WE-tråden

Fiorano

Trådstartare
Jag hade gärna men har ingen möjlighet att åka på träning.
Det har inte jag heller för jag är förskräckligt fattig för stunden. Men det roliga med WE är atten kan pyssla på så mycket själv😃. Jätteenkelt att göra en repgrind mellan två stöd, lägga ut en bom att tvära över, tunnor/sockerbitar/vadsomhelst att rida två/tre tunnor runt, korridor med bommar, serpentiner osv. Tycker det är toppen hur enkelt det är just att göra övningar själv!

Är jag verkligen den enda som tuffar runt i WE? Har svårt att hitta nåt aktivt forum där fler delar med sig av filmer och deras träning. Är med i WE love WE på fejan men det är också ganska stilla.

Dio och jag har tränat med lans idag! Gick riktigt bra och jag är en envis tant som prompt vill lära mig i galopp😅. Visa bifogad fil 113536
Nej då, jag kör. Men jag har varit lite oinspirerad på sistone. Plus att vi har ett så litet ridhus; man vill gärna veta att det inte kommer någon annan som också vill få plats just när man burit fram hinder.
Och egentligen väntar jag mest på våren även för att jag vill komma vidare med lastträning och kunna åka ut och träna på andra ställen än hemma.

Det har inte jag heller för jag är förskräckligt fattig för stunden. Men det roliga med WE är atten kan pyssla på så mycket själv😃. Jätteenkelt att göra en repgrind mellan två stöd, lägga ut en bom att tvära över, tunnor/sockerbitar/vadsomhelst att rida två/tre tunnor runt, korridor med bommar, serpentiner osv. Tycker det är toppen hur enkelt det är just att göra övningar själv!

Det håller jag med om. Men jag har knappt tillgång till en fungerande och definitivt inget ridhus. Och medryttarhästen vill inte åka transport och jag vill inte köra transport. Men jo, jag hade kunnat träna repgrinden lite till.

Är jag verkligen den enda som tuffar runt i WE? Har svårt att hitta nåt aktivt forum där fler delar med sig av filmer och deras träning. Är med i WE love WE på fejan men det är också ganska stilla.

Dio och jag har tränat med lans idag! Gick riktigt bra och jag är en envis tant som prompt vill lära mig i galopp😅. Visa bifogad fil 113536
Jag har en liten WE-paus då jag fått fokusera på annat ett tag. Men efter tävlingen i helgen (inte WE) tänkte jag börja lägga in lite WE-pass. Tänkte förhoppningsvis komma iväg på en WE-träning eller två under våren med.

Åh fy! Vad har ni haft för smitta?
Jag tänkte börja lite smått själv med tex tvära över bom vilket min gamla hopphäst har tyckt varit lite knasigt, vi har tävlat det utan problem men det är ju ca 1,5år sedan han (eller jag) arbetar kring några WEhinder.

Vi har haft långdragen zooepidemicus med den ena efter andre som insjuknade… Inte våra 😅

Jag är tämligen aktiv :-) Mitt största fokus just nu är att kunna stå still i stillahindren. Jag jobbar även med att rida med lite mindre tryck i galoppen för att få allt lite stabilare.

Liknande trådar

Träning Jag har köpt en unghäst! :D Jag tillhörde tråden med hästar födda 2007 och tyckte att det var så roligt att följa jämngamla hästar så...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Soffan74
·
Dressyr Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr. Visst är det ok att ha mörka ridbyxor? Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en...
Svar
11
· Visningar
1 031
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
190
Utrustning Någon som har erfarenhet av att använda barfotaboots och kanske har provat lite olika märken? Vilka är bäst/smidigast/mest prisvärda...
2
Svar
31
· Visningar
1 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Rocka sockorna