Katt och Dio tävlade hemma idag. Började med Katt och hennes första 3-moments LB..Dressyren började med blandade småhopp för det gick hästar i backen. Detta är ändå så milt mot hur hon har varit! Till slut landade hon och hela galoppen var månne lite spänd i aktionen men fullt ridbar. 63%
I tekniken ÖSregnade det. Hon skötte sig väldigt fint förutom att stå stilla alltid.. 70% och en 9a på enkelslalom. Otroligt glad att vi är uppe på runt 70%! Speeden kändes som en röra av blöta handskar, blöta tyglar och blöt in på kroppen.
Till Dios tur hade det tokregnat ett par timmar. Dressyrbanan var det vattenpölar (sjöar) hela långsidan en gör mest på. Det var under Dios värdighet och han stod mest emot. Tråkigt att jag inte alls kom till ridning i bytena som jag gjorde på framridningen. 60%
Tekniken blandade högt och lågt med 2-8. Parallen blev för tung i kladdet och bytet i 2 tunnor var jämfota. 8or på hela lanslinjen, klockan och enkelslalom

. 61%. Speeden vann vi men vi var verkligen inte snabba. Visste att vi ändå inte hade en chans att vinna så tuffade runt rätt lagom.
Dio blev 2a i DM (två starter

) och Katt 3a i KM

. Men alltså mina elever!! De är så duktiga och en vann LA på 73% i tekniken, en red på 75% i MsvB-tekniken och en annan satte sitt SM-kval i dressyren på 65% (hon var redan klar i tekniken). Är sååå himla stolt över dom

!!
Visa bifogad fil 190205