VM i fälttävlan (Ulvspel)

*gästspööööök via djungeltrumma*

Måste säga att jag är väldigt tacksam att ni avhandlar detta enormt hästiga tema när jag är förvisad! :up:

Hästa på ni, hästnördar, så kör vi lydnads-SM nästa gång - hundar är ju det enda som räknas på riktigt! :angel:

*slutspööööök*

(*extraspöööööök* vad ska man ha för color på spööööökandet då, jag tog (djungel)grönt men det ser bara ut som jag länkat hela texten... :cautious: *definitivtslutspöööööööööök*)
 
Tja, då är det väl bara att skriva något själv om leken. :)

14/3 är 4,6 och 14/4 är 3,5. Vad tror ni om antalet ulvar? Törs man gissa på tre ulvar och en tjuv? Eller fyra ulvar? :nailbiting:
 
Tja, då är det väl bara att skriva något själv om leken. :)

14/3 är 4,6 och 14/4 är 3,5. Vad tror ni om antalet ulvar? Törs man gissa på tre ulvar och en tjuv? Eller fyra ulvar? :nailbiting:

Jag tror på tre ulvar och en tjuv. Visserligen finns det många specialare så det kan ju finnas fyra.
 
Jag håller med @Niyama är det något som handlar om leken? Alltså som inte är temarelaterat?

Jag tror inte det. Men tja, det kommer ju inte komma om ingen sätter igång med teorier. Såatte...

(lustigt med så många inlägg om hur man färgar texten - för att se hur de som lyckats har gjort så rekommenderar jag "svaraknappen" så man får se hela koden)

@cirkus kommer med det första skarpa inlägget - om vi bortser från de som pratade om hur en färgar sina inlägg. Men jag anar en viss ton att förmynderi, kan hon ödsla energi på att informera mindre vetande om sådant för att hon redan vet att hon kommer att vinna?

Intressant då att:
Hur ser du koden på färgen då? Jag prövade utan att se.
Som GA påpekar ser man det inte direkt, man måste klicka på BB-editorn i svarsfältet. Hum.

Jag gillar ju inte bubbel så där överdrivet mycket. Får jag dricka sangria i stället?
@bumpo vägrar vara en del av gemenskapen, utan ska sticka ut. Främjar sig från de andra = hint till ulvarna?

Nä det får du inte, det blir vatten och bröd för dig.
@Lobelia svarar bumpo med följande - vill hon visa att hon uppfattat hinten genom en "ond" kommentar om att hon ska sätta bumpo på diet (=svagare/tröttare bump) precis innan den viktigaste tävlingen på hela året?
Är så fallet svarar ju @bumpo på ett sätt som gör att hon visar att hon uppfattat hinten:
Men buhu på dig du är säkert ulv också. :devil:

Pfft, jag låg i sängen långt innan du skrev det inlägget :grin:

Festande är definitivt misstänkt! Doping?? Bäst att testa deras hästar också, för säkerhets skull.

Och @zassoo går ut i sann ulvspelsanda och börjar redan misstänka sina medspelare för fusk - @Habina kontrar med att i klassisk ulvspelsanda haka på @Lobelia och hennes misstanke om zass, hämndmisstankar är ju en klassisk taktik.

@bumpo kommer in och börjar tala om bananskal - vilket börjar diskuteras men som snabbt hamnar i skymundan (iallafall för mig) när @Hedinn kommer in och erkänner att hon kommer att vara påverkad under hoppningsgrenarna. Är inte det fusk om något? :cautious:

Nästa anmärkningsvärda sak är ju givetvis att @Habina både erkänner fusk och berättar hur hon tänkt gå tillväga! :eek:
Men du! Nu insåg jag ju hur det är tänkt! :idea: Jag har ju tre fjordhästar som är ljusbrunblacka allihop, så ingen kommer ju märka om jag byter häst! Frågan är bara vem som gör vilken gren bäst... Ettåringen Ricky är nog snabbast och tar sig fram på de mest konstiga ställen, så han får nog gå terrängen. Ariel hoppar bäst och egentligen är Hampus nog lyhördast, så han får gå dressyren. Jag presenterar därmed mitt Dream Team:

Dressyrhästen Hampus
ett_537c7a972a6b224b78117f96.jpg


Terränghästen Ricky
140112_003_52d3f33088e59d23facc30ec.jpg


Och hopphästen Ariel
140713_003_53c4c7632a6b22462fa60f73.jpg


Håll med om att ingen kommer märka att jag byter häst. :D

@CaisaLundblad Däremot verkar dedikerad! :up:
:rofl:
Menade mer att man inte har tid att ödsla på kärlek när det är VM! :eek::confused::mad:

;)
Säger tyvärr inget om på vilken sida hon står. :down: Men håller henne under uppsikt.

Sedan kommer @Niyama och @bumpo in och vill ha lekrelaterat prat - utan att göra en ansats till att börja. Å andra sidan är det svårt med så mycket OT - vart ska man börja liksom?

@Habina kommer igen in börjar diskutera ev fördelning goda/onda. Personligen tror jag att det är svårt att sia om, det beror lite på hur LL tycker att en ond specialroll är värd + hur mycket hon tycker att de goda specialrollerna är värda. Men fem onda på 14 känns lite väl mycket, å andra sidan rätt många goda specialroller och en ond som inte är i lyan så.... Tja, vilket som helt enkelt.
 
Tack @Mammas för en fantastisk sammanfattning. :D

Kom på nu @Matmissbrukaren att det stod något om presenter till ulvarna, så det kanske kompenserar lite om de är tre. Eller minns jag fel? *dubbelkollar* Godispåse var det visst. ;)
 
Alltså, det här blir skitsvårt. Leken har inte riktigt kommit igång än och jag skulle helst behöva rösta senast 18.00 för sen sticker jag till stallet. Kommer hem innan DL men vill inte panikrösta.

Hittills är det mesta OT förutom något enstaka inlägg som handlar om leken, men det är inte mycket att gå på just nu.
 
Ja jag har förstått detta nu :)
Det är så märkligt för mina inlägg hamnar på sidan fem, sidan tre eller på flrstasidan.
Får byta från mobilen tror jag
 
Alltså, det här blir skitsvårt. Leken har inte riktigt kommit igång än och jag skulle helst behöva rösta senast 18.00 för sen sticker jag till stallet. Kommer hem innan DL men vill inte panikrösta.

Hittills är det mesta OT förutom något enstaka inlägg som handlar om leken, men det är inte mycket att gå på just nu.

Ett tips är ju att istället för att klaga på dålig aktivitet själv bidra - kommentera på det lilla som finns som är om leken, så kan ju andra kommentera på det och du har då mer att gå på när du måste rösta. Visst kanske det inte kommer att ge superteorier, men mer än som finns annars.
 
Ett tips är ju att istället för att klaga på dålig aktivitet själv bidra - kommentera på det lilla som finns som är om leken, så kan ju andra kommentera på det och du har då mer att gå på när du måste rösta. Visst kanske det inte kommer att ge superteorier, men mer än som finns annars.

Självklart, men jag har lite svårt att komma igång på om någon tänkte dricka en sangria eller inte.
 
Självklart, men jag har lite svårt att komma igång på om någon tänkte dricka en sangria eller inte.

Givetvis. Men så är det ju i varenda lek - innan det kommit något lekrelaterat finns det inget att gå på. I den här leken finns det dock mer o-lekrelaterat än vanligt. Det är enda skillnaden.

Men eftersom du själv skriver att det finns iallafall något enstaka inlägg om leken kan du ju börja med att kommentera de/det inläggen/et, så att leken kommer igång.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 444
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 707
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 863
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 239
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp