Tror ni det går att använda denna pallen som skritt-bro eller behöver man förstärka mer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är svårt att se tjockleken på plankorna men som det ser ut på bilden hade jag nog förstärkt ytterligare.Tror ni det går att använda denna pallen som skritt-bro eller behöver man förstärka mer?
Visa bifogad fil 185990
Jag var iväg och tävlade igår. P kändes superfin, men det tog stopp på fjärde hindret, banken. Vi har aldrig ridit bank innan, men jag trodde nog ändå att vi skulle ta oss över den lite försiktigt. Så klart är det klantigt att inte ha provat innan, men det är samtidigt rätt ovanligt med bank på tävling. Jag har tävlat på det stället innan och visste inte att de hade en bank - de tävlingar jag har ridit har varit på grusbanan, nu var det gräsbanan som gällde. När banskissen kom ut var det liksom lite försent för mig att ta mig någonstans och testa, så jag chansade. Vi fick 7 - 8 - 7 på de tre första hindren, och vi fick rida klart banan och resten av hindren kändes lika fina, så rätt irriterande med en uteslutning. I speeden red jag fram till banken, hoppade upp, men när han inte heller då ville hoppa ner utgick jag. Det är bättre att träna i lugn och ro. Jag behöver även träna lite mer på att rida hinder med lans. Han gör precis vad jag ber om, men han är mycket mer spänd när jag håller lansen så det måste vi träna på och normalisera.
Nästa helg rider jag två klasser i Malmö, där har de i alla fall ingen bank!
Ja precis så tänker jag och "förr" när jag hoppade mer terräng gjorde jag alltid så först, så planen är att först göra så, sen prova med draghjälp uppsuttet. Det kommer lösa sig!Pärlan är inte heller förtjust i att hoppa ner, även efter 3 år som fälttävlanshäst står hon helst och funderar lite först. Jag gillar att börja lära dem göra det utan ryttare först för man vet aldrig hur stort de hoppar när de väl bestämmer sig för att kasta sig ut, och både för sin egen och hästens rygg kan de få göra det fritt tills det går avslappnat.
Ja precis så tänker jag och "förr" när jag hoppade mer terräng gjorde jag alltid så först, så planen är att först göra så, sen prova med draghjälp uppsuttet. Det kommer lösa sig!
Banorna i Malmö passar inte oss heller, man behöver stå still alldeles för mycket! Men det ska bli kul att rida där ändå.
Och jag tyckte det var för lite hinder med bytenStå stilla är nog det enda vi kan plocka poäng på, tänkte mest att det var mycket byten. Och ryggnings/sidvärts beror lite på hur mycket domaren drar ner på formen.
https://www.facebook.com/share/v/188gzoAzdm/
Jag visar en del som var bra från dagens tävlingDet var rätt mycket upp och ner... Fållan (filmen) fick jag 8,5 på, parallellslalom 8 och tunnorna 7,5. Däremot blev det ett missförstånd i klockan och P vände inte i vinkeln utan hoppade rakt ut. Dessutom styrde jag in i tunnan med lansen vilket blev kaos för hela lanslinjen, jättedyrt med tre betyg på en bana med bara 11 hinder. Dressyren var helt ok, förutom att vi inte stod still i halterna, vi fick tredje bästa resultat av 10 starter. Totalt blev vi femma.
Men @Gabby_Ossi gjorde en riktigt bra tävling! Grattis!
Min man sa att han tyckte ryttaren på isabellen red så trevligt!Tekniken försökte jag plocka upp formen och visa lite mer samling eftersom det var det som saknades lite i fredags (hade inga poäng över 7 då), fick någon mer miss då jag försökte galoppera in i vinkeln och fick omslag på våg in i fållan andra gången. Men även 9 på hindret, 8 på både hämta och lämna lans och 8 på två tunnor (strategiskt placerat byte så att bakbenen döljs av tunnorna från domarens vinkel).
Fick 6,5 på ringen med kommentar "tänk överstrykning", där fattar jag inte riktigt vad han menar, vill han att jag ska lätta av i tygelhanden? Blev som sagt 69% och vi blev 2a i tekniken!
I speeden fanns det ganska många innanför/utanför alternativ så vi tog mest korta vägar och inte så mycket gas, såg en som gick alla långa vägar och hon var ändå 17 sekunder snabbare än oss men tror nog att det hade tagit ännu längre tid för oss med den taktiken. Den som var allra snabbast var 30 sekunder före, såg inte den ritten men gissar att hon hade både gas och kora vägar. Hade 4e tid och blev 3a totalt!
Fredrik och att ta ring har jag inte heller förstått vad han är ute efter. Han brukar kommentera avsaknad av utfall på mig och att jag ska öka tempot.. Andra domare har jag fått 8or för på samma sätt att ta ringenTekniken försökte jag plocka upp formen och visa lite mer samling eftersom det var det som saknades lite i fredags (hade inga poäng över 7 då), fick någon mer miss då jag försökte galoppera in i vinkeln och fick omslag på våg in i fållan andra gången. Men även 9 på hindret, 8 på både hämta och lämna lans och 8 på två tunnor (strategiskt placerat byte så att bakbenen döljs av tunnorna från domarens vinkel).
Fick 6,5 på ringen med kommentar "tänk överstrykning", där fattar jag inte riktigt vad han menar, vill han att jag ska lätta av i tygelhanden? Blev som sagt 69% och vi blev 2a i tekniken!
I speeden fanns det ganska många innanför/utanför alternativ så vi tog mest korta vägar och inte så mycket gas, såg en som gick alla långa vägar och hon var ändå 17 sekunder snabbare än oss men tror nog att det hade tagit ännu längre tid för oss med den taktiken. Den som var allra snabbast var 30 sekunder före, såg inte den ritten men gissar att hon hade både gas och kora vägar. Hade 4e tid och blev 3a totalt!
Fredrik och att ta ring har jag inte heller förstått vad han är ute efter. Han brukar kommentera avsaknad av utfall på mig och att jag ska öka tempot.. Andra domare har jag fått 8or för på samma sätt att ta ringen.
Grattis till placeringen!! Tänker du åka upp till Karlstad och rida RM?