Bukefalos 28 år!

Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
(min lilamarkering)


Det här förstår jag inte? Det går ju att ändra, så skulle jag börja tycka att Paddi börjar bete sig skumt så är det ju bara att göra det. :)
Fast du sätter ju ändå tonen i och med en tidig röst, även om du kan ändra den. Att dessutom som sagt lägga en röst på någon som inte ens hade visat sig i tråden känns rätt vågat. Jag får ett flertal scenarion i huvudet om varför du gör som du gör, om det är något av dem som stämmer kommer att visa sig, åtminstone när leken är slut! ;)

Precis som du är missnöjd med effekten ;)
Nåja jag vill ju inte att stackars @Paddington ska behöva sätta i halsen för min inlägg... ;)
 
Det är ursvårt att nominera någon till borgmästare.
Jag förstår tanken att nominera en som är rutinerad. Samtidigt så är borgmästarrollen kraftfull roll och då kan vara minst sagt jobbigt om den hamnar hos en riktigt rutinerad ulv som lyckas lura oss alla andra och bli kvar länge.

Jag är lite inne på att nominera en relativt ny spelare som utvecklas i raketfart - det hade nog blivit Gabby_ossi om hon inte råkar vara LLs temaläggare ;) .
 
Neeeej, inte välja borgmästare! Kommer ihåg förra gången vi skulle välja borgmästare - antar att det är därifrån du fått idéen @Niyama.... :meh:

Att ha utslagsröst kan vara en väldigt kraftfull styrka, speciellt om man ser tillbaka på senaste lekarna så har det varit mycket lottning, och den förmågan vill man inte ska hamna i lyan.
Håller definitivt med, en extra röst är jobbig, en extraröst + vågmästarroll är ordentligt mäktigt.

Å andra sidan så har man extra koll på BM när man vet vem som har rollen så det kan uppväga.
 
Det är ursvårt att nominera någon till borgmästare.
Jag förstår tanken att nominera en som är rutinerad. Samtidigt så är borgmästarrollen kraftfull roll och då kan vara minst sagt jobbigt om den hamnar hos en riktigt rutinerad ulv som lyckas lura oss alla andra och bli kvar länge.

Jag är lite inne på att nominera en relativt ny spelare som utvecklas i raketfart - det hade nog blivit Gabby_ossi om hon inte råkar vara LLs temaläggare ;) .

Precis det jag skrev :)

Har funderat och funderat och vet inte riktigt var jag landar!
 
Det här förstår jag inte? Det går ju att ändra, så skulle jag börja tycka att Paddi börjar bete sig skumt så är det ju bara att göra det. :)

Du kan bara ändra din röst, de som eventuellt påverkats av dig tar egna beslut. Du fick omedelbart en efterföljare som troligen väntat och /eller gjort ett annat val. Även de som väljer att rösta på andra kan ha din motivering och vad du baserar ditt val på i bakhuvudet vis röstning. Ju tidigare man röstar dess mer har man chans att påverka.

Så nej det är inte bara att ändra för att ta tillbaks rösten och alla effekter av den.
 
Jag tänkte att innan första DL hinner inte så mycket information komma fram att det säger något ifall man röstar tidigt eller sent. Men enligt följande resonemang:

Ju tidigare man röstar dess mer har man chans att påverka.

så borde de som röstar tidigt vara de som har störst anledning att vilja påverka. De borde därmed kunna sitta på information om roller, vilka kan göra det i ett så här tidigt skede? Tvillingar och ulvar?
 
så borde de som röstar tidigt vara de som har störst anledning att vilja påverka. De borde därmed kunna sitta på information om roller, vilka kan göra det i ett så här tidigt skede? Tvillingar och ulvar?
Det ligger en del i det, inte så man kan utgå från det men nog kan jag se att framförallt någon ulv sticker fram hakan. Det vore en mardröm med @cirkus eller @Paddington som ond ulv. Å andra sidan är det nästan lika illa oavsett vem som blir ulv om det finns någon ulv med skinn på näsan och det brukar det finnas.
 
Jag tänkte att innan första DL hinner inte så mycket information komma fram att det säger något ifall man röstar tidigt eller sent. Men enligt följande resonemang:



så borde de som röstar tidigt vara de som har störst anledning att vilja påverka. De borde därmed kunna sitta på information om roller, vilka kan göra det i ett så här tidigt skede? Tvillingar och ulvar?
Det är en bra tanke

Hm det var knivigt detta med hur man ska välja!
 
Det ligger en del i det, inte så man kan utgå från det men nog kan jag se att framförallt någon ulv sticker fram hakan. Det vore en mardröm med @cirkus eller @Paddington som ond ulv. Å andra sidan är det nästan lika illa oavsett vem som blir ulv om det finns någon ulv med skinn på näsan och det brukar det finnas.
antar att du menade blir borgmästare? ( se det jag fetat med lila) eller hur menade du med den sista meningen egentligen?
eller så menade du precis vad det stod såklart:banghead:
Är lite insnöad på borgmästarvalet just nu...
Edit la till det sista ....
 
Senast ändrad:
Alltså, den här drällande spionen bekymrar mig lite. När hen sedan får en spionrad per natt, är det den specifika raden som når lyan? Eller kan det vara vilken rad som helst som spionen fått ta del av? @Niyama ?

Missade att ta bort den raden. Ingen rad når ulvarna! Hade tagit bort det i mitt ena dokument men klistrade sen in från fel :banghead:

Kanske @Snurrfian eller @LenaH kan ta bort raden "Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna." under "lösmynt spion"?

Eftersom det finns en självmordsbombare i leken hade det blivit lite väl stor fördel om ulvarna fick tillgång till spioninfo.
 
Den lösmynte spionen - kan han drälla informationen till samma person mer än en gång?

Om ficktjuven stjäl en förmåga som bara kan användas en gång, är den borta för evigt då? Främst funderade jag på detta i förra leken, om ringbäraren stulit beskyddet från Gollum, hade det varit helt borta då? (För att förklara vad jag menar med min fråga)

Ja, den kan hen.

Och svaret är ja på andra stycket också. Men i den här leken har jag begränsat lite vad som går att stjäla, har markerat med * på det roller som inte går att stjäla från.
 
antar att du menade blir borgmästare? ( se det jag fetat med lila) eller hur menade du med den sista meningen egentligen?
eller så menade du precis vad det stod såklart:banghead:
Är lite insnöad på borgmästarvalet just nu...
Edit la till det sista ....
Jag vill helst ha Paddis och Cirkus som goda förstås, men någon av dem i lyan som BM eller till sammans med BM är inget scenario jag vill ha. Det var så jag menade och menar.
 
Missade att ta bort den raden. Ingen rad når ulvarna! Hade tagit bort det i mitt ena dokument men klistrade sen in från fel :banghead:

Kanske @Snurrfian eller @LenaH kan ta bort raden "Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna." under "lösmynt spion"?

Eftersom det finns en självmordsbombare i leken hade det blivit lite väl stor fördel om ulvarna fick tillgång till spioninfo.
Fixat!
Funderade också på att radera att ulvarna kan käka och att tjuven kan stjäla...
Eller, i ärlighetens namn funderade jag på att radera alla onda helt! :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 507
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 323
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 847
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 060
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp