Tycker du inte om böckerna?![]()
Inte jag heller. Jag började läsa dem och den första var väl ok men sen blev såå tråkigt! Jag fick aldrig nån upfattning om vad de egentligen handlade om.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker du inte om böckerna?![]()
Ja smaken är som bakenInte jag heller. Jag började läsa dem och den första var väl ok men sen blev såå tråkigt! Jag fick aldrig nån upfattning om vad de egentligen handlade om.
Jag tänkte samma! Jag har börjat läsa om nu och kommer högst troligen störa mig på ändringar (kanske, om de inte gör saker jäkligt snyggt) men jag blev så taggad att jag ville ge mig in i den där världen NU och inte vänta på novemberFunderar vidare, om jag ska titta på serien är det bättre att ha läst böckerna igen eller skulle jag störa mig för mycket på att det är "fel" vilket det alltid blir iaf lite grann när böcker ska bli tv.
Eller är det bättre att ha glömt lagom mycket och kanske tycka att serien är bra på sitt sätt om den nu är det.
Eller bara läsa om alla böckerna och strunta i serien....
Jag brukar störa mig rätt lagom mycket, tillräckligt för att tycka filmatiseringen sugerFunderar vidare, om jag ska titta på serien är det bättre att ha läst böckerna igen eller skulle jag störa mig för mycket på att det är "fel" vilket det alltid blir iaf lite grann när böcker ska bli tv.
Eller är det bättre att ha glömt lagom mycket och kanske tycka att serien är bra på sitt sätt om den nu är det.
Eller bara läsa om alla böckerna och strunta i serien....
Positivt överraskad av andra och tredje avsnittet! Första var... inte bra.Nu är den här! Vad tycker ni?
Tyckte inte den kändes alls så budget som Shannara. Har iofs inte läst böckerna, men över lag känns denna mer genomtänkt och välgjord. Maken som är kräsen och kan böckerna väl tycker också den är ok.Jag hade faktiskt precis tänkt leta upp tråden för att se vad folk tyckte! Har inte vågat titta sedan någon i "vad såg vi senast"-tråden nämnde att den såg billig ut - tänkte genast på Shannara och blev avskräckt, men kanske är det värt en glutt ändå?
Då ska jag ge den en chans! Prime brukar generellt ha ok produktioner. Jag kan också serien hyfsat väl och det är väl därför jag drar tårna till mig lite - jag vet att de försöker ge den ett annat perspektiv och tack och lov för det, men jag var Mycket skeptisk till castingen av huvudgruppen.Tyckte inte den kändes alls så budget som Shannara. Har iofs inte läst böckerna, men över lag känns denna mer genomtänkt och välgjord. Maken som är kräsen och kan böckerna väl tycker också den är ok.
Då ska jag ge den en chans! Prime brukar generellt ha ok produktioner. Jag kan också serien hyfsat väl och det är väl därför jag drar tårna till mig lite - jag vet att de försöker ge den ett annat perspektiv och tack och lov för det, men jag var Mycket skeptisk till castingen av huvudgruppen.![]()
Jooo, fast det förhindrar ju inte att de lyckas få det att Se billigt ut. Tycker det brukar vara normen med fantasyserier utöver GoT, men jag får återkomma efter att jag kikat.Sony (Pictures Television) har varit med och pungat ut så det finns nog en schyst budget![]()
Ja, fotot känns tradigt!!Här är några korta tankar jag har haft om TV-serien:
- Tycker ändå förändringarna de har gjort känns smarta hittills. Tempot är mycket snabbare och det är mer fokus på action och Aes Sedai, och då hinns det inte med att bygga upp karaktärerna på samma sätt. Tyckte t.ex. ändringarna av Perrins och Nynaeves back stories hjälper till att göra dem mer trovärdiga på kort tid (varför Nynaeve är anti Aes Sedaier t.ex.). Är dock inte helt förtjust i tempoändringen, ska erkännas
- Kameraansvarig är världens mest klyschiga person??? Så trist fotografi som har gjorts tusen gånger tidigare, känns som att titta på LOTR, som är 20 år gammal