WE-tråden

Jag hade gärna men har ingen möjlighet att åka på träning.
Det har inte jag heller för jag är förskräckligt fattig för stunden. Men det roliga med WE är atten kan pyssla på så mycket själv😃. Jätteenkelt att göra en repgrind mellan två stöd, lägga ut en bom att tvära över, tunnor/sockerbitar/vadsomhelst att rida två/tre tunnor runt, korridor med bommar, serpentiner osv. Tycker det är toppen hur enkelt det är just att göra övningar själv!
 
Är jag verkligen den enda som tuffar runt i WE? Har svårt att hitta nåt aktivt forum där fler delar med sig av filmer och deras träning. Är med i WE love WE på fejan men det är också ganska stilla.

Dio och jag har tränat med lans idag! Gick riktigt bra och jag är en envis tant som prompt vill lära mig i galopp😅. Visa bifogad fil 113536
Nej då, jag kör. Men jag har varit lite oinspirerad på sistone. Plus att vi har ett så litet ridhus; man vill gärna veta att det inte kommer någon annan som också vill få plats just när man burit fram hinder.
Och egentligen väntar jag mest på våren även för att jag vill komma vidare med lastträning och kunna åka ut och träna på andra ställen än hemma.
 
Det har inte jag heller för jag är förskräckligt fattig för stunden. Men det roliga med WE är atten kan pyssla på så mycket själv😃. Jätteenkelt att göra en repgrind mellan två stöd, lägga ut en bom att tvära över, tunnor/sockerbitar/vadsomhelst att rida två/tre tunnor runt, korridor med bommar, serpentiner osv. Tycker det är toppen hur enkelt det är just att göra övningar själv!

Det håller jag med om. Men jag har knappt tillgång till en fungerande och definitivt inget ridhus. Och medryttarhästen vill inte åka transport och jag vill inte köra transport. Men jo, jag hade kunnat träna repgrinden lite till.
 
Är jag verkligen den enda som tuffar runt i WE? Har svårt att hitta nåt aktivt forum där fler delar med sig av filmer och deras träning. Är med i WE love WE på fejan men det är också ganska stilla.

Dio och jag har tränat med lans idag! Gick riktigt bra och jag är en envis tant som prompt vill lära mig i galopp😅. Visa bifogad fil 113536
Jag har en liten WE-paus då jag fått fokusera på annat ett tag. Men efter tävlingen i helgen (inte WE) tänkte jag börja lägga in lite WE-pass. Tänkte förhoppningsvis komma iväg på en WE-träning eller två under våren med.
 
Åh fy! Vad har ni haft för smitta?
Jag tänkte börja lite smått själv med tex tvära över bom vilket min gamla hopphäst har tyckt varit lite knasigt, vi har tävlat det utan problem men det är ju ca 1,5år sedan han (eller jag) arbetar kring några WEhinder.

Vi har haft långdragen zooepidemicus med den ena efter andre som insjuknade… Inte våra 😅
 
Jag är tämligen aktiv :-) Mitt största fokus just nu är att kunna stå still i stillahindren. Jag jobbar även med att rida med lite mindre tryck i galoppen för att få allt lite stabilare.
 
Vi var i väg på Pay & WE i helgen. Tjuren och läktaren var spännande så häst var lite mer disträ än hemma, stallkompisen fick hålla sig i ridhuset som mentalt stöd och ryttaren glömmer bort att rida emellanåt men annars gick det bra. Jag blir alltid mest glad över att han ställer upp och gör det han ska trots allt runtom och är enkel att ha med sig :D Det jag tar med mig är att antingen trava med lansen även om han är nervös eller göra tydligare övergångar för att skritta. Mest nöjd med volterna i speeden.
 
Jag hsr byggt en liten träningsbro! Det är två pallar som sitter ihop så den är smal och inte så lång, 80x240. Är löjligt nöjd med den😅. Väldigt tung och stadig med rejäl noppig gummimatta på så ingen risk att den blir hal. Nu i dagarna två ska jag ha lite WE-träningar, är mest prova på för nya ryttare. Har anmält till min allra första tävling och det blir en LA i Söderhamn 😃
20230407_202729.jpg
 
Jag hsr byggt en liten träningsbro! Det är två pallar som sitter ihop så den är smal och inte så lång, 80x240. Är löjligt nöjd med den😅. Väldigt tung och stadig med rejäl noppig gummimatta på så ingen risk att den blir hal. Nu i dagarna två ska jag ha lite WE-träningar, är mest prova på för nya ryttare. Har anmält till min allra första tävling och det blir en LA i Söderhamn 😃Visa bifogad fil 116351

Den ser sjukt proffsig ut! Vill du dela mer detaljer på hur du byggt den? Jag ska bara göra en pall men vet inte vad jag ska ha ovanpå så den inte blir hal (kommer stå ute och bli blöt). Varifrån är gummimattan?
 
Den ser sjukt proffsig ut! Vill du dela mer detaljer på hur du byggt den? Jag ska bara göra en pall men vet inte vad jag ska ha ovanpå så den inte blir hal (kommer stå ute och bli blöt). Varifrån är gummimattan?
Den är jätteenkelt byggd! Har lagt långa limträskivor över som hade perfekta mått (40×235), från Byggmax och kostar 469:-/st. Fäst med massor av 50mm spik men rekommenderar egentligen skruv (lite kluven här eftersom skruv sitter bättre men OM en skruv lossnar vill en inte ha den i hoven på en häst, då är spik "bättre"). Gummimattan kommer från Biltema, den är 100x150 så har klippt till den och det är en skarv på den. Har två stycken och de kostar 299:-/st. Super ovansida som är gumminoppor så ingen risk att den blir hal. Är dösugen på att ge mig på att bygga den stora bron nu😁
 
Den är jätteenkelt byggd! Har lagt långa limträskivor över som hade perfekta mått (40×235), från Byggmax och kostar 469:-/st. Fäst med massor av 50mm spik men rekommenderar egentligen skruv (lite kluven här eftersom skruv sitter bättre men OM en skruv lossnar vill en inte ha den i hoven på en häst, då är spik "bättre"). Gummimattan kommer från Biltema, den är 100x150 så har klippt till den och det är en skarv på den. Har två stycken och de kostar 299:-/st. Super ovansida som är gumminoppor så ingen risk att den blir hal. Är dösugen på att ge mig på att bygga den stora bron nu😁

Oh, låter ju som att den gummimattan är perfekt till min 80x120! Jag har redan köpt en plywoodskiva i rätt storlek men ville inte börja montera ihop förrän jag hade hela planen klar. Tänkte ta skruv till min pga bara tänkt att klivas upp på i skritt och min häst är väldigt stillsam. Tack 😍
 
Idag har jag pysslat till ringar med magnet och satt en magnet på en tunna som får vara "tjur". Tränade lite sen med lansen och min pricksäkerhet blir iallafall allt bättre😅.

Lite besviken för att vår tänkta debuttävling blev inställd. Så första tävlingen blir här hemma 6/6. Innan dessa vi nog hinna med PnWE hemma 18/5 också.
 
Är dösugen på att ge mig på att bygga den stora bron nu😁
Tips att verkligen tänka efter hur jäkla tung bron max kan vara per sektion och hur man flyttar den.

Vi byggde en jättebred bro i tävlingsmått med rejäla plank i 4 sektioner, visar sig att den är så förbaskat tung att den inte går att bära fram med mindre än 4 pers som bär… vilket vi sällan är vid framplock. :banghead:O_o
 
Tips att verkligen tänka efter hur jäkla tung bron max kan vara per sektion och hur man flyttar den.

Vi byggde en jättebred bro i tävlingsmått med rejäla plank i 4 sektioner, visar sig att den är så förbaskat tung att den inte går att bära fram med mindre än 4 pers som bär… vilket vi sällan är vid framplock. :banghead:O_o
Vår bro kommer ståframme hela sommarhalvåret och vi bygger så den kommer flyttas med traktor och pallgafflar. Just för att den ska kunna vara riktigt tung och stadig. Bara den lilla jag byggt är vansinnigt tung!
 
Hej, vet ni om det finns någon nybörjar tränining fram mot sommaren?
Börjat rida igen och känner för en ny disiplin ^_^.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
709
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 633
Senast: Hedinn
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp