Bukefalos 28 år!

VM i fälttävlan (Ulvspel)

Men du! Nu insåg jag ju hur det är tänkt! :idea: Jag har ju tre fjordhästar som är ljusbrunblacka allihop, så ingen kommer ju märka om jag byter häst! Frågan är bara vem som gör vilken gren bäst... Ettåringen Ricky är nog snabbast och tar sig fram på de mest konstiga ställen, så han får nog gå terrängen. Ariel hoppar bäst och egentligen är Hampus nog lyhördast, så han får gå dressyren. Jag presenterar därmed mitt Dream Team:

Dressyrhästen Hampus
ett_537c7a972a6b224b78117f96.jpg


Terränghästen Ricky
140112_003_52d3f33088e59d23facc30ec.jpg


Och hopphästen Ariel
140713_003_53c4c7632a6b22462fa60f73.jpg


Håll med om att ingen kommer märka att jag byter häst. :D

Kanske viss förvåning när hästen plötsligt krymper inför terrängen för att sen växa igen ganska snabbt! Men annars märker de nog ingenting. :D
 
Men du! Nu insåg jag ju hur det är tänkt! :idea: Jag har ju tre fjordhästar som är ljusbrunblacka allihop, så ingen kommer ju märka om jag byter häst! Frågan är bara vem som gör vilken gren bäst... Ettåringen Ricky är nog snabbast och tar sig fram på de mest konstiga ställen, så han får nog gå terrängen. Ariel hoppar bäst och egentligen är Hampus nog lyhördast, så han får gå dressyren. Jag presenterar därmed mitt Dream Team:

Dressyrhästen Hampus
ett_537c7a972a6b224b78117f96.jpg


Terränghästen Ricky
140112_003_52d3f33088e59d23facc30ec.jpg


Och hopphästen Ariel
140713_003_53c4c7632a6b22462fa60f73.jpg


Håll med om att ingen kommer märka att jag byter häst. :D

Men är inte det FUSK! :cautious:
 
Förlåt för OT: Men finns det ingen snacktråd för VM? Hittar ingen och buke vägrar låta mig söka på VM. :mad:
 
Eh, jaha. Går VM i allt nu alltså? För i helgen var det väl fälttävlan?

Jag kanske gör bäst i att vara tyst... :p

*host* *viskar* Jag hade missat att det öht var VM. Kollade upp idag efter att jag såg en tråd på hästnyheter och såg att det gick idag. *host*
 
Min lilla har tränat sen hon var liten, bara 4 månader gammal och redan en baddare på vattenhindren:

7_zpsd0c2f351.jpg


Och har man inga hinder i hagen får man använda sin fantasi och hoppa imaginary-hinder:
8_zpsf4276476.jpg


Har även på film hur hon gör tre klockrena byten i varje i rätt hög fart, så är helt säker på att hon kommer bli en stjärna i dressyren också. :angel:
 
Ok, jag tror min röst kommer att hamna på @CaisaLundblad idag, för hon verkar vara den allra starkaste konkurrenten. :mad:

...jag har inte berättat om den gången jag lade en liten pinne över en trång passage i hagen va? ca 20 cm från marken. B-ponnierna skrittade över den och promenerade iväg. Kvar står Iska helt FÖRTVIVLAD för hon kan inte för nåt i VÄRLDEN förstå hur hon ska kunna följa efter dem! :eek: :meh: "bommen" nådde knappt över hennes hovar. Hon verkar föredra imaginary-hinder faktiskt. :rofl:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 046
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 304
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 497
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 823
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp