Bukefalos 28 år!

panzy

Trådstartare
Bara undrar en sak... är det någon som har det smalaste järnet till sin häst??? Och vad är det för häst då??? Jag tycker att det har konstiga storlekar, men jag vet ju inte så mycket om sadlar. Min travare har det bredaste och det är gränsfall. Har sett en tabell med olika sadlar och deras bomvinklar (heter det så???) och jag hittade nog bara en som var vidare än det vita järnet... Tycker det verkar konstigt att min pålle ska ha så vid bom men jag vet inte...
 
Har faktiskt aldrig sett en häst som skulle behövt det gula (allra smalaste koppjärnet) utan i väldigt enskilda fall hästar som passade bra med gröna koppjärnet.
Vita järnet är inte så vid som man tycker sig behöva i en del fall, skulle uppskatta en ännu vidare storlek till vissa hästar (undrar varför de inte gjort några ännu, antingen så pallar inte sadelns konstruktion för en ännu vidare bom eller så tog helt enkelt deras sprayflaskor slut :D)
 
Det är samma sak med Thorowgoods sadel Griffin High Wither Dressage som finns i bomstorlekarna smal och normal. Har sett en sådan på Hööks med normal bom och jag förstår inte vilken häst som är så tunn över ryggen så att en sådan sadel passar :crazy: Då kan man ju undra hur en sån sadel med smal bom ser ut... :smirk:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 424
Senast: Squie
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 575
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 790
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp