WE-tråden

Bukefalos 30 år!

Nu kan jag också vara med i den här tråden, vi har varit på WE-träning idag! :D Det gick ändå bättre än jag trodde, jag var lite rädd att hästen skulle tappa fattningen helt när han skulle se tjuren, men även om han tyckte att den var läskig så blev han lugn efter ett tag. :love: Vi provade slalom, klocka i korridor, sidvärts över bom, repgrind och lanslinje. Jag försökte inte fånga ringen, så nära tjuren ville han inte gå och jag ville inte pressa honom utan tänker att vi kommer ha fler tillfällen att träna. :)

Mvh,
Lady_S
Vad roligt att ni också är igång och tränar🤩!!

Vi lyckades ta oss iväg, ponnyn var supertaggad så kanske tur att vi inte körde med lansen just idag. Grinden gjorde han nästan själv.

Fick min ljudfil för svårklassen ikväll och det var väldigt bra feedback! Ffa att jag blir för passiv på transportsträckorna och då blir det roddigt just in i hinderna. 65.9% kändes väldigt fint. Får se om jag lyckas hålla mig ifrån svårklasstart i år om Zacke fortsätter kännas så här fin🙈. Får ju erkänna att jag hemskt gärna tagit mig igenom alla moment på SM...

Idag har jag snickar-hjälp som ska bygga klubbens WE-bro🥳 Ifall ni har inspiration/ritningar/input tas det gärna emot, den gyllene balansen av tyngd och hållbarhet ska ju hittas. Lutar åt att bygga i fyra delar efter USA-WE's instruktioner fast svenska mått.

Jag tänkte anmäla till januaricupen, men efter senaste dygnets 40 cm snö blev det ju lite jobbigare. Att bygga i snön på vår 20x40-bana tror jag inte riktigt på, så jag måste hitta en ridhuslösning. Jag rider i två ridhus, ett 20 min bort, men där finns inte hinder. Ett annat 30 min bort har hinder. Jag är inte heller helt bekväm med att lämna hästen utan uppsikt i släpet så frågan är om jag måste åka dit, bygga, åka tillbaka, hämta hästen och så vidare... Samtidigt kom jag på att jag ju behöver ha med någon som filmar, så då kanske vi kan hjälpas åt med att bygga och passa häst. Jag får klura på det.

Jag tänkte anmäla till januaricupen, men efter senaste dygnets 40 cm snö blev det ju lite jobbigare. Att bygga i snön på vår 20x40-bana tror jag inte riktigt på, så jag måste hitta en ridhuslösning. Jag rider i två ridhus, ett 20 min bort, men där finns inte hinder. Ett annat 30 min bort har hinder. Jag är inte heller helt bekväm med att lämna hästen utan uppsikt i släpet så frågan är om jag måste åka dit, bygga, åka tillbaka, hämta hästen och så vidare... Samtidigt kom jag på att jag ju behöver ha med någon som filmar, så då kanske vi kan hjälpas åt med att bygga och passa häst. Jag får klura på det.
Det är ingen fler som ska vara med så att ni kan bygga tillsammans?

Mvh,
Lady_S

Jag tänkte planera in gästträning i klubben framöver, skulle någon vilja skicka förslag i PM på en tränare som kan ta sig till NV Skåne? Gärna någon som kanske inte är här jätteofta, bonus om vi kan möta ryttare på många olika nivåer.

Jag tänkte planera in gästträning i klubben framöver, skulle någon vilja skicka förslag i PM på en tränare som kan ta sig till NV Skåne? Gärna någon som kanske inte är här jätteofta, bonus om vi kan möta ryttare på många olika nivåer.

Jag har sett att Gånarp har haft en WE-tränare där, nu kan jag ju ingenting om WE så att jag kan bedöma vem som är jättebra eller halvbra men hon verkar ha varit där flera gånger i alla fall. Har nämligen själv funderat i banorna att längre fram, kanske efter sommaren, pröva på att vara med någon gång. Men då måste det vara någon där man får lov att komma in som WE-nybörjare. :)

Jag har sett att Gånarp har haft en WE-tränare där, nu kan jag ju ingenting om WE så att jag kan bedöma vem som är jättebra eller halvbra men hon verkar ha varit där flera gånger i alla fall. Har nämligen själv funderat i banorna att längre fram, kanske efter sommaren, pröva på att vara med någon gång. Men då måste det vara någon där man får lov att komma in som WE-nybörjare. :)
Det får man i princip överallt! WE-tränarna är vana att hantera ekipage på olika ridnivå och med olika erfarenhet av WE. Om det är tränaren jag tror är där så är hon bra på att introducera nya ekipage :-)

Yes, hon är blandad kompott i tycke vad jag hört, men så är hon också på typ alla ställen i närheten så hade tänkt någon mer outsider som kan locka lite fler också. Nybörjare är alltid välkomna, är ju kanon med WE att man mer eller mindre rider samma hinder men på sin nivå. Du är varmt välkommen när vi arrangerar!

Idag packade jag ihop oss och åkte till @Fiorano för att filma januaribanan i onlinecupen. Varken jag eller Fager var på topp men det blev ändå en trevlig ritt till slut. Inga stora missar men inte heller de där stora höjdpunkterna.

Är ändå imponerad av min lilla häst som går in och löser uppgifter så fint trots att vi inte tränat alls på det innan.

Hade byggt januaribanan igår och red banan med Zacke. Dock inte filmning för vi är inte riktigt igång efter att min kropp haft det lite jobbigt i januari. Men det var så roligt att dutta runt på lite hinder! Red inga byten utan gjorde tre tunnor med enkla byten för att få gubbe lite mer uppmärksam och ihop. Allt kändes rätt enkelt men alltså bord och kanna🙄.

Vårt "bord" (en tunna) är i exakt höjd för min skänkel. Så jag kommer hela tiden i ett läge där jag knuffar till tunnan, gärna välter kannan och sen som fastnar jag uppe på bordet med foten. Lyckas inte riktigt stanna med precisionen en dm längre åt sidan... Definitivt ett hinder jag tycker är rätt tråkigt och tar fram för sällan🙈.

Hade byggt januaribanan igår och red banan med Zacke. Dock inte filmning för vi är inte riktigt igång efter att min kropp haft det lite jobbigt i januari. Men det var så roligt att dutta runt på lite hinder! Red inga byten utan gjorde tre tunnor med enkla byten för att få gubbe lite mer uppmärksam och ihop. Allt kändes rätt enkelt men alltså bord och kanna🙄.

Vårt "bord" (en tunna) är i exakt höjd för min skänkel. Så jag kommer hela tiden i ett läge där jag knuffar till tunnan, gärna välter kannan och sen som fastnar jag uppe på bordet med foten. Lyckas inte riktigt stanna med precisionen en dm längre åt sidan... Definitivt ett hinder jag tycker är rätt tråkigt och tar fram för sällan🙈.

Jag brukar också putta ner tunn-bordet med foten, speciellt i fattningen... Så jag brukar fuska och ta ett halvt steg i skritt först 😅

Jag får se om jag lyckas få till denna månaden, får bli på lördag (nästa v) i så fall. Har knappt gått att rida här hemma och har inte orkat köra till ridhuset heller 😬

Jag håller med om bordet. Var lite otrolig igår om jag ens skulle nå ner till kannan 😂
IMG_0791.webp

Filmat ikväll och Zacke var ett helt godståg att rida🙈. Han är fenomenal på att bara korta ihop halsen och sen åker det iväg... Så vansinnigt svårridet för jag vill ju ha ut halsen på honom. Det blir lättare när jag rider på en hand helt på stången. Bytena är dock mycket bättre och både säkrare och oftast rena. Bäst ikväll var ändå den korta vägen mellan sidförande över bom, sex galoppsprång, bord och kanna. Så otroligt nöjd med att han inte drog där och att vi fick till halten. Vi kan liksom😁!
20260130_171448_1.webp

Fick min % för januari och mitt tåg och jag fick 67.9%. Är ju synd att jag inte klarar att få ut halsen för då hade vi nog tangerat 70.

Är så pepp på tävling att jag håller på att göra ett en prop för 1/3😁! Vi hade tävlingsmöte igår och klubbryttarna är pepp!

Fick min % för januari och mitt tåg och jag fick 67.9%. Är ju synd att jag inte klarar att få ut halsen för då hade vi nog tangerat 70.

Är så pepp på tävling att jag håller på att göra ett en prop för 1/3😁! Vi hade tävlingsmöte igår och klubbryttarna är pepp!
Vissa får ju vänta längre på sina %, men jag är inte bitter :p

Ska bli så kul att tävla hos er!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka