WE-tråden

Bukefalos 30 år!

Katt trasslade till sig lite i transporten förra helgen. Inget alarmerande och hon känns jättefin att rida. Men kände ändå att jag inte vill ta med henne på en 3moments på söndag. Så Zacke ska få göra sin första start sen SM. Säger hela tiden att han ska pensioneras men så rider jag på och han känns bara bättre och bättre! Red igenom typish banan till söndag och har inte ridit hinder alls sen SM. Men det känns så enkelt och behagligt med dundergubben. Så vi startar en MsvB❤️.

Dio har haft ont i framfötterna sen senaste tävlingen. Han drog en sko då och när han skoddes sen kunde han inte gå. Efter bte av skor är han ok och pigg igen. Men himmel vad känslig han är😅.

Tur jag har ett gäng hästar så jag kan välja runt vem som får tävla😁.

Jag har anmält mig till en WE-tävling, tvåmoments teknik och speed. Jag vet inte om jag vet vad jag gett mig in på... O_o Nu fick jag dessutom för mig att jag skulle rida två klasser, är det en bra idé första gången man provar? Jag är ju van att tävla, men har aldrig tävlat WE.

Och hur går det till? Hur tidigt får man gå banan? Går alla banan samtidigt eller gör man det mellan varje klass? Jag kanske borde ha åkt och tittat på en WE-tävling innan jag fick för mig att jag skulle vara med själv. :bag:

Tips och tricks mottages tacksamt! :nailbiting:

Mvh,
Lady_S

Jag har anmält mig till en WE-tävling, tvåmoments teknik och speed. Jag vet inte om jag vet vad jag gett mig in på... O_o Nu fick jag dessutom för mig att jag skulle rida två klasser, är det en bra idé första gången man provar? Jag är ju van att tävla, men har aldrig tävlat WE.

Och hur går det till? Hur tidigt får man gå banan? Går alla banan samtidigt eller gör man det mellan varje klass? Jag kanske borde ha åkt och tittat på en WE-tävling innan jag fick för mig att jag skulle vara med själv. :bag:

Tips och tricks mottages tacksamt! :nailbiting:

Mvh,
Lady_S

Jag gjorde som du, anmälde mig utan att ha en aning om vad jag gett mig in på. Och när vi kom fram så fick vi börja med att bygga banan. :rofl:

Jag gissar att du anmält dig till vår tävling, jag är där till fots och är banchef så ställ alla frågor du vill så ska jag försöka svara.

Man kan gå banan tidigare på dagen, då står nog inte siffrorna på rätt ställe, men du är ju van att gå banor så det borde inte vara något problem.

Det brukar framgå av meddelande till ryttare när det är bangång. Om du vill och kan så kan du komma och bygga med oss på lördagen ;)

/Johanna

Jag gjorde som du, anmälde mig utan att ha en aning om vad jag gett mig in på. Och när vi kom fram så fick vi börja med att bygga banan. :rofl:

Jag gissar att du anmält dig till vår tävling, jag är där till fots och är banchef så ställ alla frågor du vill så ska jag försöka svara.

Man kan gå banan tidigare på dagen, då står nog inte siffrorna på rätt ställe, men du är ju van att gå banor så det borde inte vara något problem.

Det brukar framgå av meddelande till ryttare när det är bangång. Om du vill och kan så kan du komma och bygga med oss på lördagen ;)

/Johanna
Skönt att höra att jag inte är själv! :D

Ja, det är er tävling. Jag kommer gärna och bygger, då kan jag vara förvirrad i lugn och ro dagen innan och kanske kan koncentrera mig på ridningen på tävlingsdagen. :idea: Och med "koncentrera mig på ridningen" menar jag att försöka vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. :cool:

Mvh,
Lady_S

Har ridit hinder med Katt ikväll och hon är redan inne i vinterträningen. Så nu rider vi hinder i galopp och hon är så himla häftig🤩. Så mycket tryck och hon vill verkligen göra rätt. Älskar känslan hon ger och när hon blivit riktigt stark kommer hon vara outstanding!

Jag skulle ha tävlat nästa helg men var bara 8 anmälda på hela dagen så den blev inställd. Verkar som att alla här nere är mätta på tävlande nu 😅. Sen ligger två tävlingar samma helg veckan därpå men då ska vi träna för Astrid.

Zacke var fantastisk idag och vi vann MsvB😍! Men formen var bedrövlig🫣. Måste hitta ett bett som jag får stopp på honom men som han inte bara viker in nosen. Det är så mycket lättare på en hand🙄.
file_00000000a2648246b5667fbf93be23ca.webp

Hej, behöver fråga er som vet. Har gått o anmält mig till en tävling nu på söndag, en LC tremoment. Har tränat hyfsat regelbundet 1 1/2 år så tänkte att jag måste testa en gång iaf 🙈
Har lusläst TR angående speeden och hittar inte om det spelar roll vilken galopp man håller i enkelslalom, eller om det gör ngt om pålle byter (han har lite för lätt för det)?
Inte ens säkert att det blir ngn galopp, men om vi får feeling kanske 😅

Hej, behöver fråga er som vet. Har gått o anmält mig till en tävling nu på söndag, en LC tremoment. Har tränat hyfsat regelbundet 1 1/2 år så tänkte att jag måste testa en gång iaf 🙈
Har lusläst TR angående speeden och hittar inte om det spelar roll vilken galopp man håller i enkelslalom, eller om det gör ngt om pålle byter (han har lite för lätt för det)?
I speed är det bara att tuta och köra 😁✌️

I speeden är det valfri gångart hela vägen😃. Du behöver inte markera halter och övergångar som i tekniken heller.

Tusen tack för svar 🙏🏼 det var det jag trodde, men ville kolla m er som kan. Vi får väl se, målsättningen är att ta oss igenom alla moment 😊

Igår blev det WE lektion. Vi körde momenten flytta mugg, ett litet hinder, bron, tre tunnor, klocka, sidepass och lans med tjur där man fick rida runt hela ridhuset med lansen. Vi alla tog inspiration från VM och höll lansen på axeln runt. Det kändes och såg riktigt snyggt ut för alla ekipage! 🤩

Halle kändes fräsch, pigg och hade en otroligt fin bjudning hela lektionen. Vi fick lotsa ett ekipage över ett hinder för den hästen vågade inte annars så det var roligt det med. 🙌☺️

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka