Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den lila biten är det jag reagerar på, framförallt ordet mer. Att de rösterna oroar dig mer än din egen borde liksom vara givet. Det är alltså inte att du oroar dig över rösterna på paddi som jag reagerar på. Utan att du vill jämföra med din egen röst det blir för mig märkligt. @Lobelia utryckte tveksamhet kring de tidiga rösterna och nämner dig specifikt jag får känslan att du liksom går lite lätt i försvarsläge. Vilket jag finner lite märkligt med tanke på att det Lobelia nämnde om dig var en typiskt "skämnt grej" om att du ofta varit ond och inte en riktig teori liksom. @Lobelia får rätta mig om jag har fel men jag fick inte uppfattningen att hon tyckte just du var extra skum, utan att det var ett skämntsamt tillägg på det hon reagerade på(tidiga röster).


(min lila markerig och fetning)
Ungefär så, kommentaren om bollen__var ett skämt, men också en liten trevare för att se om det blir en reaktion.
 
Jag tycker att det är helt klart intressant att det ligger två röster på @Paddington som inte ens har skrivit i tråden än, nog för att hon brukar komma med vettiga kommentarer men utan ett enda inlägg så är det inte lätt att veta på vilken sida hon står i den här leken. Det är två som har lagt sina röster där och jag undrar om de antingen inte tycker att en extra tyngd i rösten inte spelar så stor roll var den hamnar eller om de vet något som gör att de vågar/vill lägga en röst där. Jag kan visserligen förstå motiveringen till att lägga en röst på Paddington men att våga lägga det så tidigt?
 
Då ska ni dels lyncha någon som vanligt men också rösta fram en borgmästare som har utslagsröst om det står lika. Även nomineringen till borgmästare ska ha motivering (t.ex. "Niyama nominerar Myrten eftersom hon har erfarenhet och brukar vara duktig på att hitta onda").

Neeeej, inte välja borgmästare! Kommer ihåg förra gången vi skulle välja borgmästare - antar att det är därifrån du fått idéen @Niyama.... :meh:

Tyckte då att jag gjorde ett smart val genom att rösta på en rutinerad spelare men det slutade sedan med att denne lurade oss allihopa upp på läktaren när det visade sig att hon var ulv.

Att ha utslagsröst kan vara en väldigt kraftfull styrka, speciellt om man ser tillbaka på senaste lekarna så har det varit mycket lottning, och den förmågan vill man inte ska hamna i lyan.

Sedan är jag förvånad över dels de väldigt tidiga rösterna som kommit in, redan innan alla hittat till tråden men även på de två rösterna på mig. Lite grann kan jag förstå @glömmerallt som vill få igång diskussionen, men att både @bollen__ och @fio också röstat redan gör mig lite fundersam. Kanske har med deras orutin att göra, men därför tycker jag det är ännu viktigare att tänka igenom hur viktigt det här valet är.

Sedan är jag inte helt bekväm med rösterna på mig, jag tycker inte jag är så klok som ni verkar tycka..
 
just det, som ni ser så har jag också hittat hit nu :)

Jätteintressant och kul tema, men måste erkänna att jag varken läst boken eller sett filmen så temat är helt nytt för mig med
 
Jag tycker att det är helt klart intressant att det ligger två röster på @Paddington som inte ens har skrivit i tråden än, nog för att hon brukar komma med vettiga kommentarer men utan ett enda inlägg så är det inte lätt att veta på vilken sida hon står i den här leken.

Såg din taggning när jag loggade in i morse och satte morgontéet i halsgropen innan jag insåg att det var en annan röstning än lynchning det gällde.. :D
(läste taggningen innan jag läste hela tråden)
 
Jag tycker det är så roligt att ni börjat teoria så pass mycket redan. :D Själv stöp jag i säng och somnade före nio igår.
 
Spontana reflektioner:

Kul tema! Jag såg filmen som barn och det är ju sannerligen ingen barnfilm, så har inte sett om den i vuxen ålder. Köpte boken på loppis i fjol och kanske skulle få tummen ur och läsa den nu då. :) Bright eyes var vår klassång när vi slutade 9:an, fråga mig inte varför... :confused:

Men alltså, borgmästarval. Jag har ju absolut inget att gå på, känner inte till spelstilar och vet inte vem som är ett bra val ens om jag lyckas pricka någon god. :(
 
Jag har hittat hit. Funderar på borgmästaren. Är det verkligen smart att lägga en röst på en rutinerad spelare? Jättebra om spelaren är god men om den är ond så gör den ju mycket mer skada. Fast det är ju "bara" en extra röst. Även en orutinerad spelare borde ju kunna göra något bra/dåligt med den.. jaja detta var bara lite morgontankar från mig :)
 
Alltså, den här drällande spionen bekymrar mig lite. När hen sedan får en spionrad per natt, är det den specifika raden som når lyan? Eller kan det vara vilken rad som helst som spionen fått ta del av? @Niyama ?
 
Den lösmynte spionen - kan han drälla informationen till samma person mer än en gång?

Om ficktjuven stjäl en förmåga som bara kan användas en gång, är den borta för evigt då? Främst funderade jag på detta i förra leken, om ringbäraren stulit beskyddet från Gollum, hade det varit helt borta då? (För att förklara vad jag menar med min fråga)

@Niyama ?
 
Så barnen gått iväg till skolan och har läst ikapp allt efter jag senast var inne
har ju arrangerat westernkurs hela helgen och efter ett välgörande bad igår kväll nattade jag minsta pojken (7 år) och somnade själv, så tror jag var tröttare än mina hästar denna gången.
glömmerallt drar igång tråden med att rösta tidigt på en borgmästare:
@Niyama , är det samma deadline till BM röstningen som den vanliga?

Nåja jag kickar igång den nu för att få lite fart på leken. :D

glömmerallt röstar på Paddington som borgmästare, för att jag tycker hon är en duktig spelare som om hon är god kan göra ett bra jobb som bormästare, har för mig att hon brukar rösta med relativt vettiga teorier.
bollen__ röstar också samt fio ( dock utan motivering på din röst @fio , osäker på om den räknas?)

sedan följer lite diverse diskussioner mellan bollen__ och glömmerallt i första hand
samt lite från Lobelia, som verka sitta tillbakalutad och checka av reaktionerna från sina och andras inlägg
sedan avslutar glömmerallt inatt med:
Jag tycker för övrigt också att fios röst är lite skum så min misstänkta lista så här långt är bollen, fio, cirkus och Paddi.
(Ja jag är teori och leksugen så snälla sätt igång och bete er skumt så så jag slipper gripa halmstrån.:cool:)
Så långt verkar hon misstänka alla som röstat, och som fått röster?

Noterar att Snurrfian gör en reflektion, som jag också direkt gjorde:
varför nominera någon till borgmästare innan den ens verkar ha hittat till leken? Och i alla fall inte gjort ett enda inlägg i tråden?
Precis innan jag postar detta hann jag se att koppen röstar på bollen__ som borgmästare

Jag vill nog se mer av alla och hur debatten går innan jag vill lägga min röst någonstans
 
Hjälp vad svårt att rösta fram en borgmästare! :nailbiting:

Rent spontant vill jag ha @cirkus på den posten för om hon är god är hon ju skitbra på att hitta ulvar. Men å andra sidan är det också den spelare som jag minst vill ha där om hon är ond :banghead:
 
Jag tycker att det är helt klart intressant att det ligger två röster på @Paddington som inte ens har skrivit i tråden än, nog för att hon brukar komma med vettiga kommentarer men utan ett enda inlägg så är det inte lätt att veta på vilken sida hon står i den här leken. Det är två som har lagt sina röster där och jag undrar om de antingen inte tycker att en extra tyngd i rösten inte spelar så stor roll var den hamnar eller om de vet något som gör att de vågar/vill lägga en röst där. Jag kan visserligen förstå motiveringen till att lägga en röst på Paddington men att våga lägga det så tidigt?

(min lilamarkering)


Det här förstår jag inte? Det går ju att ändra, så skulle jag börja tycka att Paddi börjar bete sig skumt så är det ju bara att göra det. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 468
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 037
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 238
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp