Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde ett par rävvantar också till brorsbarnet. Prokastinerade i flera dagar på att göra tummarna, men nu är de klara iaf.
IMG_20191117_111418_596.jpg
 
Nu ni! Hittade en garnskål i tyg. Busenkel att göra själv tänker jag. Så nu ska jag konstruera ett mönster och pilla ihop en egen garnskål. Löjligt exalterad inför projektet!

Men tanken med en garnskål är ju att den ska ligga stilla och garnet inte åka iväg. Är inte en tygskål för lätt?
 
Skulle förresten behöva tips..
Jag håller nu på att planera de julklappar jag ska göra till folk. Jag har dock en veganvän som inte vill använda ull.. (vilket är det enda jag brukar använda..) Så jag har köpt bomullsgarn att göra något av till honom. Men det enda jag kommer på att göra är pannlappar och disktrasor, vilket känns som sjukt tråkiga julklappar.

Har ni några tips på vad en person på typ 35 år som gillar den estetik (alltså ingen spets) skulle gilla att få i julklapp som är gjord på bomullsgarn?
 
Jag vill virka babblarna! https://mittkakfat.blogg.se/2014/may/babba-virkmonster-2.html

Men jag kan inte virka! Tips på bra och lätta instruktioner för virkning? Typ som drops har för stickning. Gärna både film och text. Och sen, är det jättesvårt att virka figurer?
Drops har filmer för virkning också.

Jag tycker figurer generellt är rätt lätt, det är oftast samma maskor hela tiden, det jobbiga är att hålla räkningen och de flesta börjar med en magisk ring och den tog ett par vändor innan jag fick till bra.
 
Skulle förresten behöva tips..
Jag håller nu på att planera de julklappar jag ska göra till folk. Jag har dock en veganvän som inte vill använda ull.. (vilket är det enda jag brukar använda..) Så jag har köpt bomullsgarn att göra något av till honom. Men det enda jag kommer på att göra är pannlappar och disktrasor, vilket känns som sjukt tråkiga julklappar.

Har ni några tips på vad en person på typ 35 år som gillar den estetik (alltså ingen spets) skulle gilla att få i julklapp som är gjord på bomullsgarn?

Kanske en vetekudde med virkat "örngott"?
 
Det lät smart!
Måste googla på hur man gör en vetekudde.. Ett problem är väl dock att han har symaskin och inte jag så måste du hos honom. Men får göra det någon gång då han inte är hemma. 🙂

Det KAN finnas jättebilliga vetekuddar om man inte orkar/kan göra själv men de finns på typ Gekås eller någon annan billighetsaffär (kanske Ö&B och sådant också).
 
Skulle förresten behöva tips..
Jag håller nu på att planera de julklappar jag ska göra till folk. Jag har dock en veganvän som inte vill använda ull.. (vilket är det enda jag brukar använda..) Så jag har köpt bomullsgarn att göra något av till honom. Men det enda jag kommer på att göra är pannlappar och disktrasor, vilket känns som sjukt tråkiga julklappar.

Har ni några tips på vad en person på typ 35 år som gillar den estetik (alltså ingen spets) skulle gilla att få i julklapp som är gjord på bomullsgarn?
Tehuva?
 
Skulle förresten behöva tips..
Jag håller nu på att planera de julklappar jag ska göra till folk. Jag har dock en veganvän som inte vill använda ull.. (vilket är det enda jag brukar använda..) Så jag har köpt bomullsgarn att göra något av till honom. Men det enda jag kommer på att göra är pannlappar och disktrasor, vilket känns som sjukt tråkiga julklappar.

Har ni några tips på vad en person på typ 35 år som gillar den estetik (alltså ingen spets) skulle gilla att få i julklapp som är gjord på bomullsgarn?
Jag skulle vilja ha en virkad hängmatta (med lagom stora mellanrum) till mina bananer att hänga upp :D Gärna med tillhörande ställning för hängmattan, att ställa på bord/bänk i köket :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 847
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 604
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 722
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 653
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som letar hus
  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp