Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lyckats få en bild på min Ballongtröja från PetiteKnit! Blev sjukt mycket bättre än jag förväntade mig.

2JOJwxg.jpg

Sååå jäkla häftig bild!!
 
Ja det måste verkligen kännas som ett evighets projekt med en cardigan. :p Den här gick fort att sticka och var riktigt rolig. Håller på med en Oslotröja nu! :D

Speciellt då varannat varv ska sitickas från avigsidan går det långsamt 😭 Oslotröjan är också på min önskelista 😂 Älskar överlag petiteknits stilrena designs. Vilket garn använder du till din?
 
Speciellt då varannat varv ska sitickas från avigsidan går det långsamt 😭 Oslotröjan är också på min önskelista 😂 Älskar överlag petiteknits stilrena designs. Vilket garn använder du till din?

Jag köpte adlibris alpacka garn och kör med det och en tråd med mohairgarn från stoff och stil!

Använde två trådar av adlibris alpackagarn till ballongtröjan. :)
 
Visa bifogad fil 30530
Klar! Jävlar vad klar den är! Har varit så arg på denna tröja alltså :laugh: gillar den typ men tror inte runda ok generellt är för mig faktiskt. Maskade av i morse, den är stickad i Lettlopi så lär väl lägga undan den till i vinter nu :p

Försökte såååå länge att sticka tröjor med runda ok. Men det gick ju inte. :arghh::arghh::arghh: Började på typ 10 tröjor på ett halvår och fick repa upp skiten. Nu stickar jag helt andra modeller och det är så sjukt mycket enklare. Trodde att det skulle vara svårare haha.
 
Försökte såååå länge att sticka tröjor med runda ok. Men det gick ju inte. :arghh::arghh::arghh: Började på typ 10 tröjor på ett halvår och fick repa upp skiten. Nu stickar jag helt andra modeller och det är så sjukt mycket enklare. Trodde att det skulle vara svårare haha.
Jamen visst?! Den här blev klar på ren tjurskallighet och har så många fit issues så jag blir helt matt. Men har redan stickat om hälften av den två gånger så nu får det fan vara bra. 🙃 Never again!
 
Så fint ni stickar! Blir riktigt sugen att komma igång igen själv. De har förvisso garn på ica, men inte så stort urval...
Var köper ni ert garn? Jag vill helst ha supermjuka sorter.
 
Så fint ni stickar! Blir riktigt sugen att komma igång igen själv. De har förvisso garn på ica, men inte så stort urval...
Var köper ni ert garn? Jag vill helst ha supermjuka sorter.
Jag köper så mycket jag kan i garnbutiken där jag bor, märken dom inte har kollar jag hos garnkorgen.se :)
 
Har lyckats få en bild på min Ballongtröja från PetiteKnit! Blev sjukt mycket bättre än jag förväntade mig.

2JOJwxg.jpg

Håller med andra, supersnygg!
Vad är det för garn o färg?

Jag började sticka i januari och har gjort ett gäng med mössor, halsdukar och snoods.
Är så sugen på en tröja, men men lite orolig för att det ska bli för stort och svårt och att jag ska ge upp halvvägs?
Vad är nästa steg när man behärskar grunderna?
 
Håller med andra, supersnygg!
Vad är det för garn o färg?

Jag började sticka i januari och har gjort ett gäng med mössor, halsdukar och snoods.
Är så sugen på en tröja, men men lite orolig för att det ska bli för stort och svårt och att jag ska ge upp halvvägs?
Vad är nästa steg när man behärskar grunderna?

Det är adlibris alpacka superfine, har stickat med två trådar. Färgen heter Chestnut brown. :)

Jag har stickat halsdukar, sen strumpor men tycker nog tröjor är enklare än strumpor! Teststicka en lapp för att se att du stickar lagom stort så bör det inte bli enormt mycket fel storleksmässigt!
 
Visa bifogad fil 31463
Min kära fosterdotter sa att jag virkat en fitt-filt. Hon ville inte ha den.
Det blev ju inte bättre/sämre när jag lade den så här för att fota.

En helt vanlig filt med mormorsrute-virkning och en fleecefilt som foder.
Va, en fittfilt måste ju vara det mest välkomnande av allt, som att krypa tillbaka i livmodern igen. Något för alla som saknar moderlivet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 847
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 604
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 722
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 653
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp