Hoppelhase

Trådstartare
Känner för att skaffa mig en egen liten del av nätet, less pa reklam och skit. Alltsa, domännamn och webhotell har jag väl listat ut att man behöver, fragan är ju vart! :confused:

Kom pa idéen när jag sag reklam för b-one.net och tyckte de verkade billiga, vilket är högsta prioritering. Sedan gjorde jag dock en sökning pa webforum.nu och det verkade som att en himla massa folk haft problem med b-one.net. Nagon här som har bättre erfarenheter (sag i gamla tradar att nagra använder dem).

Har nagon annan har nat tips? Jag har inte sa himla höga krav egentligen, kommer knappast bli nagot annat än en privat liten luddsida med massa bilder. Sa billigt är första kravet, och sa maste man kunna betala med kort, annars vet jag egentligen inte vad som är viktigt?

Och en sak till, spelar det nagon roll vilken dator man använder (sitter pa en mac)? Är nog ännu mindre insatt än vad jag trodde... :p

Kanske blir en fin hoppelhase.com, den är ledig.

Det klart att man far vad man betalar för... :smirk:
Det jag reagerade pa var att folk hade fatt fakturor pga att hade för mycket trafik, trots att det i avtalet star fri trafik. Och de exempel jag läste om kommunikationen med supporten var rätt avskräckande...

Men, i slutändan är det ända snalheten som bestämmer. :D

Här har jag min hemsida http://www.spray.se/webbverkstad/ och jag är nöjd. Ett "silverpaket" räcker långt, och det kostar "bara" 31:-/mån exkl. moms. Dessutom har de nu "rea" på .com adresser!
Den enda nackdelen, tycker jag, är att man MÅSTE betala med kort. Men det var ju ett av dina krav! :)

Jag har min här:
http://www.superuser.net
Supporten är kanske inte världsbäst annars är den absolut prisvärd för större problem har jag inte haft med dom :)
Man får massor för sina pengar tycker jag och uppetiderna har varit alldeles utmärkt.

Vad är mycket vad gäller kostnad för år?
är 1200kr för mycket? är 400kr för mycket om man räknar in moms och domän kostnaden.
Skall man betala för det man i framtiden vill ha möjlighet för eller skall man betala extra för sådana funktioner?

Jag vet inte vad som är mycket egentligen, det beror förstas pa vad man vill ha och vilken kvalitet man förväntar sig. Men mer än 500kr per ar är jag nog inte beredd att betala.

Domänen kostar från 200kr inkl moms/år och uppåt. Det spelar ingen roll vem du har den hos. Det är den avgift som NIC-SE skall ha.

Det betyder att du skall ha ett webbhotell som tar 25kr inkl moms/månad för utrymmet. Det finns inte många att välja på och självklart tappar man service, backup osv.

här finns lite tips på webbhotell: phpportalen

Beror på vad dollarkursen ligger på men den billigaste betalade jag 377 skr första gånge och andra var det 358 skr :)
Då ingår domännamn och en himla massa lull, lull.

beror ju på om den subventioneras vid beställning eller ej. Men just nu är i grunden en se domän billigare. Men om man enbart bokar en com adress är riktpriset det samma, alltså 200kr för se, com, net, org.

Pa flera ställen kostar domänerna 8-9 dollar per ar, pa andra betalar webhotellet domänen.
Just nu tycker jag att superuser.net verkar bäst, men jag försöker hitta lite fler omdömen om det.

Ja det motsvarar ju ca 160kr men med dagens dollarkurs blir det ju annorlunda.

Men ni missar en viktig sak: .com kostar ca $35 per år. för att få ner priset runt $15 är det en registrering på 10år. Vad händer om det strular hos dem du registrerar hos? Tyvärr vi "äger" adressen du får byta.

Vem vill bli debiterad för ytterligare 9 år?

Jag äger adressen och flyttar den till webbhotell jag väljer själv och var ser du att jag betalar det priset och måste ha den i 10 år :confused:
Jag betalar bara ett år i taget och kan säga upp den när jag vill :)
Varför skall jag byta vem som skall hålla mitt domännamn när dom lovar att vara billigast :angel:
Det är endast namnet man reggar här :cool:
Skilj på domän och domännamn :)

Det är domännamnet jag pratar om. Inte webbhotel.
Har du kollat upp från dem du registrerat hos? Står du som officiell kontakt, support kontakt samt teknisk kontakt?

Det är ju inget roligt att bli av med en adress som www.finahingstar.com och att de begär att du betalar $1 500 till $5 000 för att få tillbaka den.
Jag har råkat ut för det tidigare och jag gick på den niten med "billig" registering.

Om man köper hos dotregistrar så skrivs allt på en själv :)
Dom är bara domänhållare och inget annat.
Det är när man köper paket som det kan bli besvärligt men jag har inte haft problem med att flytta domännamn själv från andra webhotell faktiskt :cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 256
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 096
Senast: Corminta
·
Hemmet Traden foranledes fran "deklarations" traden i Senior. Det har liksom dykt upp en mass extra grejer for oss att fylla i efter huskop. Ar...
Svar
2
· Visningar
1 035
Skola & Jobb Hej! Jag behover lite rad angaende min jobbsituation: Jag har idag ett hyfsat bra jobb inom en branch som jag vill ha en framtid...
Svar
10
· Visningar
1 941
Senast: cucoomber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka