Oh ja, vi har ju inte alls viktigare saker att kontrolleraHar de kontrollanter som kommer och grÀver i folks komposter?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh ja, vi har ju inte alls viktigare saker att kontrolleraHar de kontrollanter som kommer och grÀver i folks komposter?![]()
NÀHar de kontrollanter som kommer och grÀver i folks komposter?![]()
Det kommer aldrig att hÀnda, dom orkar sÀllan lyfta arslet frÄn stolen pÄ kontoret och att Äka runt och kolla komposter och utedass, glöm det sÄ lÀnge ingen anmÀlan om sanitÀr olÀgenhet kommer in.NÀ
Men de kan kolla om jag verkligen har en (dyr) sluten kompostbehÄllare...
Handlar mer om att vi prioriterar dÀr riskerna finns.Det kommer aldrig att hÀnda, dom orkar sÀllan lyfta arslet frÄn stolen pÄ kontoret och att Äka runt och kolla komposter och utedass, glöm det sÄ lÀnge ingen anmÀlan om sanitÀr olÀgenhet kommer in.
Fast det dÀr tycker jag var onödigt och elakt formulerat. Det Àr mÀnniskor bakom de yrkestitlarna (flera finns dessutom hÀr pÄ Buke) och jag Àr övertygad om att majoriteten, precis som inom alla yrken, gör ett bra jobb. Det finns ingen anledning att skriva att alla (oavsett yrkestitel) Àr lata/inte gör sitt jobb...Det kommer aldrig att hÀnda, dom orkar sÀllan lyfta arslet frÄn stolen pÄ kontoret och att Äka runt och kolla komposter och utedass, glöm det sÄ lÀnge ingen anmÀlan om sanitÀr olÀgenhet kommer in.
Det var inte att racka ner pÄ miljöinspektörerna utan jag menade att sÄ lÀnge ingen anmÀlan kommer in kollar dom inte heller privata komposter eller utedass utan lÀgger krutet dÀr det verkligen behövs.Fast det dÀr tycker jag var onödigt och elakt formulerat. Det Àr mÀnniskor bakom de yrkestitlarna (flera finns dessutom hÀr pÄ Buke) och jag Àr övertygad om att majoriteten, precis som inom alla yrken, gör ett bra jobb. Det finns ingen anledning att skriva att alla (oavsett yrkestitel) Àr lata/inte gör sitt jobb...
Japp och Ofelia sÄ lÀnge det finns kvarJag hade gÀrna haft tillgÄng till Trivs Trafikbilder
Jag gillar ju att jag har 1409 PRO vÀldigt mycket.
MVH Gillar att ha info.
Samma sak nÀr man kontaktar en myndighet, man har större chans att fÄ bra hjÀlp om man Àr trevlig Àn om man tror att man ska brÄka sig till hjÀlp.Var alltid ordentligt trevlig om du vill ha hjÀlp av nÄgon pÄ affÀren. Jag har jobbat i matvarubutik, jag hjÀlper hellre artiga kunder Àn otrevliga...
Samma sak pÄ andra affÀrer, jag Àr alltid ordentligt trevlig och artig och har flera gÄnger lyckats fÄ hjÀlp med "det omöjliga", en gÄng fick dottern byta ut ett par shorts trots att hon inte hade kvitto eller lapparna till plagget kvar- enligt butiksansvarige var det egentligen omöjligt och det var bara för att vi var sÄ trevliga och frÄgade snÀllt som hen gjorde sig besvÀret!![]()
Va?Alla hotell överbokar, alltid (ok, kanske inte smÄ familjeÀgda BnBs). De har ingen plan för vad som hÀnder om alla rÄkar dyka upp, sÄ det fÄr receptionisten försöka fixa sista minuten. Om du tror att du kommer komma sent, ring alltid! För dÄ kan de Ätminstone allokera ett rum till dig innan överbokningarna trillar in.![]()
DÄ kanske ska lÀsa igenom det du skrivit innan du postar. Framförallt funders pÄ om nÄn blir ledsen eller upprördDet var inte att racka ner pÄ miljöinspektörerna utan jag menade att sÄ lÀnge ingen anmÀlan kommer in kollar dom inte heller privata komposter eller utedass utan lÀgger krutet dÀr det verkligen behövs.
OT, men hur mÄnga rum brukar hotell i Sverige ha? Jag tycker det lÄter mycket med att 175 rum Àr ett mindre hotellVa?
Ytterst sÀllan de hotell jag jobbat som receptionist pÄ har överbokats Kanske 2-3 ggr. BÄde mindre hotell med ca 175 rum och större kedjor.
fast det var iofs nÄgra Är sedan.
Ăr du trevlig fĂ„r du igen det pĂ„ ett sĂ€tt du mĂ€rker.Att vara otrevlig mot servicepersonal straffar sig alltid. Du fĂ„r ingen det pĂ„ ett eller annat vis. Oftast utan att du mĂ€rker det ens.
Jobbade pÄ stor kedja, alla vÄra hotell överbokade sÄ fort chansen kom och det var samma pÄ alla hotell mina kollegor hade jobbat pÄ. Runt 2020. Kanske vanligare i vissa delar av landet?Va?
Ytterst sÀllan de hotell jag jobbat som receptionist pÄ har överbokats Kanske 2-3 ggr. BÄde mindre hotell med ca 175 rum och större kedjor.
fast det var iofs nÄgra Är sedan.
Precis!Ăr du trevlig fĂ„r du igen det pĂ„ ett sĂ€tt du mĂ€rker.
Ja dom Àr ju dÀr av en anledning, inte för att dom tycker det Àr sÄ himla kul utan för att det Àr deras jobb att serva andra. Likadant Àr det med vÀgarbeten, det stÄr inte en trafikvakt ivÀgen bara för att jÀvlas, eller Àr nedsatt hastighet, vÀgen frÄn mig och in till stan har dom frÀst ner hela 15 cm i sommar och byggt upp igen och en stolle gav vÀgarbetarna fingret och brÀnde ivÀg i sin Lamborghini som om han hade eld i arslet, hans lÄgprofildÀck gillade inte asfaltkanten som kom i trappsteg lÀngre fram, det lÄg aluminiumbitar av fÀlgarna pÄ bÄda sidor om bilen nÀr jag passerade, Karma is a bitch.Att vara otrevlig mot servicepersonal straffar sig alltid. Du fÄr ingen det pÄ ett eller annat vis. Oftast utan att du mÀrker det ens.
GÀller det med tistlar ocksÄ?Har du trÀdgÄrd? Rensa ogrÀs i rabatten och slÀng det pÄ grÀsmattan och klipp sönder med grÀsklipparen sÄ slipper man vidare hantering![]()