Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu fler strumpor :angel:
20220407_082604.jpg
 
Har virkat klart en liten filt i romantisk design inspirerad av @bautawitch. Inte min stil vanligtvis men den är riktigt söt. Rosenknopparna var dock ett elände att få till. Filten är inte blockad på bilden.
DSC_1050.JPG

Nu är det dags att virka två filtar till tv-sofforna. Måste dock klura lite på hur de ska se ut. Jag har rött, ljusgrått och mörkgrått bomullsgarn att tillgå.
 
Från mössor och bebistofflor, till fåret Shaun, kaniner och fåglar på stickring.

Nu har jag växlat upp och börjat virka... Det finns alldeles för många gulliga gratis mönster på amigurumis och jag hann bara lägga ut en bild på min fb, så rasslade det till i min messengerlåda. Så jag har nog att göra till midsommar. :D Jag har beställt säkerhetsögon på Fyndiq, men ska trassla iväg till Panduro på stan i det fina vädret och se om de har några säkerhetsögon på en gång... :) För nyfiken på att se hur det kan se ut, innan jag får hem paket från Fyndiq. Den vänstra är den första... lite sned o vind som jag... så den stannar. Men den högra ska skickas till en kompis i Hova idag. :) Kompisen där, stickade en enhörning åt mig, när Fatima galopperade över regnbågsbron 2013. Så det är paybacktime. Hon ska ha den på sitt kontorsbord på jobbet. :D

Jag har fem varv kvar på kroppen till en tredje på bordet, ett ben och en "arm" är klar, så ett ben, en "arm" svans och öra kvar sen.

kattamugurumis.jpg
 
IMG_20180529_130220_374.jpg


Kanske ska försöka fortsätta med dessa projekt. Hittade den här från 2018 när jag gick igenom lite bilder. Blev inga fler gjorda ur boken jag har...


Knöt klart en halvfärdig ampel igår som jag hittade när jag flyttade om lite hemma. Kanske motivation/inspirationen äntligen börjar komma tillbaka efter alla år?
 
Första tröjan av fyra är nu klar.
Storlek small och här lånar jag Tea som modell.
Risken är att den är lite för kort. Hoppas blockningen gör underverk.
En Järbo medalfell på stickor 4 och fem. Enligt ursprungsbeskrivningen skulle det gå åt 7 nystan. Nu körde jag viking superwash och fick inkräkta på ett av nystanen till en annan tröja. Har en plan som jag hoppas håller för det.

Fick köpa ett nystan Järbo Fuga för att kunna göra polokragen.

Totalsumma eftersom garnet var på rea blev fina 217 kronor. Bra garn helt enkelt.
 

Bifogade filer

  • A074DE4D-61C6-42DC-83CF-B4DA4FE61527.jpeg
    A074DE4D-61C6-42DC-83CF-B4DA4FE61527.jpeg
    309,9 KB · Visningar: 49
Hjälp 🙈 Jag är nybörjarvirkare och ska försöka få till en sommarfilt. Den består av stolpar och luftmaskor, inga problem i sig. Får inte till det alls och har repat upp början flera gånger nu. Det är rätt antal luftmaskor men trots det får jag inte första varvet att passa. Vad innebär egentligen "varvet ut"? Jag vill få det till att jag ska fortsätta det innanför ** till sista maskan och vända där men uppenbarligen inte. Hur vet jag när varvet slutar och det sista på varv 1 ska virkas?

Trots att jag följer anvisningarna så går det inte ihop i slutet hur jag än försöker och då heller inte i början av nästa varv.

IMG_20220421_130707.jpg
 
Hjälp 🙈 Jag är nybörjarvirkare och ska försöka få till en sommarfilt. Den består av stolpar och luftmaskor, inga problem i sig. Får inte till det alls och har repat upp början flera gånger nu. Det är rätt antal luftmaskor men trots det får jag inte första varvet att passa. Vad innebär egentligen "varvet ut"? Jag vill få det till att jag ska fortsätta det innanför ** till sista maskan och vända där men uppenbarligen inte. Hur vet jag när varvet slutar och det sista på varv 1 ska virkas?

Trots att jag följer anvisningarna så går det inte ihop i slutet hur jag än försöker och då heller inte i början av nästa varv.

Visa bifogad fil 89499
Vad tycker du om diagram? Jag personligen tycker många gånger att det är enklare att förstå.
DSC_1068.JPG

När man har så pass många maskor i startvarvet är det lätt att tappa bort någon eller t.o.m. få till någon extra. Det får man fixa till i slutet av första varvet. Hoppas det hjälpte dig på vägen.
 
Hjälp 🙈 Jag är nybörjarvirkare och ska försöka få till en sommarfilt. Den består av stolpar och luftmaskor, inga problem i sig. Får inte till det alls och har repat upp början flera gånger nu. Det är rätt antal luftmaskor men trots det får jag inte första varvet att passa. Vad innebär egentligen "varvet ut"? Jag vill få det till att jag ska fortsätta det innanför ** till sista maskan och vända där men uppenbarligen inte. Hur vet jag när varvet slutar och det sista på varv 1 ska virkas?

Trots att jag följer anvisningarna så går det inte ihop i slutet hur jag än försöker och då heller inte i början av nästa varv.

Visa bifogad fil 89499
Det kan också hjälpa att sätta markörer mellan varje mönsterrapport för att lättare hålla redan på att mönstret går jämt ut.
 
Vad tycker du om diagram? Jag personligen tycker många gånger att det är enklare att förstå.
Visa bifogad fil 89502
När man har så pass många maskor i startvarvet är det lätt att tappa bort någon eller t.o.m. få till någon extra. Det får man fixa till i slutet av första varvet. Hoppas det hjälpte dig på vägen.
Smart. Har inte ens tänkt på diagram men det ser lättare ut att ha det framför sig. Ska prova det ikväll. Tack! Det är upprepningen som inkräktat på slutet hela tiden så det är fullt möjligt att jag tappat något någonstans även om jag inte sett det.
 
Unicorn Wilma, den med vita blommor är första försöket. Blommorna är "upp och ner"... Men sler lite ut som vitsippor, så det är väl en vårWilma, en kompis har redan bokat den och den andra får vi se om jag sparar... Tills jag fått ihop ett par till, för den är jag otäckt stolt över.

Nu är jag inne på en lila uggla... :D


unicorn wilma.jpg
 
Det kan också hjälpa att sätta markörer mellan varje mönsterrapport för att lättare hålla redan på att mönstret går jämt ut.
Jag höll på att bli hysterisk, bara för att hålla ordning på varv, samt ökningar och minskningar av maskor... Flera virksidor tipsade om säkerhetsnålar, men då jag är fumlig tack vare ryggmärgsskada och skumögd... skaffade jag färgglada markörer från hobbii i stället. funkar som säkerhetsnålar, men färgglada och lite kraftigare. Det är klart färre gutturala läten här hemma i min ensamhet numera. :D
 
Jag höll på att bli hysterisk, bara för att hålla ordning på varv, samt ökningar och minskningar av maskor... Flera virksidor tipsade om säkerhetsnålar, men då jag är fumlig tack vare ryggmärgsskada och skumögd... skaffade jag färgglada markörer från hobbii i stället. funkar som säkerhetsnålar, men färgglada och lite kraftigare. Det är klart färre gutturala läten här hemma i min ensamhet numera. :D
 

Bifogade filer

  • 16522119680879150057527151506057.jpg
    16522119680879150057527151506057.jpg
    134,2 KB · Visningar: 25
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 019
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 649
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 739
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 663
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp