Snart 3 veckor tror jag. Längderna känns precis som vanligt, hårbotten och håret närmast hårbotten känns annorlunda. Det är individuellt såklart hur snabbt man får fettigt hår men tänk hur det brukar kännas typ dagen efter/två dagar efter en schampotvätt. Precis innan det börjar kännas oljigt och stripigt. Den känslan har jag hela tiden, nyduschat eller orört på flera dagar. Jag har inte den där hala, torra känslan längre utan det är mer formbart och livligt. Sen är det inte alls lika glansigt längre, det är en nackdel men jag tänker att håret naturligt kanske inte är glansigt och blänkande utan att det (för min del) varit en hinna av silikoner och allt vad schampo o balsam innehåller som gjort mitt hår glansigt. Det är inte direkt matt heller och längderna skiner lite fortfarande men hårbotten är neutral liksom. Mitt hår är naturligt blont så en med brunt eller svart hår kanske har mer glans.
Tvättar mer och mer sällan för varje gång. Nu tvättar jag typ var 3-4 dag men skulle vara vääääldigt skönt att kunna strunta helt i håret typ några veckor och ändå ha det i samma skick.

Nu bor jag i en liten håla i norrland så luften är ganska ren här. Om jag hade bott i en stor stad eller hållit på med hästar eller andra starkt luktande djur skulle det nog varit svårare iom att skit och partiklar fastnar i håret på ett annat sätt.