VM dressyr/hoppning/fälttävlan/WE 2026

Bukefalos 30 år!

Å jag älskar Goldstrike med hans ryttare ❤️
Tror det finns en chans att de når küren, en dansk och en tysk kommer inte få rida så topp-10 när pausen kommer så borde de vara med?

Vi får se, jag offrar gärna ett svenskt ekipage till küren om jag kan få med Goldstrike istället

Ja just det, jag hade lite räknat bort den chansen men det stämmer ju att det blir ett par "gratis"platser med Danmark och Tyskland. Jag är med i Goldstrikes fanclub så håller också tummarna!

Det känns som Patrik inte får så mkt gratispoäng längre? Vilket är bra, för jag tyckerbinte han är bättre än så här. Men formen är trevligare, bakbenen dock...
Håller med. Äntligen tar någon (Mats) upp den vaggande passagen och att det blir avdrag pga det. Så många år som passage och piaffer har vaggat något enormt i sidled och belönats med 8 or och 9 or.

Jag tycker ju Patrik är duktig men hans attityd gör ju att man ogillar honom.
Jag tycker det är bra att han inte är bäst i Sverige längre. Heja tjejerna! Det är nog bra för hans ego att få en liten reality check. Varför inte bara också vara ärlig med Touchdowns svagheter? Att han lätt blir lång osv. Det är alltid yttre omständigheter.

Invoice mycket bättre idag också! Nu känner man igen honom. Fin ridning

Vad glad jag blir av att se Von Essen! Jag har inte sett alla starter idag och i onsdags men det här är nog det mest harmoniska jag sett!

Ja just det, jag hade lite räknat bort den chansen men det stämmer ju att det blir ett par "gratis"platser med Danmark och Tyskland. Jag är med i Goldstrikes fanclub så håller också tummarna!
De blir nog strax utanför, och man vet ändå inte hur bra kür de har så kanske man ska vara glad för att få ha sett dem och fått höra intervjuerna ❤️ Det är en häst, inte en dator ❤️

Jag tycker ju Patrik är duktig men hans attityd gör ju att man ogillar honom.
Jag tycker det är bra att han inte är bäst i Sverige längre. Heja tjejerna! Det är nog bra för hans ego att få en liten reality check. Varför inte bara också vara ärlig med Touchdowns svagheter? Att han lätt blir lång osv. Det är alltid yttre omständigheter.

Invoice mycket bättre idag också! Nu känner man igen honom. Fin ridning
Håller med! Och Patrik ÄR duktig och har varit klar Sverige etta. Han har också alla förutsättningar att få fina hästar så han kommer nog fortsätta vara del av landslaget och kanske få fram bättre hästar?
Men så kul för Mia, som också har helt okej förutsättningar men som inte alls har samma chans att få fram ”ny” Invoice direkt efter honom. Hoppas hon har roligt och njuter av tiden i rampljuset.

Mia och Patrik klara för küren, roligt!

Också roligt, tycker jag, att Nadja är bättre än Carina CK (danskorna) och därför borde bli tredje danska = får också rida küren. Jag var lite tveksam till Daniel Bachman i GPn… de kommer säkert kvala men det såg inte alltid så trevligt ut som jag trodde.

@JohannaB
Hans nya Dennis ser ju lovande ut.
Han rider ju Touchdown jättebra, det är ju inte det som är problemet. Problemet är att Touchdown inte är topp topphäst. Han har för svårt med passage och piaff och tyvärr är inte det andra så outstanding att det väger upp.

Jag har jättesvårt för Patrik och hans hårda händer, blåa tungor och asspända nosgrimmor. Han är såklart inte dålig men duktig vet jag inte.. För mig är man inte duktig när man är på gränsen till jaa🙄 av häst jämt och ständigt och backar upp Helgstrand. Jag kan bara inte bortse från det. Enda anledning till att han tvingats rida mindre aggressivt är för att domarna kräver det idag. Så nä fy.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka