Welsh cob i stora lass!

@Stereo
44974694_10156095659804426_7940679581457973248_n[1].jpg

Senaste bilden på tjockismyran som nu gått ungefär halva tiden av dräktigheten. Rids lite lätt någon gång ibland i väntan på bebisen som väntas i april. Installad sedan ungefär en vecka och precis inplockad ifrån sommarhagen till vinterhagen.
 
Jag har bara en partbred :D

Men vi rider på, tagit det lugnt i vinter.
Har endel problem med galoppen men den blir bättre hela tiden, tränat idag och det har verkligen gått framåt. (Andra 50%är travare..say no more..)

Vidare iår ska det väl bli lite hoppning och terräng förutom dressyr. Vi är på grundskolenivå,
tävlar inte den här. Men funkar det kanske pay and nånting blir aktuellt. :p
2E652688-49BE-437E-B499-E9A4ADCFCB01.jpeg
 
Jag har bara en partbred :D

Men vi rider på, tagit det lugnt i vinter.
Har endel problem med galoppen men den blir bättre hela tiden, tränat idag och det har verkligen gått framåt. (Andra 50%är travare..say no more..)

Vidare iår ska det väl bli lite hoppning och terräng förutom dressyr. Vi är på grundskolenivå,
tävlar inte den här. Men funkar det kanske pay and nånting blir aktuellt. :p
Visa bifogad fil 27142
Du borde posta en film på din fining, hon har ju en helt fantastisk galopp med tanke på den korsningen. :D:love: Förstår dock att det finns en del att jobba på ändå.
 
Du borde posta en film på din fining, hon har ju en helt fantastisk galopp med tanke på den korsningen. :D:love: Förstår dock att det finns en del att jobba på ändå.
:o:love: Tack snälla du!

Det finns att slipa på, dels har hon svårt för själva gångarten men hon blir även gärna lång och isär. Det är svårt, men har blivit så himla mycket bättre!

Har nog aldrig postat nån film på Buke :laugh: jag får suga på den lite :D
 
Åååå vad roligt att få liv i denna tråden😍följt den lite i smyg.
Jag har två cobbar❤️. Eleni miss Dior som nu fyllt två år och Nebo Welsh Rose som blir 11 år.
Är så härligt nu när det börjar bli vår och ljusa kvällar så man hinner hitta på nått med pållarna. Vårens uppdrag är att tömköra Dior och befästa lite mer att vara handhäst. Rosie ska få lite mer rutin som ridhäst och vara trygg med skogspromenad på tu man hand😉. Rosies uppgift har varit att vara avelssto i många år men nu ska hon få skogsmulla med mig❤️. Fantastiskt duktig är hon, trots lite rutin har jag kunnat ha med Dior som handhäst ett par gånger😃. Är så glad i mina flickor❤️...
 

Bifogade filer

  • AE14650E-1E75-4DAC-863E-4401B13E5616.jpeg
    AE14650E-1E75-4DAC-863E-4401B13E5616.jpeg
    488,2 KB · Visningar: 169
IMG_0710.JPG

Myran är under igångsättning nu efter fölning. Hon är ju reggad som sec C egentligen så kanske inte tillhör gruppen till 100 %, men hon har växt över måttet så rent krasst är hon en sec D nu. Hon är så duktig, 4 år och det var bara att sadla och sitta upp och rida efter ett långt sommarlov.
 
Jag har en bekant som har sin godkända och extremt trevliga sek D hingst installad hos mig och är ju minst sagt sugen på att försöka låna ett sto att betäcka nästa säsong. Har själv bara halvblod just nu men har länge varit sugen på att skaffa en nordsvensk som körhäst. Men har tidigare haft welshponnys så en cob kanske inte är ett dumt alternativ om jag hittar ett passande sto 🤔.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 621
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 034
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 149
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 658
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp