar mina virknålar (som jag förlagt nånstans), en bra nål till broderi och fler långa rundstickor i rätt storlek...och matchande strumpstickor...

...men jag har köpstopp, så jag får klara mig utan.

Jag har med köpstopp, framförallt på hobbygrejer. Meeen en rundsticka behöver jag ju faktiskt.
 
Jag har med köpstopp, framförallt på hobbygrejer. Meeen en rundsticka behöver jag ju faktiskt.
Ett tips är att kolla i större second hand-affärer. Köpte en hel hög med olika stickor för fem kronor styck och hittade massor med roliga mönster sist jag kollade. Fanns massor med olika sytillbehör. Egentligen var jag där för att lämna saker men jag gav åtminstone bort mer saker än jag fick med mig hem...
 
Ett tips är att kolla i större second hand-affärer. Köpte en hel hög med olika stickor för fem kronor styck och hittade massor med roliga mönster sist jag kollade. Fanns massor med olika sytillbehör. Egentligen var jag där för att lämna saker men jag gav åtminstone bort mer saker än jag fick med mig hem...

Har kikat i alla butiker runt här, men de har inga rundstickor bara vanliga. I mängder!
 
Det har blivit en del glassar det sista. Några av barnen bland familj och vänner fick glassar i julklapp :d

F44C4E63-6F10-4A58-8422-7869CBE15AD3.jpeg
 
Jag köpte stickor i trä på secondhand. De var visserligen dyrare än nya, men jag stödde en god sak.
Nu ska jag sticka provlapp och det om jag inte kan göra den där klänningen i ett garn jag redan har hemma.
Fast svart..? Kommer det inte se lite begravning ut? Jag äger typ inget svart. Har lite brunt garn i typ samma kvalitet tror jag, kanske brunt ok?
Den här är det
 
En tröja med ett ganska intressant mönster, man stickar kroppen på rundsticka tills man kommer till armhålan. Då stickar man ärmar (igen, till armhålan), som man sedan stickar fast på samma rundsticka som kroppen och så stickar man liksom oket runt alltihop.
Stickat en sån tröja och gillar det mycket. Blir så fint och jämnt och så slipper man fula sömmar. Vad är det för mönster du använder? Låter som att det ska bli en tunnare tröja med så många maskor?
 
Stickat en sån tröja och gillar det mycket. Blir så fint och jämnt och så slipper man fula sömmar. Vad är det för mönster du använder? Låter som att det ska bli en tunnare tröja med så många maskor?

Det är volang längst ner så maskantalet krympte fort. Det är Drops Designs Ivalo.

Och ja, gillar att det inte blir några (synliga) sömmar.
 
Jag köpte stickor i trä på secondhand. De var visserligen dyrare än nya, men jag stödde en god sak.
Nu ska jag sticka provlapp och det om jag inte kan göra den där klänningen i ett garn jag redan har hemma.
Fast svart..? Kommer det inte se lite begravning ut? Jag äger typ inget svart. Har lite brunt garn i typ samma kvalitet tror jag, kanske brunt ok?
Den här är det
Nej det blir fint i svart tror jag :).
 
Försöker packa för resa :arghh: Restid ca 15 h x2, tre dagar i stad med utflykter och 7 dagar på kryssning med dagsturer. Tre tröjor låter mycket men tänk om jag blir utan? :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 984
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 641
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 738
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 659
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp