X'Up stigbygeln

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Showjumping
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 95
  • Visningar Visningar 6 038
S

Showjumping

Någon som har den? Gillar ni den isåfall?

Ska nog få såna till min nya sadel nämligen och kul att höra vad ni tycker om dom :)

etrierdos.jpg

Sv: X'Up stigbygeln

ser ut som en actionbarnleksak:smirk: :angel: :rofl: ahhah men är de som en säkerhets stigbygel fast inte med snodd o inte är orange ??
;)

Haha den jag ska ha är blå ;)

Nej man har ett par skor som passar in i stigbygeln och så "klickar" man fast skon i den. Så det är till 99 % omöjligt att tappa den om man inte ramlar av..

Har hört folk säga att om man nu råkar "haka loss" foten under ritt är det totalt omöjligt att få på den utan att stanna och fixa det, jättekul om man är på tävlingsbanan då....

Nej tacka vet jag normala stigbyglar. Jag har aldrig fastnat i någon sort.

Men det är ju väldigt svårt att tappa den..

De har nästan precis kommit till Sverige, och kommer snart ut i en del butiker. Inom ett år kommer den finnas i de flesta butikerna. Men han som tog in dom till sverige vet jag inte vad affären heter...

Stod och pratade med säljaren på Strömsholm... Han överdrev rätt mycket i sin beskrivning om stöveln... Tur att man var påläst och kunde gå emot! ;)

Ja men man sitter ju ändå fast om det nu funkar optimalt... Vem vill sitta fast i stigbygeln? inte jag iaf, jag vill kunna röra mig ordentligt.

Heldre att de sitter fast än att man oroar sig för att den ska åka för långt in eller att man ska tappa den i språnget över stora hinder...

Fast det problemet kan ju inte vara så stort... Jag har då aldrig tappat stigbygeln av språnget eller glidit in i den och det har ju funkat med vanliga stigbyglar i ganska många år nu liksom...
Man kan ju hoppa utan stigbygel också om man nu tappat den.

Mitrolle skrev:
Fast det problemet kan ju inte vara så stort... Jag har då aldrig tappat stigbygeln av språnget eller glidit in i den och det har ju funkat med vanliga stigbyglar i ganska många år nu liksom...
Man kan ju hoppa utan stigbygel också om man nu tappat den.

Men har du hoppat så höga klasser då..?

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Hundträning Idag drog hunden iväg igen. Jag hade besök av personer som han är väldigt förtjust i men det hjälpte inte. Enfaldigt nog trodde jag han... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 860
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka